Cílem diplomové práce je analýza dvou vybraných privátních značek maloobchodních řetězců v České republice.
Privátní značky jsou v Evropské unii velmi rozšířené a jejich podíl v regálech zahraničních obchodních řetězců je velmi vysoký. Situace u nás se tomuto trendu pomalu přibližuje, a tak je důležité zjistit, jak výrobky prodávané pod privátní značkou hodnotí sami zákazníci. Obchodní řetězce v dnešní době plné konkurence bojují o každého zákazníka, a právě privátní značky jsou tomuto nápomocny.
Vybrala jsem si privátní značky hypermarketu Hypernova a Interspar, a to privátní značku Euro Shopper a privátní značku Spar.
Ve teoretické a analytické části diplomové práce jsem citovala výzkumy agentur Incoma Research a Gfk Praha. Další literatura a ostatní zdroje jsou uvedeny v přiloženém seznamu literatury.
Anotace v angličtině
The target of diploma work is the analysis of two chosen private labels from hypermarkets in Czech Republic.
Private labels are very popular and extensive in European Union and its part in bookshelfs in foreign hypermarkets is very high. We have been coming to this situation also in our country, so it is very important to know how much popular and evaluated is the goods sold under private labels for customers.
Hypermarkets, supermarkets and discounts must contest for customers very much nowadays and private labels help them in this battle.
I have chosen two private labels from Hypernova and Interspar, namely Euro Shopper and Spar private labels.
I have used some researches from czech agencies, for example Incoma Research and GfK Praha and these researches are available in theoretic and anylitic parts of this work. Another literature and resources are available in literature list which is part of this diploma work.
Cílem diplomové práce je analýza dvou vybraných privátních značek maloobchodních řetězců v České republice.
Privátní značky jsou v Evropské unii velmi rozšířené a jejich podíl v regálech zahraničních obchodních řetězců je velmi vysoký. Situace u nás se tomuto trendu pomalu přibližuje, a tak je důležité zjistit, jak výrobky prodávané pod privátní značkou hodnotí sami zákazníci. Obchodní řetězce v dnešní době plné konkurence bojují o každého zákazníka, a právě privátní značky jsou tomuto nápomocny.
Vybrala jsem si privátní značky hypermarketu Hypernova a Interspar, a to privátní značku Euro Shopper a privátní značku Spar.
Ve teoretické a analytické části diplomové práce jsem citovala výzkumy agentur Incoma Research a Gfk Praha. Další literatura a ostatní zdroje jsou uvedeny v přiloženém seznamu literatury.
Anotace v angličtině
The target of diploma work is the analysis of two chosen private labels from hypermarkets in Czech Republic.
Private labels are very popular and extensive in European Union and its part in bookshelfs in foreign hypermarkets is very high. We have been coming to this situation also in our country, so it is very important to know how much popular and evaluated is the goods sold under private labels for customers.
Hypermarkets, supermarkets and discounts must contest for customers very much nowadays and private labels help them in this battle.
I have chosen two private labels from Hypernova and Interspar, namely Euro Shopper and Spar private labels.
I have used some researches from czech agencies, for example Incoma Research and GfK Praha and these researches are available in theoretic and anylitic parts of this work. Another literature and resources are available in literature list which is part of this diploma work.
1. Analýza literatury o značkách a jejich úloze v marketingové komunikaci, zhodnocení současného stavu bádání v této oblasti a nastínění východisek pro práci.
2. Specifická role značky při vytváření celkového image subjektů.
3. Privátní značky spotřebního zboží jako nový fenomén na českém trhu.
4. Sociálně psychologické a komunikační aspekty budování pozice privátní značky.
5. Analýza vnímané kvality dvou privátních značek na českém trhu.
6. Zobecnění získaných poznatků.
Zásady pro vypracování
1. Analýza literatury o značkách a jejich úloze v marketingové komunikaci, zhodnocení současného stavu bádání v této oblasti a nastínění východisek pro práci.
2. Specifická role značky při vytváření celkového image subjektů.
3. Privátní značky spotřebního zboží jako nový fenomén na českém trhu.
4. Sociálně psychologické a komunikační aspekty budování pozice privátní značky.
5. Analýza vnímané kvality dvou privátních značek na českém trhu.
6. Zobecnění získaných poznatků.
Seznam doporučené literatury
ZYMAN, Sergio, BROTT, Armin. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Irena Grusová. 1. vyd. Praha : Management Press, 2004. 255 s. ISBN 80-7261-107-0.
KOTLER, Philip. Marketing management: 10. rozšířené vydání. Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka. 10. rozš. vyd. Praha : Grada, 2001. 789 s. ISBN 80-247-0016-6.
www.istrategie.cz
odborné časopisy: Strategie, MaM, Marketing komunikace, Marketing magazín
výsledky výzkumu agentur: Factum Innvenio, GfK, STEM, INCOMA
Seznam doporučené literatury
ZYMAN, Sergio, BROTT, Armin. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Irena Grusová. 1. vyd. Praha : Management Press, 2004. 255 s. ISBN 80-7261-107-0.
KOTLER, Philip. Marketing management: 10. rozšířené vydání. Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka. 10. rozš. vyd. Praha : Grada, 2001. 789 s. ISBN 80-247-0016-6.
www.istrategie.cz
odborné časopisy: Strategie, MaM, Marketing komunikace, Marketing magazín
výsledky výzkumu agentur: Factum Innvenio, GfK, STEM, INCOMA