Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření projektu benchmarkingu prodejně logistického procesu ve firmě XY. Práce se skládá ze tří částí. Teoretické, analytické a projektové.
V teoretické části je na základě prostudování různých literárních zdrojů popsána logistika jako klíčový aspekt podnikání, benchmarking , manažerský nástroj, jehož pomocí může jakákoli společnost dosáhnout tzv. best practice, principy dotazníkového šetření a další.
V analytické části je popsána výchozí situace a průběh prodejně logistického procesu ve firmě XY na základě firemních údajů a průzkumu provedeného mezi zákazníky.
V projektové části je popsán projekt benchmarkingu včetně časové a rizikové analýzy, jehož pomocí se má stávající situace ve firmě zlepšit.
Anotace v angličtině
Main aim of the thesis is to create a benchmarking project of sales logistics process in XY company. The thesis has three parts. Theoretical part, analytical part and project part.
In a theoretical part, based on studying various books, is described logistics as a key aspect of business, benchmarking, a management tool, that can help to achieve the best practice to ever company.
In an analytical part, the initial situation of the company is described. There is also written about sales logistics process in company, all based on internal informatik and a survey.
The benchmarking project, including time and risks analysis is described in a project part.
Klíčová slova
benchmarking, logistika, dodavatelský řetězec, dotazníkové šetření, prodejní logistický proces
Klíčová slova v angličtině
benchmarking, logistics, supply chain, survey, sales logistics process
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření projektu benchmarkingu prodejně logistického procesu ve firmě XY. Práce se skládá ze tří částí. Teoretické, analytické a projektové.
V teoretické části je na základě prostudování různých literárních zdrojů popsána logistika jako klíčový aspekt podnikání, benchmarking , manažerský nástroj, jehož pomocí může jakákoli společnost dosáhnout tzv. best practice, principy dotazníkového šetření a další.
V analytické části je popsána výchozí situace a průběh prodejně logistického procesu ve firmě XY na základě firemních údajů a průzkumu provedeného mezi zákazníky.
V projektové části je popsán projekt benchmarkingu včetně časové a rizikové analýzy, jehož pomocí se má stávající situace ve firmě zlepšit.
Anotace v angličtině
Main aim of the thesis is to create a benchmarking project of sales logistics process in XY company. The thesis has three parts. Theoretical part, analytical part and project part.
In a theoretical part, based on studying various books, is described logistics as a key aspect of business, benchmarking, a management tool, that can help to achieve the best practice to ever company.
In an analytical part, the initial situation of the company is described. There is also written about sales logistics process in company, all based on internal informatik and a survey.
The benchmarking project, including time and risks analysis is described in a project part.
Klíčová slova
benchmarking, logistika, dodavatelský řetězec, dotazníkové šetření, prodejní logistický proces
Klíčová slova v angličtině
benchmarking, logistics, supply chain, survey, sales logistics process
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte literární rešerši z oblasti benchmarkingu, logistiky a logistických procesů.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav ve společnosti XY.
Navrhněte projekt benchmarkingu prodejního logistického procesu ve firmě XY.
Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte literární rešerši z oblasti benchmarkingu, logistiky a logistických procesů.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav ve společnosti XY.
Navrhněte projekt benchmarkingu prodejního logistického procesu ve firmě XY.
Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
NENADÁL, J., D. VYKYDAL a P. HALFAROVÁ. Benchmarking: mýty a skutečnost: model efektivního učení se a zlepšování. Praha: Management Press, 2011. 265 s. ISBN 978-80-7261-224-6.
SIXTA, J. a M. ŽIŽKA. Logistika: metody používané pro řešení logistických projektů. Brno: Computer Press, 2009. 238 s. ISBN 978-80-251-2563-2.
SOUKALOVÁ, R. Benchmarking jako informační zdroj o konkurenci: Benchmarking - the information resource about competition. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 49 s. ISBN 80-7318-247-5.
STEHLÍK, A. a J. KAPOUN. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008. 266 s. ISBN 978-80-86929-37-8.
WATSON, G. H. Strategic benchmarking reloaded with six sigma: improve your company's performance using global best practice. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2007. 318 s. ISBN 9780470069080.
Seznam doporučené literatury
NENADÁL, J., D. VYKYDAL a P. HALFAROVÁ. Benchmarking: mýty a skutečnost: model efektivního učení se a zlepšování. Praha: Management Press, 2011. 265 s. ISBN 978-80-7261-224-6.
SIXTA, J. a M. ŽIŽKA. Logistika: metody používané pro řešení logistických projektů. Brno: Computer Press, 2009. 238 s. ISBN 978-80-251-2563-2.
SOUKALOVÁ, R. Benchmarking jako informační zdroj o konkurenci: Benchmarking - the information resource about competition. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 49 s. ISBN 80-7318-247-5.
STEHLÍK, A. a J. KAPOUN. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008. 266 s. ISBN 978-80-86929-37-8.
WATSON, G. H. Strategic benchmarking reloaded with six sigma: improve your company's performance using global best practice. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2007. 318 s. ISBN 9780470069080.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D.
Počet bodů: 50
Otázky: Jaký je postoj firmy k Vašemu projektu? Bude projekt realizován? zcela
Oponent DP: Ing. Vít Mahdalík
Počet bodů: 50
Otázky: 1. jaké další předpoklady pro realizaci navrženého systému mohou být zadavatelem vyžadovány? zcela
2. Jak velký by musel být soubor respondentů, aby výsledky průzkumu byly vysoce pravdepodobné? zcela
Další otázky a připomínky:
Doc. Ing. Boris Popesko, Ph.D. Jaké konkrétní ukazatele jste sledovala v benchmarkingu? Typický ukazatel bechmarkingu? zcela