Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny jednotlivé faktory marketingového prostředí, které na podnik působí jak v makroprostředí, tak v mikroprostředí. Dále jsou v teoretické části popsány metody, které lze při analýze marketingového prostředí využít. V praktické části je charakterizována firma H.R.G. spol. s r. o. poskytující služby v oblasti polygrafie a následně zpracované analýzy marketingového prostředí, popsány v teoretické části.
V závěru praktické části jsou uvedeny možné návrhy na zdokonalení přístupu
k marketingovému prostředí ve firmě H.R.G. spol. s r.o.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is divided into theoretical and practical part. In theoretical part lists the various factors of marketing environment, which the company operates in both the marcoenvironment, and in the mircoenvironment. Furthermore in the theoretical part describes the methods the analysis that can be take advantage of the marketing environment. In the practical part of the company is characterized by H.R.G. spol. s r.o. which provide services to the printing and further processed analysis of marketing environment, which described in the theoretical part.
In the end of the practical part are proposed possible recommendations for improvement of using factors of marketing environment.
Klíčová slova
marketingové prostředí, mikroprostředí, makroprostředí, SWOT analýza, Porterův model 5 sil, PEST analýza, dotazník
Klíčová slova v angličtině
marketing environment, macroenvironment, microenvironment, SWOT analysis, Porter´s five forces analysis, PEST analysis, questionnaire
Rozsah průvodní práce
83 s. (121539), 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny jednotlivé faktory marketingového prostředí, které na podnik působí jak v makroprostředí, tak v mikroprostředí. Dále jsou v teoretické části popsány metody, které lze při analýze marketingového prostředí využít. V praktické části je charakterizována firma H.R.G. spol. s r. o. poskytující služby v oblasti polygrafie a následně zpracované analýzy marketingového prostředí, popsány v teoretické části.
V závěru praktické části jsou uvedeny možné návrhy na zdokonalení přístupu
k marketingovému prostředí ve firmě H.R.G. spol. s r.o.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is divided into theoretical and practical part. In theoretical part lists the various factors of marketing environment, which the company operates in both the marcoenvironment, and in the mircoenvironment. Furthermore in the theoretical part describes the methods the analysis that can be take advantage of the marketing environment. In the practical part of the company is characterized by H.R.G. spol. s r.o. which provide services to the printing and further processed analysis of marketing environment, which described in the theoretical part.
In the end of the practical part are proposed possible recommendations for improvement of using factors of marketing environment.
Klíčová slova
marketingové prostředí, mikroprostředí, makroprostředí, SWOT analýza, Porterův model 5 sil, PEST analýza, dotazník
Klíčová slova v angličtině
marketing environment, macroenvironment, microenvironment, SWOT analysis, Porter´s five forces analysis, PEST analysis, questionnaire
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů zabývajících se marketingovým prostředím.
Analyzujte současný stav marketingového prostředí firmy H.R.G. spol. s r.o.
Navrhněte doporučení na zdokonalení přístupu k marketingovému prostředí ve firmě H.R.G. spol. s r.o.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů zabývajících se marketingovým prostředím.
Analyzujte současný stav marketingového prostředí firmy H.R.G. spol. s r.o.
Navrhněte doporučení na zdokonalení přístupu k marketingovému prostředí ve firmě H.R.G. spol. s r.o.
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. \vsp{1,5mm}
[2] KOZEL, Roman a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. \vsp{1,5mm}
[3] ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. \vsp{1,5mm}
[2] KOZEL, Roman a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. \vsp{1,5mm}
[3] ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
1. Ktoré z navrhovaných doporučení firme H.R.G. spol. s.r.o. považujete za najvýznamnejšie? Aké riziká by ho mohli ovplyvniť? Navrhnite spôsob ich
eliminácie.
Otázky oponenta:
1. Na straně 39 uvádíte ve SWOT analýze, že by společnost mohl ohrozit rozvoj internetu a jiných médií. Vyspecifikujte tento typ hrozby u Vámi analyzované společnosti.
Doplňující otázky:
Musil: Jaké máte doma využití internetu z hlediska počtu členů domácnosti? Jak je v EU velká cílová skupina starších obyvatel?
Lukoszová: Proč máte na prvním místě SWOT analýzu?
Studentka z větší části odpověděla na otázky a vznesené dotazy