Tato diplomová práce odhaluje podstatu a specifika integrované marketingové ko-munikace a na reálné firmě názorně demonstruje, jakým způsobem může být koncept IMC využitý v praxi. Pro účely diplomové práce byla zvolena malá rodinná firma, která se potý-ká s problémem nesourodé komunikace. Zatímco úkolem teoretické části je srozumitelně objasnit zásady, přínosy, možnosti aplikace, i nedostatky integrovaného přístupu, záměrem analytické části je kriticky zhodnotit způsob, jakým se v současné době zvolená firma pre-zentuje. Dle výsledků analýzy komunikačního mixu a individuálních hloubkových rozho-vorů se zástupci jednotlivých cílových skupin jsou navržena konkrétní řešení s cílem apli-kovat a co možná nejefektivněji využít konceptu integrované marketingové komunikace v podmínkách podniku.
Annotation in English
The diploma thesis explores the essence and specifics of the Integrated Marketing Communications and demonstrates a way the concept of IMC can be applied in praxis. A small company, which contends with incoherent communications, has been chosen for the purposes of this work. The aim of the theoretical part is to clarify the principals, benefits, implementation possibilities and weaknesses of the integrated approach. Afterwards, the current state of the company?s marketing communication is closer examined and critically evaluated. On the basis of the communication mix analysis and the findings of the individ-ual in-depth interviews with representatives of the constituent stakeholders, particular rec-ommendations and possible solutions are proposed in order to effectively implement the IMC in the current conditions of the company.
Keywords
integrovaná marketingová komunikace (IMC), integrace, marketingový mix, cílové skupiny, marketingová komunikace malých firem, kvalitativní výzkum, komunikační plán, Pekárna Anežka
Keywords in English
integrated marketing communications (IMC), integration, marketing mix, stakeholders, marketing communication of small companies, qualitative research, communication plan, Pekárna Anežka
Length of the covering note
113 s. (184 660 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce odhaluje podstatu a specifika integrované marketingové ko-munikace a na reálné firmě názorně demonstruje, jakým způsobem může být koncept IMC využitý v praxi. Pro účely diplomové práce byla zvolena malá rodinná firma, která se potý-ká s problémem nesourodé komunikace. Zatímco úkolem teoretické části je srozumitelně objasnit zásady, přínosy, možnosti aplikace, i nedostatky integrovaného přístupu, záměrem analytické části je kriticky zhodnotit způsob, jakým se v současné době zvolená firma pre-zentuje. Dle výsledků analýzy komunikačního mixu a individuálních hloubkových rozho-vorů se zástupci jednotlivých cílových skupin jsou navržena konkrétní řešení s cílem apli-kovat a co možná nejefektivněji využít konceptu integrované marketingové komunikace v podmínkách podniku.
Annotation in English
The diploma thesis explores the essence and specifics of the Integrated Marketing Communications and demonstrates a way the concept of IMC can be applied in praxis. A small company, which contends with incoherent communications, has been chosen for the purposes of this work. The aim of the theoretical part is to clarify the principals, benefits, implementation possibilities and weaknesses of the integrated approach. Afterwards, the current state of the company?s marketing communication is closer examined and critically evaluated. On the basis of the communication mix analysis and the findings of the individ-ual in-depth interviews with representatives of the constituent stakeholders, particular rec-ommendations and possible solutions are proposed in order to effectively implement the IMC in the current conditions of the company.
Keywords
integrovaná marketingová komunikace (IMC), integrace, marketingový mix, cílové skupiny, marketingová komunikace malých firem, kvalitativní výzkum, komunikační plán, Pekárna Anežka
Keywords in English
integrated marketing communications (IMC), integration, marketing mix, stakeholders, marketing communication of small companies, qualitative research, communication plan, Pekárna Anežka
Research Plan
1. Proveďte průzkum literárních pramenů v oblasti marketingové komunikace a formulujte teoretická východiska pro analýzu marketingové komunikace ve zvolené společnosti se zaměřením na její integrovanou podobu.
2. Formulujte pracovní hypotézy a stanovte jejich cíle.
3. Analyzujte současné využití prostředků marketingové komunikace ve zvolené společnosti. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte vlastní projekt s cílem efektivního využití integrované marketingové komunikace ve zvolené společnosti. Definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu a případná rizika. Naznačte možnosti implementace Vašeho návrhu v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
5. Zhodnoťte naplnění hypotéz práce a jejího přínosu pro firmu.
Research Plan
1. Proveďte průzkum literárních pramenů v oblasti marketingové komunikace a formulujte teoretická východiska pro analýzu marketingové komunikace ve zvolené společnosti se zaměřením na její integrovanou podobu.
2. Formulujte pracovní hypotézy a stanovte jejich cíle.
3. Analyzujte současné využití prostředků marketingové komunikace ve zvolené společnosti. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte vlastní projekt s cílem efektivního využití integrované marketingové komunikace ve zvolené společnosti. Definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu a případná rizika. Naznačte možnosti implementace Vašeho návrhu v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
5. Zhodnoťte naplnění hypotéz práce a jejího přínosu pro firmu.
Recommended resources
BRODERICK, Amanda a David PICKTON. Integrated Marketing Communications. Upper Saddle River: Financial Times/Prentice Hall, 2005. ISBN 978-0-273-67645-4.
FILL, Chris. Marketing Communications: engagement, strategies and practice. 4.vyd. Harlow: Financial Times/ Prentice Hall, 2006. ISBN 0-273-68772-7.
KITCHEN, Philip a Patrick de PELSMACKER. Integrated Marketing Communications: a Primer. New York: Routledge, 2004. ISBN 978-0-415-31421-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 12.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick De; Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. 3.vyd. New York: Prentice Hall, 2007. ISBN 978-0-273-70693-9.
SHETH, Jagdish a Naresh MALHOTRA. Wiley International Encyclopedia of Marketing. sv. 4. Chichester: Wiley, 2011. ISBN-13: 978-1405161787.
Recommended resources
BRODERICK, Amanda a David PICKTON. Integrated Marketing Communications. Upper Saddle River: Financial Times/Prentice Hall, 2005. ISBN 978-0-273-67645-4.
FILL, Chris. Marketing Communications: engagement, strategies and practice. 4.vyd. Harlow: Financial Times/ Prentice Hall, 2006. ISBN 0-273-68772-7.
KITCHEN, Philip a Patrick de PELSMACKER. Integrated Marketing Communications: a Primer. New York: Routledge, 2004. ISBN 978-0-415-31421-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 12.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER, Patrick De; Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. 3.vyd. New York: Prentice Hall, 2007. ISBN 978-0-273-70693-9.
SHETH, Jagdish a Naresh MALHOTRA. Wiley International Encyclopedia of Marketing. sv. 4. Chichester: Wiley, 2011. ISBN-13: 978-1405161787.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jasně formulujte průběh a závěry hloubkových pohovorů.
2. Stručně a přehledně charakterizujte závěry analýzy marketingových komunikací a znázorněte v přehledné tabulce.
3. Která forma marketingových komunikací je pro pekárnu nejdůležitější a která nejméně důležitá. Které by se mohla pekárna vlivem ekonomické krize vzdát?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.