Bakalářská práce ?Podnikatelský plán malého a středního podniku v oblasti e-businessu? se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro podnikatelský subjekt. Teoretická část obsahuje vlastnosti malých a středních podniků, podnikatelský plán jeho strukturu, strategické řízení, analýzu vnitřního a vnějšího prostředí, SWOT analýzu a oblast e-businessu. Praktická část pojednává o strategickém postupu a vytvořením podnikatelského plánu při založení podniku fyzické osoby, který je zaměřen na prodej elektroniky za pomocí internetu. Výsledkem práce je návrh podnikatelského plánu a strategie firmy při vstupu na trh.
Anotace v angličtině
The business plan for small and medium enterprise in e-business" is concerned with creating a business plan for a business entity. The theoretical part contains the properties of small and medium enterprises, business plan's structure, strategic management, analysis of internal and external environment, SWOT analysis and e-business. The practical part deals with the procedure and creating a strategic business plan for starting up a natural person who is focused on selling electronics via the Internet. The result of a design business plan and strategy of the company entering the market.
Klíčová slova
Podnikatelský plán, e-business, Internet, strategické řízení, strategická analýza, malý a střední podnik.
Klíčová slova v angličtině
Business plan, e-business, Internet, strategic analysis, small and medium company.
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Podnikatelský plán malého a středního podniku v oblasti e-businessu? se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pro podnikatelský subjekt. Teoretická část obsahuje vlastnosti malých a středních podniků, podnikatelský plán jeho strukturu, strategické řízení, analýzu vnitřního a vnějšího prostředí, SWOT analýzu a oblast e-businessu. Praktická část pojednává o strategickém postupu a vytvořením podnikatelského plánu při založení podniku fyzické osoby, který je zaměřen na prodej elektroniky za pomocí internetu. Výsledkem práce je návrh podnikatelského plánu a strategie firmy při vstupu na trh.
Anotace v angličtině
The business plan for small and medium enterprise in e-business" is concerned with creating a business plan for a business entity. The theoretical part contains the properties of small and medium enterprises, business plan's structure, strategic management, analysis of internal and external environment, SWOT analysis and e-business. The practical part deals with the procedure and creating a strategic business plan for starting up a natural person who is focused on selling electronics via the Internet. The result of a design business plan and strategy of the company entering the market.
Klíčová slova
Podnikatelský plán, e-business, Internet, strategické řízení, strategická analýza, malý a střední podnik.
Klíčová slova v angličtině
Business plan, e-business, Internet, strategic analysis, small and medium company.
Zásady pro vypracování
Tvorba teoretické části, zabývající se problematikou malých a středních podniků a podnikatelského plánu
Objasněte metodiku internetového obchodu
Návrhněte podnikatelský plán a strategii konkrétního podniku
Zhodnoťte návrh podnikatelského plánu, uveďte doporučená řešení
Zásady pro vypracování
Tvorba teoretické části, zabývající se problematikou malých a středních podniků a podnikatelského plánu
Objasněte metodiku internetového obchodu
Návrhněte podnikatelský plán a strategii konkrétního podniku
Zhodnoťte návrh podnikatelského plánu, uveďte doporučená řešení
Seznam doporučené literatury
[1] NOVOTNÝ, Jiří. Nauka o podniku. Brno : Masarykova univerzita, 2003.
ISBN 80-210-3090-9. \vsp{1,5mm}
[2] ŠULER, Oldřich a Pavel KOŠTAN. Firemní strategie. Praha Computer press, 2002. ISBN 80-7226-657-8. \vsp{1,5mm}
[3] VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Praha Grada publishing, 2005.
ISBN 80-247-1069-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] NOVOTNÝ, Jiří. Nauka o podniku. Brno : Masarykova univerzita, 2003.
ISBN 80-210-3090-9. \vsp{1,5mm}
[2] ŠULER, Oldřich a Pavel KOŠTAN. Firemní strategie. Praha Computer press, 2002. ISBN 80-7226-657-8. \vsp{1,5mm}
[3] VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Praha Grada publishing, 2005.
ISBN 80-247-1069-2. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji Bc. práci, její strukturu a cíle. Popsal také výsledky praktické části práce - klady a zápory. Nedostatky - zaběhnutá konkurence, moc zákazníků, nedokonalé zpracování e-shopu, slabá propagace. Student navrhl tato opatření - kvalita odpovídající ceně, optimalizované služby zákazníkům, kvalitní zpracování vizuální stránky obchodu apod. Přínos práce - použitelnost v praxi, získání teoretických poznatků a kontaktů s potencionálními zaměstnavateli.
Otázky vedoucího práce:
1. Které faktory mohou zapříčinit neúspěch podniku při provozování e-business?
Odp.: Student uspokojivě odpověděl.
Oponent:
1. Vysv, tlete tvorbu a vývoj cash flow.
Odp.: Cash flow je tvořeno z příjmu, výdajů a daní a já jsem jej tvořil dle predikce.
Sablik: Predikce je jedna z nejkreativnějších činností.
2. Definujte potenciální rizika celého projektu.
Odp.: Já bych řekl, že to je téměř shodné s otázkou vedoucího - zvýšení daní, zvýšení cla, možnost reklamace.
Sablik: Rizika jsou různé případ od případu.
Musil: Vy jste navrhoval podnikatelský plán. V pesimistickém plánu tu máte červená čísla - z čeho byste vykrýval tuto prvotní ztrátu?
Odp.: Z vlastního kapitálu.
Musil: Četl jste po sobě práci?
Odp.: Četl.
Musil: Číslování stránek není, zkratky používáte naprosto zmatečně, v závěru - cílem je založení podnikatelského plánu? Máte tři nadpisy nad sebou a bez textu. Jde o formální stránku, ale velmi snižuje hodnotu Vaší práce.
Tomaštík: Podnik by měl prodávat elektroniku? Který segment je pro Vás dle plánu nejdůležitější?
Odp:: Zákazníci do 50 let.
Tomaštík: Čím se chcete odlišit od velkých společností s elektronikou?
Odp.: Jinou značkou produktu, budu se značit přivést nové značky.
Musil: Aukro je jaký typ elektronického prodeje?
Odp.: Jsou tam pevné i aukční ceny. Obchodují tam spotřebitelé mezi sebou.
Musil: Proč jste si Aukro vybral ke srovnání, to je jiný typ internetového obchodu.
Sablik: Jak chápete bussines plán?
Odp.: Je to podnikatelský záměr.