Práce se zabývá realizací mezinárodní normy ISO 9001 v podniku Termosondy Kladno, spol. s r. o. Teoretická část charakterizuje pojem kvalita, systém managementu kvality a jeho zavedení, historie řízení kvality a stručná charakteristika nejznámějších metod řízení kvality. Dále popisuje normu ČSN EN ISO 9001:2009. Norma má 8 kapitol, ale předložená práce rozebírá kapitoly 4 ? 8. Praktická část obsahuje charakteristiku a historii společnosti, vývoj řízení ve společnosti a SWOT analýzu. Dále zahrnuje analýzu současného stavu managementu kvality, kde je zkoumáno několik důležitých částí řídících se systémem managementu kvality např. dokumentace, rozdělení odpovědností mezi managementem, politiku kvality, lidské zdroje nebo samotná realizace podniku. Nakonec je provedeno měření, analýza a zlepšování pomocí interního auditu, monitorovaní a měření v procesech výroby.
Anotace v angličtině
The work deals with the implementation of ISO 9001 Termosondy company, spol. s r. o. in Kladno. The theoretical part describes the concept of quality, quality management system and its implementation, the history of quality management and brief characteristics of the best known methods of quality control. It also describes standard ISO 9001:2009. Norma has 8 chapters, but discusses the work presented chapter 4 to 8 The practical part contains the characteristics and history in the company, development management in the company and SWOT analysis. It also includes analysis of the current state of quality management, where it is examined some important parts of managing the quality management system such documentation, the division of responsibilities between management, quality policy, human resources or the actual implementation of the enterprise. Finally, the measurements, analysis and improvement through internal audit, monitoring and measurement in production processes.
Klíčová slova
Kvalita, systém, management, proces, produkt
Klíčová slova v angličtině
Quality, system, management, process, product
Rozsah průvodní práce
75 s. (79232 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá realizací mezinárodní normy ISO 9001 v podniku Termosondy Kladno, spol. s r. o. Teoretická část charakterizuje pojem kvalita, systém managementu kvality a jeho zavedení, historie řízení kvality a stručná charakteristika nejznámějších metod řízení kvality. Dále popisuje normu ČSN EN ISO 9001:2009. Norma má 8 kapitol, ale předložená práce rozebírá kapitoly 4 ? 8. Praktická část obsahuje charakteristiku a historii společnosti, vývoj řízení ve společnosti a SWOT analýzu. Dále zahrnuje analýzu současného stavu managementu kvality, kde je zkoumáno několik důležitých částí řídících se systémem managementu kvality např. dokumentace, rozdělení odpovědností mezi managementem, politiku kvality, lidské zdroje nebo samotná realizace podniku. Nakonec je provedeno měření, analýza a zlepšování pomocí interního auditu, monitorovaní a měření v procesech výroby.
Anotace v angličtině
The work deals with the implementation of ISO 9001 Termosondy company, spol. s r. o. in Kladno. The theoretical part describes the concept of quality, quality management system and its implementation, the history of quality management and brief characteristics of the best known methods of quality control. It also describes standard ISO 9001:2009. Norma has 8 chapters, but discusses the work presented chapter 4 to 8 The practical part contains the characteristics and history in the company, development management in the company and SWOT analysis. It also includes analysis of the current state of quality management, where it is examined some important parts of managing the quality management system such documentation, the division of responsibilities between management, quality policy, human resources or the actual implementation of the enterprise. Finally, the measurements, analysis and improvement through internal audit, monitoring and measurement in production processes.
Klíčová slova
Kvalita, systém, management, proces, produkt
Klíčová slova v angličtině
Quality, system, management, process, product
Zásady pro vypracování
Teoretická podstata norem jakosti a zaměření na normu ISO 9001
Porovnávání postupů systému kvality ISO 9001 s postupy v daném podniku
Výsledky analýzy, jejich zhodnocení a závěr
Zásady pro vypracování
Teoretická podstata norem jakosti a zaměření na normu ISO 9001
Porovnávání postupů systému kvality ISO 9001 s postupy v daném podniku
Výsledky analýzy, jejich zhodnocení a závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KARLOF, K.; LOVINGSSON, F. H. Management od A do Z. Brno : Computer Press, a. s., 2006. 309 s. ISBN 80-251-1001-1. \vsp{1,5mm}
[2] NENADÁL, Jaroslav , et al. Moderní management jakosti. Praha : Management press, 1998. 283 s. ISBN 80-85943-63. \vsp{1,5mm}
[3] PŘÍBEK, J. Systémy managementu jakosti. Praha : Národní informační středisko pro podporu jakosti, 2004. 110 s. ISBN 80-02-01688. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] KARLOF, K.; LOVINGSSON, F. H. Management od A do Z. Brno : Computer Press, a. s., 2006. 309 s. ISBN 80-251-1001-1. \vsp{1,5mm}
[2] NENADÁL, Jaroslav , et al. Moderní management jakosti. Praha : Management press, 1998. 283 s. ISBN 80-85943-63. \vsp{1,5mm}
[3] PŘÍBEK, J. Systémy managementu jakosti. Praha : Národní informační středisko pro podporu jakosti, 2004. 110 s. ISBN 80-02-01688. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
Jak lze charakterizovat infrastrukturu a pracovní prostředí ?
Hlavní kritéria pro plánování a realizaci produktu.
Na základě jakých dokumentů probíhá prokazování shody výrobku?
Odp. zákon č. 22/1997 Sb. - zákon o technických požadavcích na výrobky, morální koncepce a směrn.
Otázky oponent:
Vysvětlete rozdíl mezi přístupy QMS a TQM. Jak byste TQM aplikovala ve firemní praxi?
Odp. TQM časově náročnější, vyšší nároky na tvrdé a měkké prvky.