Díky poznatkům, metodám a interdisciplinárnímu přístupu moderní kognitivní vědy můžeme zkoumat a identifikovat mechanismy, kterými si zákazníci zapamatovávají ceny zboží při běžných nákupech, rozsah toho, na kolik si jsou schopni si je zapamatovat, než opustí prodejnu, jak si tyto vzpomínky vyvolávají, do jaké míry se jimi řídí a s jakou znalostí cen prodejnu opouštějí.
Tento projekt zkoumá kombinuje několik teorií kognitivní vědy týkajících se krátkodobé paměti a zpracovávání a interpretace číselných informací v mysli.
Anotace v angličtině
Leveraging the findings and methods of the modern cognitive science, we can research and identify the mechanics used by customers to store information about prices when doing grocery shopping, the extent of how they recall such information and the extent of what importance is such recalled information to the customers, plus, what is the price knowledge of the customers at the moment they leave the shop.
This project combines several theories of the cognitive science on the short-term memory and the perception, processing and interpretation of numerical information in the human brain.
Klíčová slova
paměť, cenová paměť, krátkodobá paměť, dlouhodobá paměť, hypermarket, cena
Díky poznatkům, metodám a interdisciplinárnímu přístupu moderní kognitivní vědy můžeme zkoumat a identifikovat mechanismy, kterými si zákazníci zapamatovávají ceny zboží při běžných nákupech, rozsah toho, na kolik si jsou schopni si je zapamatovat, než opustí prodejnu, jak si tyto vzpomínky vyvolávají, do jaké míry se jimi řídí a s jakou znalostí cen prodejnu opouštějí.
Tento projekt zkoumá kombinuje několik teorií kognitivní vědy týkajících se krátkodobé paměti a zpracovávání a interpretace číselných informací v mysli.
Anotace v angličtině
Leveraging the findings and methods of the modern cognitive science, we can research and identify the mechanics used by customers to store information about prices when doing grocery shopping, the extent of how they recall such information and the extent of what importance is such recalled information to the customers, plus, what is the price knowledge of the customers at the moment they leave the shop.
This project combines several theories of the cognitive science on the short-term memory and the perception, processing and interpretation of numerical information in the human brain.
Klíčová slova
paměť, cenová paměť, krátkodobá paměť, dlouhodobá paměť, hypermarket, cena
1. Zpracování literárních pramenů v oblasti teorie výzkumu cenové paměti u nakupujících, definice pojmů pro další postup, formulace teoretických východisek a pracovních hypotéz pro analýzu mechanismů cenové paměti.
2. Analýza současné situace v oblasti výzkumu cenové paměti nakupujících.
3. Identifikace cílové slupiny, navrhněte a realizujte nové metody výzkumu u vybraného vzorku nakupujících.
4. Zhodnocení výsledků výzkumu, ověřte platnosti pracovních hypotéz a charakterizujte závěry plynoucí z Vašich výzkumů a analýz.
5. S využitím závěrů z provedených analýz zpracujte projekt návrhu, jak využít mechanismy cenové paměti pro marketing a prodej výrobků.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování literárních pramenů v oblasti teorie výzkumu cenové paměti u nakupujících, definice pojmů pro další postup, formulace teoretických východisek a pracovních hypotéz pro analýzu mechanismů cenové paměti.
2. Analýza současné situace v oblasti výzkumu cenové paměti nakupujících.
3. Identifikace cílové slupiny, navrhněte a realizujte nové metody výzkumu u vybraného vzorku nakupujících.
4. Zhodnocení výsledků výzkumu, ověřte platnosti pracovních hypotéz a charakterizujte závěry plynoucí z Vašich výzkumů a analýz.
5. S využitím závěrů z provedených analýz zpracujte projekt návrhu, jak využít mechanismy cenové paměti pro marketing a prodej výrobků.
Seznam doporučené literatury
VAN HUELE, M., DRÉZE, X. Measuring the Price Knowledge Shoppers Bring to the Store. Journal of Marketing, 66 Říjen 2002, str. 72-85
LAURENT, G., VAN HUELE, M., DRÉZE, X. Consumer´s Immediate Memory for Prices. Journal of Consumer Research, 2006
DICKSON G., SAWYER L. The Price Knowledge and Search for Supermarket Shoppers, Journal of Marketing, 1990
BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. 1. vydání. Praha: VŠE, 1995. 121 s. ISBN 80-7079-460-7
THAGARD, P., Úvod do kognitivní vědy, Portál, 2001
SCHIFFMAN, L. G., KANUK L. L. Nákupní chování. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4
ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. 1. vydání. VŠE, 1998. 171 s. ISBN 80-7079-394-5
Seznam doporučené literatury
VAN HUELE, M., DRÉZE, X. Measuring the Price Knowledge Shoppers Bring to the Store. Journal of Marketing, 66 Říjen 2002, str. 72-85
LAURENT, G., VAN HUELE, M., DRÉZE, X. Consumer´s Immediate Memory for Prices. Journal of Consumer Research, 2006
DICKSON G., SAWYER L. The Price Knowledge and Search for Supermarket Shoppers, Journal of Marketing, 1990
BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. 1. vydání. Praha: VŠE, 1995. 121 s. ISBN 80-7079-460-7
THAGARD, P., Úvod do kognitivní vědy, Portál, 2001
SCHIFFMAN, L. G., KANUK L. L. Nákupní chování. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4
ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. 1. vydání. VŠE, 1998. 171 s. ISBN 80-7079-394-5