Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace pracovníků v podniku. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a praktickou. V první části jsou uvedena teoretická východiska motivace se zaměřením na základní pojmy, principy a metody. Cílem praktické části je analýza motivačního systému ve státním podniku Česká pošta, včetně posouzení současného stavu pomocí dotazníkového šetření. Na základě výsledků jsou vyvozeny závěry a navržena opatření na zlepšení stávajícího motivačního systému podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of employees´motivation in a company. The work has a theoretical and practical part. The first part states the theoretical starting points of motivation, concentrating on basic terms, principles and methods. The aim of the practical part is to analyse the motivation systém in the state company Česká pošta, including the contemporary situation evaluation with the help of the questionaire. Based on its results the conclusions are drawn and there are also suggested measures to improve the contemporary motivation system of the company.
Klíčová slova
Motiv, motivace, stimulace, teorie motivace, motivace pracovníků, demotivace.
Klíčová slova v angličtině
Motive, motivation, stimulation, the theory of motivation, employees´motivation,demotivation.
Rozsah průvodní práce
63 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace pracovníků v podniku. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a praktickou. V první části jsou uvedena teoretická východiska motivace se zaměřením na základní pojmy, principy a metody. Cílem praktické části je analýza motivačního systému ve státním podniku Česká pošta, včetně posouzení současného stavu pomocí dotazníkového šetření. Na základě výsledků jsou vyvozeny závěry a navržena opatření na zlepšení stávajícího motivačního systému podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problem of employees´motivation in a company. The work has a theoretical and practical part. The first part states the theoretical starting points of motivation, concentrating on basic terms, principles and methods. The aim of the practical part is to analyse the motivation systém in the state company Česká pošta, including the contemporary situation evaluation with the help of the questionaire. Based on its results the conclusions are drawn and there are also suggested measures to improve the contemporary motivation system of the company.
Klíčová slova
Motiv, motivace, stimulace, teorie motivace, motivace pracovníků, demotivace.
Klíčová slova v angličtině
Motive, motivation, stimulation, the theory of motivation, employees´motivation,demotivation.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické pojednání vztahující se k problematice motivace pracovníků v podniku
Proveďte analýzu motivačního programu České pošty, s.p.
Na základě provedené analýzy formulujte možná doporučení na zlepšení motivačního programu České pošty, s.p.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické pojednání vztahující se k problematice motivace pracovníků v podniku
Proveďte analýzu motivačního programu České pošty, s.p.
Na základě provedené analýzy formulujte možná doporučení na zlepšení motivačního programu České pošty, s.p.
Seznam doporučené literatury
[1] ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2. \vsp{1,5mm}
[2] KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3. \vsp{1,5mm}
[3] PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3447-7. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2. \vsp{1,5mm}
[2] KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3. \vsp{1,5mm}
[3] PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3447-7. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji Bc. práce, její strukturu a cíle.
Seznámila komisi s dotazníkovým šetřením a zjištěnými pozitivy a nedostatky.
Nedostatky - nedostatky ve vertikální komunikaci, ne zcela funkční internet.
Navržené návrhy na odstranění nedostatků: stanovení návrhu odměn za splnění plánů aliančních partnerů.
Propojení všech poboček pošty do podnikového intranetu.
Systém příspěvků na penzijní a životní pojištění neodstupňovat podle věku, ale podle délky zaměstnání.
Měsíční rozhovory s nadřízenými.
Otázky vedoucího práce:
1. Seznámila jste zástupce analyzované společnosti se závěry své bakalářské práce a pokud ano, myslíte, že některá ze souboru Vámi navržených opatření by mohla být realizována?
Odp.: Firmě byla nabídnuta zpracována bakalářské práce, dosud neodpověděli.
Oponent:
1. Akým spôsobom bola zabezpečená vysoká (92%) návratnosť dotazníkov?
Odp.: Osobní aktivní spoluúčast, studentka v té době pracovala na poště.
2. Ktoré z Vami navrhovaných odporúčaní (str. 55-56) považujete za najvýznamnejšie?
Odp.: Cílová odměna za překročení plánu stanoveného aliančními partnery.
Musil: Kdo jsou alianční partneři: Česká pojišťovna, ČSOB, mají s poštou roční plán na prodej určitých produktů.