Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsána teoretická východiska pro získání potřebných informací. Je zde popsána marketingová strategie, její tvorba, stra-tegická podnikatelská/obchodní jednotka a marketingový mix. Praktická část analyzuje současnou marketingovou strategii zvolené firmy Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o. Zjištěné výsledky jsou vyhodno-ceny a na jejich základě jsou formulována doporučení. Ta by měla vést k zlepšení konkurenceschop-nosti firmy.
Annotation in English
This bachelor thesis is consist of the theoretical and practical part. The theoretical part explains basic terms which are related to marketing strategy, strategic business unit and marketing mix.The practical part has analysed current marketing strategy of Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o. Main objektive was to search and classify part of the strategy and based on this research to formulate proper recommendati-ons. All recommended steps would have positive and straight impal on improvements of company competitiveness.
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsána teoretická východiska pro získání potřebných informací. Je zde popsána marketingová strategie, její tvorba, stra-tegická podnikatelská/obchodní jednotka a marketingový mix. Praktická část analyzuje současnou marketingovou strategii zvolené firmy Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o. Zjištěné výsledky jsou vyhodno-ceny a na jejich základě jsou formulována doporučení. Ta by měla vést k zlepšení konkurenceschop-nosti firmy.
Annotation in English
This bachelor thesis is consist of the theoretical and practical part. The theoretical part explains basic terms which are related to marketing strategy, strategic business unit and marketing mix.The practical part has analysed current marketing strategy of Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o. Main objektive was to search and classify part of the strategy and based on this research to formulate proper recommendati-ons. All recommended steps would have positive and straight impal on improvements of company competitiveness.
Zpracování rešerše dostupných literárních zdrojů týkajících se problematiky marketingu s důrazem na marketingovou strategii.
Analýza současného stavu marketingové strategie ve firmě Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o.
Návrh doporučení vedoucí ke zdokonalení marketingové strategie ve firmě Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o.
Research Plan
Zpracování rešerše dostupných literárních zdrojů týkajících se problematiky marketingu s důrazem na marketingovou strategii.
Analýza současného stavu marketingové strategie ve firmě Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o.
Návrh doporučení vedoucí ke zdokonalení marketingové strategie ve firmě Jelínek lahůdky z Hané, s. r. o.
Recommended resources
[1] MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007.
ISBN 978-80-247-1911-5. \vsp{1,5mm}
[2] KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. \vsp{1,5mm}
[3] FORET, M.,P. PROCHÁZKA a T. URBÁNEK. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Recommended resources
[1] MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007.
ISBN 978-80-247-1911-5. \vsp{1,5mm}
[2] KOTLER, Philip. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5. \vsp{1,5mm}
[3] FORET, M.,P. PROCHÁZKA a T. URBÁNEK. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila svoji Bc. práci, její strukturu a cíle práce. Studentka zmínila marketingové cíle firmy na rok 2012 a popsala metodiku práce - SWOT analýzu, BCG matice. Studentka navrhla doporučení firmě. Firma se dle studentky věnuje dostatečně propagaci výrobků a má dobré postavení na trhu.
Otázky vedoucího práce:
1. Ktorú z príležitostí, ktorú ste uviedla v SWOT analýze (str. 33) považujete za
najvýznamnejšiu? Zdôvodnite.
Odp.: Nejvýznamější příležitostí jsou nové technologie, které by mohly snížit náklady na mzdy, neboť jsou úspornější. Dále je to použití nové přírodní konzervační látky, která by zvýšila trvanlivost výrobků.
Oponent:
1. Na straně 33 uvádíte ve SWOT analýze, že by společnost mohly ohrozit mimo jiné změny v legislativě. Rozveďte tento typ hrozby u Vámi analyzované společnosti.
Odp.: Změny v legislativě jako změnu DPH, čímž se zvýšily ceny výrobků a předpokládá se další nárůst sazby DPH a tedy i cen výrobků. Teď vyšla novela řešící popisky na výrobcích, aby byly větším typem písma - vznik dalších nákladů.
Bilíková: A ohledně hygieny nejsou?
Odp.: Se vstupem do EU bylo těchto změn mnoho, čímž narostly investice.
Sablik: Jak jste dospěla k nejvýznamější příležitosti nové konzervace?
Odp.: Přišlo mi to jako nejreálnější příležitost.
Sablikova: To ale není SWOT analýza, to je jen Váš odhad a představa.
Tomaštík: Vy jste řekla, že nějaký čokoládový výrobek neměl dobrou propagaci, nebyla na dobré úrovni podle Vás. Jak jste k tomu došla?
Odp.: Přišlo mi do schránky několik letáků.
Tomaštík: Takže jste neudělala žádnou analýzu.
Melecký: Mezi příležitosti řadíte i finanční krizi.
Odp.: Krize může zničit konkurenci. Může být ale vlastně příležitostí i hrozbou.