Bakalářská práce provádí na základě teoretického zdůvodnění externí a interní analýzu prostředí konkrétního podniku za účelem stanovení podnikové strategie. Teoretická část popisuje v rámci analýzy externího prostředí PEST analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil. Analýzu interního prostředí představuje hodnototvorný řetězec a finanční analýza. Praktická část práce provádí konkrétní analýzu prostředí podniku a dotazníkové šetření směřované k zákazníkům. Výsledkem jsou zjištěné nedostatky a výstupem práce bude navržení strategie, která bude zjištěné nedostatky eliminovat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis has been worked out on the basis of theoretical justification of an external and internal analysis of a specific company environment in order to determine the company strategy. The theoretical part describes, in terms of analysis of external environment, PEST analysis and Porter model of five competitive strengths. The analysis of internal environment represents value chain as well as financial analysis. The bachelor thesis practical part focuses on a specific analysis of the company environment and taking advantage of a questionnaire survey directed to customers. As a result of the above doing some deficiencies have been found while the thesis output is a proposal of a suitable strategy to eliminate found deficiencies.
Klíčová slova
Strategický řídící proces, marketingová situační analýza, externí a interní prostředí, podniková strategie, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, hodnototvorný řetězec, dotazníkové šetření, propagace.
Klíčová slova v angličtině
Strategic directional process, marketing situation analysis, external and internal environment, business strategy, PEST analysis, Porter model of five competitive strengths, value chain, questionnaire survey, propagation.
Rozsah průvodní práce
71 s. (83 238 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce provádí na základě teoretického zdůvodnění externí a interní analýzu prostředí konkrétního podniku za účelem stanovení podnikové strategie. Teoretická část popisuje v rámci analýzy externího prostředí PEST analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil. Analýzu interního prostředí představuje hodnototvorný řetězec a finanční analýza. Praktická část práce provádí konkrétní analýzu prostředí podniku a dotazníkové šetření směřované k zákazníkům. Výsledkem jsou zjištěné nedostatky a výstupem práce bude navržení strategie, která bude zjištěné nedostatky eliminovat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis has been worked out on the basis of theoretical justification of an external and internal analysis of a specific company environment in order to determine the company strategy. The theoretical part describes, in terms of analysis of external environment, PEST analysis and Porter model of five competitive strengths. The analysis of internal environment represents value chain as well as financial analysis. The bachelor thesis practical part focuses on a specific analysis of the company environment and taking advantage of a questionnaire survey directed to customers. As a result of the above doing some deficiencies have been found while the thesis output is a proposal of a suitable strategy to eliminate found deficiencies.
Klíčová slova
Strategický řídící proces, marketingová situační analýza, externí a interní prostředí, podniková strategie, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, hodnototvorný řetězec, dotazníkové šetření, propagace.
Klíčová slova v angličtině
Strategic directional process, marketing situation analysis, external and internal environment, business strategy, PEST analysis, Porter model of five competitive strengths, value chain, questionnaire survey, propagation.
Zásady pro vypracování
Vymezte úlohy strategického marketingu
Charakterizujte strategický řídící proces
Analyzujte externí a interní prostředí firmy
Proveďte vybrané marketingové situační analýzy
Proveďte dotazníkové šetření ve firmě PROFILA TRADE s.r.o.
Vyhodnoťte dotazníkové šetření a situační analýzy
Navrhněte strategii budoucího rozvoje firmy
Zásady pro vypracování
Vymezte úlohy strategického marketingu
Charakterizujte strategický řídící proces
Analyzujte externí a interní prostředí firmy
Proveďte vybrané marketingové situační analýzy
Proveďte dotazníkové šetření ve firmě PROFILA TRADE s.r.o.
Vyhodnoťte dotazníkové šetření a situační analýzy
Navrhněte strategii budoucího rozvoje firmy
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2001. ISBN 80-7169-996-9. \vsp{1,5mm}
[2] JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. \vsp{1,5mm}
[3] KOTLER, Philip a John CASLIONE. Chaotika: Řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2599-1. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2001. ISBN 80-7169-996-9. \vsp{1,5mm}
[2] JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. \vsp{1,5mm}
[3] KOTLER, Philip a John CASLIONE. Chaotika: Řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2599-1. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ot.ved.BP:-
Ot.op.BP:
V 7. kapitole analyzujete prostřednictvím PEST analýzy ?makrookolí? podniku a politické faktory zužujete pouze na legislativu. Prosím doplňte.
Na straně 37 hodnotíte jako pro firmu z dlouhodobého hlediska pozitivní - trend vývoje kurzu eura. Ve SWOT analýze ? s. 50 považujete nepříznivý vývoj kurzu eura za hrozbu.
Jaká je v těchto intencích aktuální situace, lze na firemní úrovni kolísání devizových kurzů čelit?
Vysvětlete prosím, proč ve SWOT analýze považujete za silnou stránku ?vysoce
kvalifikovanou pracovní sílu? a za slabou stránku ?nutnost udržení pracovníků pro jejich zkušenosti?.
Rozprava - dopl. ot:
Strohmandl - náklady na pořízení čteček?
- využití syst. Helios standart. nastavení , příp. jeho rozšíření,