Tématem bakalářské práce je analýza vybraných faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost podniku GASTRO CZECH s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí. V první teoretické části je objasněna základní terminologie z oblasti konkurenceschopnosti. Na základě lite-rárních poznatků jsou zde teoreticky popsány analýzy, které jsou prakticky provedeny v druhé části práce. V praktické části je představena společnost a jsou provedeny analýzy její konkurenceschopnosti. Na základě zjištěných dat jsou společnosti navržena opatření, která by jí mohla pomoci ke zvýšení konkurenceschopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis is to analyse selected factors that influence competitiveness of company GASTRO CZECH s. r. o. The thesis is divided into two parts. First part puts emphasis on basic terminology used in the area of competitiveness and description of essential theories used for competitiveness analysis. This theoretical knowledge is then used in practice when analysing competitive factors of selected company. Based on data calculated specific suggestions are proposed in order to help the company increase its com-petitiveness on the market.
competitiveness, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, benchmarking.
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je analýza vybraných faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost podniku GASTRO CZECH s. r. o. Práce je rozdělena do dvou částí. V první teoretické části je objasněna základní terminologie z oblasti konkurenceschopnosti. Na základě lite-rárních poznatků jsou zde teoreticky popsány analýzy, které jsou prakticky provedeny v druhé části práce. V praktické části je představena společnost a jsou provedeny analýzy její konkurenceschopnosti. Na základě zjištěných dat jsou společnosti navržena opatření, která by jí mohla pomoci ke zvýšení konkurenceschopnosti na trhu.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor's thesis is to analyse selected factors that influence competitiveness of company GASTRO CZECH s. r. o. The thesis is divided into two parts. First part puts emphasis on basic terminology used in the area of competitiveness and description of essential theories used for competitiveness analysis. This theoretical knowledge is then used in practice when analysing competitive factors of selected company. Based on data calculated specific suggestions are proposed in order to help the company increase its com-petitiveness on the market.
competitiveness, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, benchmarking.
Zásady pro vypracování
Teoretické pojednání k zadané problematice
Návrh vhodné metodiky k naplnění cíle bakalářské práce
Analýza vybraných faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost vybrané firmy. Vymezení problematických oblastí
Návrh opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy v problematických oblastech. Zhodnocení naplnění cíle a přínosu práce
Zásady pro vypracování
Teoretické pojednání k zadané problematice
Návrh vhodné metodiky k naplnění cíle bakalářské práce
Analýza vybraných faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost vybrané firmy. Vymezení problematických oblastí
Návrh opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti dané firmy v problematických oblastech. Zhodnocení naplnění cíle a přínosu práce
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-41-7. \vsp{1,5mm}
[2] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7. \vsp{1,5mm}
[3] PORTER, M. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-41-7. \vsp{1,5mm}
[2] ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7. \vsp{1,5mm}
[3] PORTER, M. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
1.Specifikujte velikost analyzovaného trhu. Z jakého důvodu považujete za konkurenty analyzovaného podniku pouze obchodní společnosti se sídlem v nejbližším okolí (řádově několika kilometrů) a nikoliv všechny firmy působící v daném oboru (české i zahraniční)?
Odp.analyzovala jsem trh zlínského kraje, konkurenta taktéž ze Zlínského kraje.
Rašner: nemá působnost v jiném kraji?
Odp. má. Ale sídlo má ve Zlínském kraji.
2. Která z navrhovaných opatření uvedených v kapitole 9 mají podle Vašeho názoru největší naději na rychlé uplatnění v podniku a která naopak ne? Vysvětlete.
Odp.určitě cenová strategie, protože poskytování množstevních slev je stimulace si výrobek koupit. Ne- propagace.
Otázky oponent:
1. Která z navrhovaných opatření na zvýšení konkurenceschopnosti mají podle Vašeho
názoru reálnou naději na rychlé uplatnění v podniku?
Odp. již zodpovězeno.
2. Jakou strategii budete uplatňovat vůči největším konkurentům?
Odp. snažila bych se nabídnout co není na trhu, nebo vysoká kvalita nebo nízká cena, nebo poskytnou služby zdarma - doprava.
Vidová: SWOT analýza - je potřeba to dát do 4 kvadrantů, ale máte tam spíše subjektivní hodnocení.
Odp. ale SWOT analýza je subjektivní.