Práce je úvodem do fenoménu Role–Playing Games (dále RPG) v kontextu marketingových komunikací. Autor při zpracování vycházel zejména z velmi specializovaných informačních zdrojů, z osobních zkušeností a z komunitních informací. Práce je rozdělena na několik částí - postupně jde o vymezení a charakteristiku RPG, o uvedení do historických souvislostí RPG, dále o pozici v rámci ČR. Závěrečná část obsahuje a zejména vlastní analýzu jednotlivých herních titulů a marketingových aktivit vydavatelských společností. Součástí analýzy jsou i dílčí návrhy efektivnějšího využití nástrojů marketingových komunikací s důrazem na velmi výrazná specifika českého trhu. Cílem práce je především seznámení s RPG a je míněna jako teoretická základna pro další zevrubný výzkum dotčené problematiky.
Anotace v angličtině
This work is an insight into the phenomenom of Role-Playing Games in the context of marketing communications. Author used very specialized sources of information, such as magazines and opinions ofRPG player’s community as well as personal experience. Work has several parts which deal with characteristics of said problem, its historical connotations and position of RPG in Czech republic. Last part is dedicated to analysing several game titles and marketing activities of publishing houses. It also contains several proposals towards more effective usage of marketing communications‘ tools with stress on Czech market specifics. The goal of the work is to introduce this highly interesting phenomenon to academic public and to serve as a theoretic base for further research on mentioned field.
Klíčová slova
Role-Playing Games, marketingové komunikace, nový kulturní fenomén, specifika českého trhu, subkultura, Outsiders/ Insiders
Klíčová slova v angličtině
Role-Playing Games, marketing communications, new cultural phenomenon, specifics of Czech market, subculture, Outsiders/ Insiders
Rozsah průvodní práce
79 s., 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je úvodem do fenoménu Role–Playing Games (dále RPG) v kontextu marketingových komunikací. Autor při zpracování vycházel zejména z velmi specializovaných informačních zdrojů, z osobních zkušeností a z komunitních informací. Práce je rozdělena na několik částí - postupně jde o vymezení a charakteristiku RPG, o uvedení do historických souvislostí RPG, dále o pozici v rámci ČR. Závěrečná část obsahuje a zejména vlastní analýzu jednotlivých herních titulů a marketingových aktivit vydavatelských společností. Součástí analýzy jsou i dílčí návrhy efektivnějšího využití nástrojů marketingových komunikací s důrazem na velmi výrazná specifika českého trhu. Cílem práce je především seznámení s RPG a je míněna jako teoretická základna pro další zevrubný výzkum dotčené problematiky.
Anotace v angličtině
This work is an insight into the phenomenom of Role-Playing Games in the context of marketing communications. Author used very specialized sources of information, such as magazines and opinions ofRPG player’s community as well as personal experience. Work has several parts which deal with characteristics of said problem, its historical connotations and position of RPG in Czech republic. Last part is dedicated to analysing several game titles and marketing activities of publishing houses. It also contains several proposals towards more effective usage of marketing communications‘ tools with stress on Czech market specifics. The goal of the work is to introduce this highly interesting phenomenon to academic public and to serve as a theoretic base for further research on mentioned field.
Klíčová slova
Role-Playing Games, marketingové komunikace, nový kulturní fenomén, specifika českého trhu, subkultura, Outsiders/ Insiders
Klíčová slova v angličtině
Role-Playing Games, marketing communications, new cultural phenomenon, specifics of Czech market, subculture, Outsiders/ Insiders
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši specializovaných zdrojů vztahujících se k tématu RPG z pohledu teorie marketingu a marketingových komunikací. Na základě zjištěných poznatků formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací subjektů pracujících v oblasti tvorby RPG.
3. Na základě výsledku analýzy zpracujte návrh marketingové komunikace pro oblast RPG. Zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši specializovaných zdrojů vztahujících se k tématu RPG z pohledu teorie marketingu a marketingových komunikací. Na základě zjištěných poznatků formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací subjektů pracujících v oblasti tvorby RPG.
3. Na základě výsledku analýzy zpracujte návrh marketingové komunikace pro oblast RPG. Zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
Marketing: Philip Kotler, Gary Armstrong - Praha: Grada Publishing, 2004. - 855 s. - ISBN: 80-247-0513-3
Marketing management: 10. rozšířené vydání / Philip Kotler; 1. vyd. - Praha: Grada, 2001, 710 s. - ISBN: 80-247-0016-6
Herní příručky, pravidla a moduly:
-Dračí Doupě, Altar Praha, 1996, ISBN 80-85979-05-5
-Dračí Doupě PLUS, Altar Praha, 2004 ISBN 80-85979-45-4
-Shadowrun, Blackfire Games, 1995, ISBN 80-901995-1-8
-GURPS, neautorizovaný český překlad
Časopisy:
-Dech Draka, různé ročníky, ISSN 1211-2771
-Zlatý Drak, různé ročníky, interní členská tiskovina, nemá ISSN
-Ikarie, různé ročníky, ISSN 1210-6798
Seznam doporučené literatury
Marketing: Philip Kotler, Gary Armstrong - Praha: Grada Publishing, 2004. - 855 s. - ISBN: 80-247-0513-3
Marketing management: 10. rozšířené vydání / Philip Kotler; 1. vyd. - Praha: Grada, 2001, 710 s. - ISBN: 80-247-0016-6
Herní příručky, pravidla a moduly:
-Dračí Doupě, Altar Praha, 1996, ISBN 80-85979-05-5
-Dračí Doupě PLUS, Altar Praha, 2004 ISBN 80-85979-45-4
-Shadowrun, Blackfire Games, 1995, ISBN 80-901995-1-8
-GURPS, neautorizovaný český překlad
Časopisy:
-Dech Draka, různé ročníky, ISSN 1211-2771
-Zlatý Drak, různé ročníky, interní členská tiskovina, nemá ISSN
-Ikarie, různé ročníky, ISSN 1210-6798