Práce se zabývá v teoretické části specifiky marketingu služeb a rozborem konkurence, konkrétně konkurenčních sil, konkurenční strategií a konkurenční výhodou. Analytická část se zaměřuje na zkoumání organizace Hotel Lázně Kostelec a její konkurence v odvětví. Analýza organizace se zabývá zvláště portfoliem služeb a identifikací typického zákazníka. U analýzy konkurence jsou nejpodrobněji zkoumání konkurenti v odvětví. Kromě charakte-ristiky jejich činnosti je v práci graficky znázorněna i mapa tržního bojiště a analýza silných a slabých stránek. V projektu jsou identifikovány konkurenční síly, které nejvíce ohrožují existenci zkoumané organizace. Dále je vyvozena konkurenční výhoda konkurentů i organi-zace samotné.
Anotace v angličtině
The diploma work is a research of Hotel Lazne organisation and services as seen through theoretical and analytical aspects. This work examines theoretically the structure of marketing services and the analysis of competition, actual competition power, competition strategy and advantage in hotel business. Analytical part of the work is directed towards analyzing the organisation of Hotel Lazne in Kostelce and its co-competitors and other branches of hotel business. In analyzing Hotel lazne organisation (administration), this work specifically dealt with pockets of services and identification of typical clients. The work has the most detailed analysis of competitors and other hotel service providers in analyzing the competition in the hotel business. In addition to characteristics of hotel business activities, the work also presents graphic and market map of struggles and also analysis of the strong and weak sides of Hotel Lazne. The project identified competition power of competitors, which pose threat to the existence of Hotel Lazne. Further, this work draws a conclusion of competition advantages of competitors and that of Hotel Lazne organisation.
Service specifics, competition, competition advantage, spa, spa resort, 5P
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá v teoretické části specifiky marketingu služeb a rozborem konkurence, konkrétně konkurenčních sil, konkurenční strategií a konkurenční výhodou. Analytická část se zaměřuje na zkoumání organizace Hotel Lázně Kostelec a její konkurence v odvětví. Analýza organizace se zabývá zvláště portfoliem služeb a identifikací typického zákazníka. U analýzy konkurence jsou nejpodrobněji zkoumání konkurenti v odvětví. Kromě charakte-ristiky jejich činnosti je v práci graficky znázorněna i mapa tržního bojiště a analýza silných a slabých stránek. V projektu jsou identifikovány konkurenční síly, které nejvíce ohrožují existenci zkoumané organizace. Dále je vyvozena konkurenční výhoda konkurentů i organi-zace samotné.
Anotace v angličtině
The diploma work is a research of Hotel Lazne organisation and services as seen through theoretical and analytical aspects. This work examines theoretically the structure of marketing services and the analysis of competition, actual competition power, competition strategy and advantage in hotel business. Analytical part of the work is directed towards analyzing the organisation of Hotel Lazne in Kostelce and its co-competitors and other branches of hotel business. In analyzing Hotel lazne organisation (administration), this work specifically dealt with pockets of services and identification of typical clients. The work has the most detailed analysis of competitors and other hotel service providers in analyzing the competition in the hotel business. In addition to characteristics of hotel business activities, the work also presents graphic and market map of struggles and also analysis of the strong and weak sides of Hotel Lazne. The project identified competition power of competitors, which pose threat to the existence of Hotel Lazne. Further, this work draws a conclusion of competition advantages of competitors and that of Hotel Lazne organisation.
Service specifics, competition, competition advantage, spa, spa resort, 5P
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu služeb, cestovního ruchu a analýzy konkurence.
2. Identifikujte konkurenci organizace, stanovte hypotézy a proveďte vnější analýzu konkurence vhodně zvolenými metodami(chování, komunikace, obrat).
3. Identifikujte konkurenční výhodu organizace ve vztahu k její cílové skupině.
4. Navrhněte způsob využití identifikované konkurenční výhody v komunikaci s cílem zvýšit efektivnost propagace lázní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu služeb, cestovního ruchu a analýzy konkurence.
2. Identifikujte konkurenci organizace, stanovte hypotézy a proveďte vnější analýzu konkurence vhodně zvolenými metodami(chování, komunikace, obrat).
3. Identifikujte konkurenční výhodu organizace ve vztahu k její cílové skupině.
4. Navrhněte způsob využití identifikované konkurenční výhody v komunikaci s cílem zvýšit efektivnost propagace lázní.
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. 1 vyd. Praha. Grada: 2001. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha. GRADA:2001. ISBN 80-247-0016-6.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha. GRADA:2004. ISBN 80-247-0513-3.
PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha. Victoria: 1994. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, M. E. Konkurenční výhoda : Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha. Victoria Publishing: 1993 - 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. 1 vyd. Praha. Grada: 2001. ISBN 80-7169-995-0.
KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha. GRADA:2001. ISBN 80-247-0016-6.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha. GRADA:2004. ISBN 80-247-0513-3.
PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha. Victoria: 1994. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, M. E. Konkurenční výhoda : Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha. Victoria Publishing: 1993 - 626 s. ISBN 80-85605-12-0.