Téma bakalářské práce je analýza marketingového řízení v provozu hotelu. Pro analýzu byl vybrán hotel v Uničově. V první řadě byla provedena SWOT analýza, dále analýza konku-rence. Jelikož podle analýz byly zjištěny nedostatky hotelu, byly podány návrhy na zlepšení pro vedení hotelu a návrhy na služby hotelu. Návrhy byly prokonzultovány s majitelem hotelu.
Annotation in English
The topic of my bachelor thesis is the analysis of marketing management in the operation of a hotel. The Hotel in Uničov has been chosen for the analysis. The thesis firstly deals with the SWOT analysis, and then with the Competition analysis. According to the analyses several shortcomings of the hotel have been found out, and as a result of this, proposals for the improvement of the hotel management and suggestions concerning customer services were submitted. These proposals were discussed with the hotel proprietor.
Téma bakalářské práce je analýza marketingového řízení v provozu hotelu. Pro analýzu byl vybrán hotel v Uničově. V první řadě byla provedena SWOT analýza, dále analýza konku-rence. Jelikož podle analýz byly zjištěny nedostatky hotelu, byly podány návrhy na zlepšení pro vedení hotelu a návrhy na služby hotelu. Návrhy byly prokonzultovány s majitelem hotelu.
Annotation in English
The topic of my bachelor thesis is the analysis of marketing management in the operation of a hotel. The Hotel in Uničov has been chosen for the analysis. The thesis firstly deals with the SWOT analysis, and then with the Competition analysis. According to the analyses several shortcomings of the hotel have been found out, and as a result of this, proposals for the improvement of the hotel management and suggestions concerning customer services were submitted. These proposals were discussed with the hotel proprietor.
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů zabývající se marketingovým řízením firmy
Analyzujte současný stav marketingového řízení v hotelu Aldo
Navrhněte doporučení na zdokonalení marketingového řízení v hotelu Aldo
Research Plan
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů zabývající se marketingovým řízením firmy
Analyzujte současný stav marketingového řízení v hotelu Aldo
Navrhněte doporučení na zdokonalení marketingového řízení v hotelu Aldo
Recommended resources
[1] KOTLER, Philip a Lane Kevin KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5 \vsp{1,5mm}
[2] MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: Teorie a praxe. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0761-7 \vsp{1,5mm}
[3] BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing a.s., 2007 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Recommended resources
[1] KOTLER, Philip a Lane Kevin KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5 \vsp{1,5mm}
[2] MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: Teorie a praxe. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0761-7 \vsp{1,5mm}
[3] BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing a.s., 2007 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila svoji Bc. práci, její strukturu a cíle. Studentka blíže popsala klady a zápory, které vyplynuly z šetření studentky. Klady - vlastní zastřešené parkoviště, velká nabídka jídelního lístku, satelitní příjem na pokojích, poloha hotelu, propojenost s konkurencí, spolupráce s taxi službou. Nedostatky - slabá propagace hotelu, velká konkurence, neznalost cizích jazyků zaměstnanců, hotel nenabízí žádné akce pro ubytované na základě potlačení konkurence. Na základě výsledků, které vzešly z analýz studentka navrhla několik řešení, které představila a popsala (např. návrh pro ubytovací služby, návrh pro stravovací služby, návrh na zlepšení internetových stránek, návrh na rozšíření propagace hotelu. Studentka zhodnotila vlastní návrhy řešení z hlediska nákladovosti. Cíl Bc. práce byl dle studentky splněn. Hotel Aldo bude některá zjištění implementovat do chodu hotelu.
Otázky vedoucího práce:
1. Ktorý z hotelov považujete za najvýznamnejšieho konkurenta hotelu Aldo? Svoje
tvrdenie zdôvodnite.
Odp.: Za nejvýznamějšího konkurenta považuji hotel Kaspec - má větší nabídku na ubytování.
2. Podľa Vášho názoru, bude hotel Aldo realizovať Vami navrhnuté odporúčania?
Odp.: S majitelem jsem vše konzultovala a holdá zjištění implementovat do chodu hotelu.
Oponent:
1. Na straně 49 uvádíte ve SWOT analýze, že by společnost mohly ohrozit mimo jiné přírodní katastrofy. Uveďte konkrétně jaké přírodní katastrofy včetně pravděpodobnosti jejich výskytu.
Odp.: Jde o povodně, neboť hotel sídlí blízko řeky v Uničově, je také možný vznik tornáda, které v minulosti způsobilo velké škody v Olomouci.
Sablik: Nákladovost se nezmění. Proč to hotel bude dělat?
Odp.: Ano, nákladovost jen mírně vzroste, hotel bude chtít lépe konkurovat.
Sablik: Pokud nepřetavíte svá tvrzení do financí, nebudou mít tato zjištění smysl. Jaký by mohl být profit? Jsme ve fázi projektování, na to musíte myslet. Když někoho vytlačíte z trhu, tak to má obrovský ekonomický dopad.
Tomaštík: Vaše navrhovaná doporučení - zatížila by více ekonomiku podniku?
Odp.: Jen pouze u propagace ve formě naváděcích šipek.
Tomaštík: UVažovala jste o formál guerilla marketingu nebo event marketingu?
Odp.: Hotel už měl na billboardech reklamu.
Tomaštík: Využíval hotel informační systému serverů slevových či internetových nabídek?
Odp.: Ne, nevyužívá, má jen své webové stránky.
Sablik: Řídit hotel je velmi těžká práce. Udělat šipky a vydávat to za reklamu, to není přece nejlepší nástroj reklamy. Ta je daleko rozsáhlejší.