Diplomová práce charakterizuje časopisecký trh v České republice se zaměřením na lifestylové tituly pro muže. Podrobněji se zaměřuje na globalizaci časopisů, současnou časopiseckou nabídku, čtenářské publikum a komunikační mix časopisů. Práce je dále soustředěna na konkrétní lifestylový titul pro muže LE CIGARE ET VIN STYLE, u něhož je provedena analýza formy, obsahu a distribuce, analýza inzerce, konkurence a určení cílové skupiny. Závěrem práce zhodnocuje výsledky provedených analýz a zjištěných skutečností a zabývá se stanovením konkrétního návrhu komunikační strategie pro tento titul.
Anotace v angličtině
The thesis characterize periodical market in the Czech Republic with a view to lifestyle titles for men. It particularly focuses on periodical globalization, current periodical supply, reader´s audience and periodical communication mix. The thesis is further focused on concrete lifestyle title for men LE CIGARE ET VIN STYLE, analysis of form, contents and distribution, analysis of advertising and competition and target group definition. Finally there are valorized analysis results and ascertained facts and communication strategy suggestion.
Klíčová slova
časopis, menšinové a masové časopisy, časopisecká kultura, globalizace časopisů, časopisecký trh, segmentace časopisů, čtenářské publikum, komunikační mix časopisů, product placement, lifestylové tituly pro muže, analýza časopisu, distribuce časopisu, cílová skupina, analýza inzerce, analýza konkurence, návrh komunikační strategie, propa-gační stojan na časopisy, promo akce, mediální sponzoring, filantropie.
Klíčová slova v angličtině
periodical, minor and mass periodicals, periodical culture, periodical globalization, periodical market, periodical segmentation, reading audience, periodical communication mix, product placement, lifestyle titles for men, periodical analysis, periodical distribution, target group, advertising analysis, competition analysis, communication strategy project, advertising periodical stand, promo actions, medial sponzoring, philanthrophy.
Rozsah průvodní práce
83 s, 3 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce charakterizuje časopisecký trh v České republice se zaměřením na lifestylové tituly pro muže. Podrobněji se zaměřuje na globalizaci časopisů, současnou časopiseckou nabídku, čtenářské publikum a komunikační mix časopisů. Práce je dále soustředěna na konkrétní lifestylový titul pro muže LE CIGARE ET VIN STYLE, u něhož je provedena analýza formy, obsahu a distribuce, analýza inzerce, konkurence a určení cílové skupiny. Závěrem práce zhodnocuje výsledky provedených analýz a zjištěných skutečností a zabývá se stanovením konkrétního návrhu komunikační strategie pro tento titul.
Anotace v angličtině
The thesis characterize periodical market in the Czech Republic with a view to lifestyle titles for men. It particularly focuses on periodical globalization, current periodical supply, reader´s audience and periodical communication mix. The thesis is further focused on concrete lifestyle title for men LE CIGARE ET VIN STYLE, analysis of form, contents and distribution, analysis of advertising and competition and target group definition. Finally there are valorized analysis results and ascertained facts and communication strategy suggestion.
Klíčová slova
časopis, menšinové a masové časopisy, časopisecká kultura, globalizace časopisů, časopisecký trh, segmentace časopisů, čtenářské publikum, komunikační mix časopisů, product placement, lifestylové tituly pro muže, analýza časopisu, distribuce časopisu, cílová skupina, analýza inzerce, analýza konkurence, návrh komunikační strategie, propa-gační stojan na časopisy, promo akce, mediální sponzoring, filantropie.
Klíčová slova v angličtině
periodical, minor and mass periodicals, periodical culture, periodical globalization, periodical market, periodical segmentation, reading audience, periodical communication mix, product placement, lifestyle titles for men, periodical analysis, periodical distribution, target group, advertising analysis, competition analysis, communication strategy project, advertising periodical stand, promo actions, medial sponzoring, philanthrophy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování literárních pramenů z oblasti tiskových médií se zaměřením na lifestylové časopisecké tituly na českém trhu.
2. Formulace teoretických východisek pro analytickou část.
3. Analýza časopisu Le CIGARE et VIN STYLE - analýza inzerce, redakčních a PR článků.
4. Analýza konkurenčních titulů.
5. Zhodnocení výsledků analýz a zjištěných skutečností.
6. Návrh komunikační strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování literárních pramenů z oblasti tiskových médií se zaměřením na lifestylové časopisecké tituly na českém trhu.
2. Formulace teoretických východisek pro analytickou část.
3. Analýza časopisu Le CIGARE et VIN STYLE - analýza inzerce, redakčních a PR článků.
4. Analýza konkurenčních titulů.
5. Zhodnocení výsledků analýz a zjištěných skutečností.
6. Návrh komunikační strategie.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, J. Média a společnost. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 207 s. ISBN: 80-7178-697-7.
FAROLAN, E. Media and culture. 1. vyd. Karviná : Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2003. 117 s. : ISBN: 80-7248-203-3.
THOMPSON, JOHN B. Média a modernita. 1. české vyd. Praha : Karolinum, 2004. 219 s. ISBN: 80-246-0652-6
MCLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno : Jota, 2000. 415 s. : ISBN: 80-7217-128-3.
STOLIČNÝ, P. Mediální kultura. Brno : Akademické nakladatelství CERM, 1997. 20 s. ISBN: 80-7204-048-0.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, J. Média a společnost. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 207 s. ISBN: 80-7178-697-7.
FAROLAN, E. Media and culture. 1. vyd. Karviná : Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2003. 117 s. : ISBN: 80-7248-203-3.
THOMPSON, JOHN B. Média a modernita. 1. české vyd. Praha : Karolinum, 2004. 219 s. ISBN: 80-246-0652-6
MCLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno : Jota, 2000. 415 s. : ISBN: 80-7217-128-3.
STOLIČNÝ, P. Mediální kultura. Brno : Akademické nakladatelství CERM, 1997. 20 s. ISBN: 80-7204-048-0.