Práce pojednává o problematice product placementu ve filmu s důrazem na jeho význam pro české inzerenty a možnosti uplatnění v podmínkách českého filmového průmyslu. Product placement je formou komerční prezentace, která spočívá v integrování značkových produktů do prostředí, v němž není reklamní sdělení a priori očekáváno. Teoretická část shrnuje poznatky kinematografie hollywoodu a charakterizuje české prostředí. V praktické části je provedena detailní analýza product placementu ve zvolených filmech domácí produkce a výzkum u produkčních společností formou strukturovaného dotazníku.
Anotace v angličtině
This work deals with the issue of product placement in czech movies and concerns the possibilities of this advertising technique in czech film industry and it´s value for czech advertisers. Theoretical part summarize findings and experiences of Hollywood cinematography in this area and also deals with czech background. The second practicaly oriented part of work analyse product placement appearance in czech films and interviews movie producers.
Klíčová slova
film, médium, product placement, český film
Klíčová slova v angličtině
film, medium, product placement, czech movie
Rozsah průvodní práce
89 s, 33 s. obr.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o problematice product placementu ve filmu s důrazem na jeho význam pro české inzerenty a možnosti uplatnění v podmínkách českého filmového průmyslu. Product placement je formou komerční prezentace, která spočívá v integrování značkových produktů do prostředí, v němž není reklamní sdělení a priori očekáváno. Teoretická část shrnuje poznatky kinematografie hollywoodu a charakterizuje české prostředí. V praktické části je provedena detailní analýza product placementu ve zvolených filmech domácí produkce a výzkum u produkčních společností formou strukturovaného dotazníku.
Anotace v angličtině
This work deals with the issue of product placement in czech movies and concerns the possibilities of this advertising technique in czech film industry and it´s value for czech advertisers. Theoretical part summarize findings and experiences of Hollywood cinematography in this area and also deals with czech background. The second practicaly oriented part of work analyse product placement appearance in czech films and interviews movie producers.
Klíčová slova
film, médium, product placement, český film
Klíčová slova v angličtině
film, medium, product placement, czech movie
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce věnujte pozornost: současné situaci české kinematografie v oblasti financování, sponzorství a grantové politiky a pokuste se o srovnání se zahraničím; dále se věnujte filmu, jako médiu v mark. komunikacích z hlediska historického kontextu i současnosti, objasněte problematiku product placementu jako jednoho ze zdrojů financování.
2. Formulujte teoretická východiska a stanovte pracovní hypotézy.
3. V praktické části proveďte: důslednou analýzu zvolených filmů z hlediska efektivního využití product placementu, průzkum ve filmových produkčních společnostech z hlediska product placementu a ekonomického efektu.nl{}
4. Vyvoďte ze získaných poznatků závěry a navrhněte případná řešení.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce věnujte pozornost: současné situaci české kinematografie v oblasti financování, sponzorství a grantové politiky a pokuste se o srovnání se zahraničím; dále se věnujte filmu, jako médiu v mark. komunikacích z hlediska historického kontextu i současnosti, objasněte problematiku product placementu jako jednoho ze zdrojů financování.
2. Formulujte teoretická východiska a stanovte pracovní hypotézy.
3. V praktické části proveďte: důslednou analýzu zvolených filmů z hlediska efektivního využití product placementu, průzkum ve filmových produkčních společnostech z hlediska product placementu a ekonomického efektu.nl{}
4. Vyvoďte ze získaných poznatků závěry a navrhněte případná řešení.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK J., KOPPLOVÁ B. Média a společnost, 1. vyd. Praha, Portál 2003. Počet stran 298. ISBN 80-7178-697-7
MC QUAIL, D. Teorie masové komunikace, 2. vyd. Praha, Portál 2000. Počet stran 448. ISBN 80-7178-714-0
WINTER F. A KOL. Právo a reklama, 1. vyd. Praha, Linde a.s. 1996. Počet stran 16. ISBN - 80-7201-001-8
WYATT, J. High Concept - Movies and markeking in Hollywood, 1. vyd. Austin, University of Texas Press 1994. Počet stran 225.
WASKO, J.: Hollywood in the information age, Austin, University of Texas press 1994.
BENJAMIN W., Dílo a jeho zdroj, 1. vyd. Praha, Odeon 1979, Počet stran 47. ISBN 80-7178-714-2
BORDWELL D.; Thompson K. Film History: An Introduction, 2. vyd. Yeellen, McGraw-Hill 1994. ISBN 0-07-006449-0
De Pelsmacker P., Geuens M., Van Den Bergh J., Marketingové komunikace, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003, Počet stran 527. ISBN 80-247-0254-1
GIANNETTI L., Flashback - A brief history of film,4.vyd. Prentice Hall 1996, Počet stran 553.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK J., KOPPLOVÁ B. Média a společnost, 1. vyd. Praha, Portál 2003. Počet stran 298. ISBN 80-7178-697-7
MC QUAIL, D. Teorie masové komunikace, 2. vyd. Praha, Portál 2000. Počet stran 448. ISBN 80-7178-714-0
WINTER F. A KOL. Právo a reklama, 1. vyd. Praha, Linde a.s. 1996. Počet stran 16. ISBN - 80-7201-001-8
WYATT, J. High Concept - Movies and markeking in Hollywood, 1. vyd. Austin, University of Texas Press 1994. Počet stran 225.
WASKO, J.: Hollywood in the information age, Austin, University of Texas press 1994.
BENJAMIN W., Dílo a jeho zdroj, 1. vyd. Praha, Odeon 1979, Počet stran 47. ISBN 80-7178-714-2
BORDWELL D.; Thompson K. Film History: An Introduction, 2. vyd. Yeellen, McGraw-Hill 1994. ISBN 0-07-006449-0
De Pelsmacker P., Geuens M., Van Den Bergh J., Marketingové komunikace, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003, Počet stran 527. ISBN 80-247-0254-1
GIANNETTI L., Flashback - A brief history of film,4.vyd. Prentice Hall 1996, Počet stran 553.