Záměrem této práce je popsat a zhodnotit nástroje používané při propagaci dvou rozhlasových stanic, jejichž vysílací formáty shodně kopírují jeden základní hudební žánr - každá však cílí na jinou posluchačskou skupinu. Přesto však na rozhlasovém trhu fungují jako přímí konkurenti. Jedná se o dvě pražská rádia: Beat a RockZone.
V práci bych proto chtěla postavit proti sobě dva možné přístupy propagace a komunikace s posluchači, přičemž budu hodnotit efektivitu použitých prostředků a celkovou angažovanost stanice v propagačních aktivitách. Vzhledem k evidentním nedostatcích v propagaci rádia RockZone, pokusím se v projektové části navrhnout možné postupové změny, které by stávajícím i potenciálním posluchačům vyjasnily vnímání pozice RockZone na rozhla-sovém trhu a především jej vymezily vůči přímé konkurenci, Rádiu Beat.
Anotace v angličtině
The main purpose of my diploma thesis is description and evaluation of the current promotional activities of prague local radio stations: ''Radio Beat‘‘ and ''RockZone‘‘. Both follow programming in the same music genre, nevertheless aim to different audience and just act like direct competitors. I would like to show two possible ways in promotional activities tergeted to listenership of the mentioned radio stations. Owing to self-evident lack of the promo activities of RockZone I want to draft a plan of relevant changes to differ this radio station from it´s main competitor of the field.
radio, radio broadcast market, radio station format, promotion, effective communications, competition, image, listenership
Rozsah průvodní práce
109 s., 6 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem této práce je popsat a zhodnotit nástroje používané při propagaci dvou rozhlasových stanic, jejichž vysílací formáty shodně kopírují jeden základní hudební žánr - každá však cílí na jinou posluchačskou skupinu. Přesto však na rozhlasovém trhu fungují jako přímí konkurenti. Jedná se o dvě pražská rádia: Beat a RockZone.
V práci bych proto chtěla postavit proti sobě dva možné přístupy propagace a komunikace s posluchači, přičemž budu hodnotit efektivitu použitých prostředků a celkovou angažovanost stanice v propagačních aktivitách. Vzhledem k evidentním nedostatcích v propagaci rádia RockZone, pokusím se v projektové části navrhnout možné postupové změny, které by stávajícím i potenciálním posluchačům vyjasnily vnímání pozice RockZone na rozhla-sovém trhu a především jej vymezily vůči přímé konkurenci, Rádiu Beat.
Anotace v angličtině
The main purpose of my diploma thesis is description and evaluation of the current promotional activities of prague local radio stations: ''Radio Beat‘‘ and ''RockZone‘‘. Both follow programming in the same music genre, nevertheless aim to different audience and just act like direct competitors. I would like to show two possible ways in promotional activities tergeted to listenership of the mentioned radio stations. Owing to self-evident lack of the promo activities of RockZone I want to draft a plan of relevant changes to differ this radio station from it´s main competitor of the field.
radio, radio broadcast market, radio station format, promotion, effective communications, competition, image, listenership
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části se zabývejte popisem současného rozhlasového trhu s důrazem na objasnění dělení stanic dle formátů, dosahu a forem šíření signálu. Dále se zaměřte na specifika rozhlasových stanic pro méně početné publikum a možnosti jejich propagace.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současnou propagaci rozhlasových stanic Radio Beat a RockZone.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, vyhodnoťte závěry z předešlé analýzy a na jejich základě navrhněte vlastní řešení, vedoucí k efektivní změně propagace rozhlasové stanice.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části se zabývejte popisem současného rozhlasového trhu s důrazem na objasnění dělení stanic dle formátů, dosahu a forem šíření signálu. Dále se zaměřte na specifika rozhlasových stanic pro méně početné publikum a možnosti jejich propagace.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte současnou propagaci rozhlasových stanic Radio Beat a RockZone.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, vyhodnoťte závěry z předešlé analýzy a na jejich základě navrhněte vlastní řešení, vedoucí k efektivní změně propagace rozhlasové stanice.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, GEUNES, Maggie, VAN DEN BERGH , Joerri. Marketingová komunikace : Grada, 2003. 584 s. ISBN 8024702541
SVOBODA, Václav. Propagační kampaně v marketingových komunikacích, Učební text VŠ , Zlín 2004
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace, Portál 1999. 448 s. ISBN 8072782009
BURTON, Graeme, JIRÁK, Jan, Úvod do studia médií, Barrister & Principal 2001, 392 s. ISBN 8085947676
JIRÁK, Jan, KOPPLOVÁ Barbara, Média a společnost, Portál 2003, 208 s. ISBN 8071786977
FORET , Miroslav. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. 430 s. ISBN 80-251-1041-9
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama - umění zaujmout. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1995. 704 s. ISBN 80-7169-062-7
FREY, Petr. Marketingová komunikace : nové trendy a jejich využití . Praha : Management Press , 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1
POSTLER, Milan. Média v reklamě 1. díl. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze , 1996. 89 s. ISBN 80-7079-751-7
Radiotv [online]. 1999-2006 [cit. 2007-01-04]. Dostupný z WWW: . ISSN 1214-0279
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, GEUNES, Maggie, VAN DEN BERGH , Joerri. Marketingová komunikace : Grada, 2003. 584 s. ISBN 8024702541
SVOBODA, Václav. Propagační kampaně v marketingových komunikacích, Učební text VŠ , Zlín 2004
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace, Portál 1999. 448 s. ISBN 8072782009
BURTON, Graeme, JIRÁK, Jan, Úvod do studia médií, Barrister & Principal 2001, 392 s. ISBN 8085947676
JIRÁK, Jan, KOPPLOVÁ Barbara, Média a společnost, Portál 2003, 208 s. ISBN 8071786977
FORET , Miroslav. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. 430 s. ISBN 80-251-1041-9
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama - umění zaujmout. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1995. 704 s. ISBN 80-7169-062-7
FREY, Petr. Marketingová komunikace : nové trendy a jejich využití . Praha : Management Press , 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1
POSTLER, Milan. Média v reklamě 1. díl. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze , 1996. 89 s. ISBN 80-7079-751-7
Radiotv [online]. 1999-2006 [cit. 2007-01-04]. Dostupný z WWW: . ISSN 1214-0279