Cílem bakalářské práce na téma ?Význam komunikačních dovedností manažerů
v organizacích? je v teoretické části především vymezení pojmů a popis současných moderních trendů z oblasti komunikačního managementu a komunikace samotné. Úkolem praktické části bakalářské práce je zjištění reálného stavu dané problematiky ve zvolené organizaci JARO, pojišťovací a finanční společnost s.r.o. a navržení změn vedoucích k jeho zlepšení.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis on "The Importance Of Communication Skills Of Managers
In Organizations" in the theoretical section above definitions and descriptions of current trends in the modern field of communication management
and communication itself.
The role of practical work is to determine the real status of the issue
in a selected organization JARO, insurance and finance company Ltd.
leading and proposing changes to improve it.
Klíčová slova
Pojem komunikace, manažerské dovednosti, efektivní formy komunikace v podniku.
Klíčová slova v angličtině
The term communication, management skills, effective communication in business.
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce na téma ?Význam komunikačních dovedností manažerů
v organizacích? je v teoretické části především vymezení pojmů a popis současných moderních trendů z oblasti komunikačního managementu a komunikace samotné. Úkolem praktické části bakalářské práce je zjištění reálného stavu dané problematiky ve zvolené organizaci JARO, pojišťovací a finanční společnost s.r.o. a navržení změn vedoucích k jeho zlepšení.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis on "The Importance Of Communication Skills Of Managers
In Organizations" in the theoretical section above definitions and descriptions of current trends in the modern field of communication management
and communication itself.
The role of practical work is to determine the real status of the issue
in a selected organization JARO, insurance and finance company Ltd.
leading and proposing changes to improve it.
Klíčová slova
Pojem komunikace, manažerské dovednosti, efektivní formy komunikace v podniku.
Klíčová slova v angličtině
The term communication, management skills, effective communication in business.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretické pojednání vztahující se k problematice komunikačních dovedností manažerů v organizaci
Analyzujte aktuální stav komunikačních dovedností manažerů v dané organizaci
Na základě analýzy formulujte návrhy na zlepšení stavu komunikačních dovedností manažerů v dané organizaci
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretické pojednání vztahující se k problematice komunikačních dovedností manažerů v organizaci
Analyzujte aktuální stav komunikačních dovedností manažerů v dané organizaci
Na základě analýzy formulujte návrhy na zlepšení stavu komunikačních dovedností manažerů v dané organizaci
Seznam doporučené literatury
[1] BĚLOHLÁVEK, F., P. KOŠŤAN a O. ŠULER: Management. Brno: Computer Press, 2006. ISNB 80-251-0396-X. \vsp{1,5mm}
[2] ŠULEŘ, Oldřich. 100 klíčových manažerských technik: komunikování, vedení lidí, rozhodování a organizování. Brno: Computer Press,2009. ISBN 978-80-251-2173-3. \vsp{1,5mm}
[3] ARMSTRONG, Michael a Tina STEPHENS: Management a leadership. Praha: Grada Publishing, 2008. ISNB 978-80-247-2177-4 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] BĚLOHLÁVEK, F., P. KOŠŤAN a O. ŠULER: Management. Brno: Computer Press, 2006. ISNB 80-251-0396-X. \vsp{1,5mm}
[2] ŠULEŘ, Oldřich. 100 klíčových manažerských technik: komunikování, vedení lidí, rozhodování a organizování. Brno: Computer Press,2009. ISBN 978-80-251-2173-3. \vsp{1,5mm}
[3] ARMSTRONG, Michael a Tina STEPHENS: Management a leadership. Praha: Grada Publishing, 2008. ISNB 978-80-247-2177-4 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student Beneš představil svoji Bc. práci, seznámil se strukturou práce, popsal teoretickou i praktickou část práce. Popsal vnější i vnitřní komunikace ve firmě. Nedostatky - neosobní vnitřní komunikace, nevyužití produktové kapacity, zkreslování informací skrze "šuškandu". Student popsal navrhovaná opatření popsaná v Bc. práci - pracovní porady, neformální komunikace, učení zaměstnanců, udělování pravomocí, nové formy komunikace, zpětná vazba. Student zhodnotil návrh změn. Bakalářská práce naplnila stanovené cíle.
Otázky vedoucí:
1. V čem vidíte obecně zásadní význam a nutnost zlepšování komunikačních dovedností?
Odp.: Zlepšování komunik. dovedností je nezbytná nutnost v dnešní době a zaslouží si ve firmě investice, které přinesou lepší zisky a informovanost.
2. Uveďte příklady negativních dopadů nezvládnutých komunikačních dovedností pracovníků analyzované společnosti.
Odp.: Pracovník zvolil nepřiměřenou formu rozhovoru s klientem - nesprávně dekódoval zprávu ze strany pracovníka. Špatným dekódováním ze strany jak zaměstnavatele tak zákazníka může dojít ke ztrátě zákazníka.
Oponent:
1. Aké formy vonkajšej komunikácie využíva Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně?
Odp.: Vnější forma komunikace může probíhat se stávajícími nebo potencionálními studenty, se zřizovatelem, partnery, jinými VŠ či veřejností. Může probíhat elektronicky, prohlášeními v médiích apod.
2. Ktoré z Vami navrhovaných odporúčaní považujete za najvýznamnejšie? Vysvetlite.
Odp.: Je to specializace a zvyšování rozhledu zaměstnanců - stále nové produkty v pojišťovnictví. Je třeba zvolit motivační proces směrem k zaměstnancům. Společnosti by to přineslo nové zisky, pokud budou zaměstnanci specializovaní na konkrétní produkty.
Sablik: Studoval jste vnější komunikaci UTB, zkusil jste navrhnout i nějaké nové postupy?
Odp.: Vycházel jsem z webových stránek univerzity, nové postupy jsem nepromýšlel.
Sablik: Proč používáte neformální komunikaci "šuškanda"? To nejde standardními kanály.
Odp.: Tento pojem je běžně používán v odborné literatuře a je v komunikaci velmi důležitý.
Sablik: Vymyslel jste nějaké nové postupy komunikace pro analyzovanou firmu?
Odp.: Doporučil bych doporučení nových klientů těmi klienty stávajícími.
Sablik: Tomu nerozumím.
Melecký: Nenarazil jste na web. stránkách UTB komunikaci s absolventy?
Odp.: UTB s absolventy komunikuje el. komunikací - v informační systému UTB jsou uloženy kontaktní údaje absolventů, na které pak chodí dotazníky a z nich plynou zpětné vazby pro UTB.
Tomaštík: Jaké informace byste pouštěl "šuškandou"?
Odp.: Před dvěma měsíci se zrodila ve firmě "fáma" o novém hodnocení zaměstnanců. Tato informace se šířila a nakonec tyto informace byly nepodložené a náprava se nekonala.