Diplomová práce vznikla pro potřeby brněnské kavárny Maid Café, která vychází z kon-ceptu japonských cosplayových kaváren. Teoretická část popisuje specifika marketingu služeb, seznamuje s prvky marketingového plánování, marketingovým mixem a komuni-kační strategií služeb. Stručně definuje postavení kaváren v gastronomii. Praktická část seznamuje s formátem maid kaváren, kulturním pozadím, ze kterého vzešel a jeho praktic-kou aplikací v podmínkách českého kavárnictví. Dále analyzuje trh brněnských kaváren a pomocí výzkumů hodnotí výchozí situaci marketingové a komunikační strategie Maid Café v Brně. Na základě zjištěných závěrů jsou v projektové části představeny návrhy marketingové a komunikační strategie.
Anotace v angličtině
Diploma thesis was written for the purposes of Maid Café in Brno, the core concept of the café is based on Japanese cosplay restaurants. Theoretical part describes specifications of services marketing, elements of marketing planning, marketing mix and communication strategy of services. Position of cafés in gastronomy is briefly defined. Practical part ex-plains the ideas of maid café, their cultural background and application on Czech café market. Troll analyses café market in Brno. Evaluation of marketing and communication strategies of Maid Café was made based on researches. According to the results, sugges-tions for marketing and communication strategies are given in project part of the thesis.
café, maid, butler, services marketing, marketing strategy, communication strategy, cosplay, anime, manga
Rozsah průvodní práce
110 s. + 27 ss. (230 502 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce vznikla pro potřeby brněnské kavárny Maid Café, která vychází z kon-ceptu japonských cosplayových kaváren. Teoretická část popisuje specifika marketingu služeb, seznamuje s prvky marketingového plánování, marketingovým mixem a komuni-kační strategií služeb. Stručně definuje postavení kaváren v gastronomii. Praktická část seznamuje s formátem maid kaváren, kulturním pozadím, ze kterého vzešel a jeho praktic-kou aplikací v podmínkách českého kavárnictví. Dále analyzuje trh brněnských kaváren a pomocí výzkumů hodnotí výchozí situaci marketingové a komunikační strategie Maid Café v Brně. Na základě zjištěných závěrů jsou v projektové části představeny návrhy marketingové a komunikační strategie.
Anotace v angličtině
Diploma thesis was written for the purposes of Maid Café in Brno, the core concept of the café is based on Japanese cosplay restaurants. Theoretical part describes specifications of services marketing, elements of marketing planning, marketing mix and communication strategy of services. Position of cafés in gastronomy is briefly defined. Practical part ex-plains the ideas of maid café, their cultural background and application on Czech café market. Troll analyses café market in Brno. Evaluation of marketing and communication strategies of Maid Café was made based on researches. According to the results, sugges-tions for marketing and communication strategies are given in project part of the thesis.
café, maid, butler, services marketing, marketing strategy, communication strategy, cosplay, anime, manga
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na marketingové strategie využitelné ve službách.
2. Charakterizujte výchozí situaci zvoleného subjektu, definujte jeho cílové skupiny a proveďte analýzu nástrojů, které zvolený subjekt v minulosti využíval.
3. Na základě zvolených kritérií proveďte analýzu trhu.
4. V projektové části navrhněte postup kroků vedoucích k zefektivnění marketingové strategie s ohledem na kritéria stanovená subjektem.
5. V závěru shrňte výsledky práce, zhodnoťte dosažení stanovených cílů a naznačte možné pokračování řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na marketingové strategie využitelné ve službách.
2. Charakterizujte výchozí situaci zvoleného subjektu, definujte jeho cílové skupiny a proveďte analýzu nástrojů, které zvolený subjekt v minulosti využíval.
3. Na základě zvolených kritérií proveďte analýzu trhu.
4. V projektové části navrhněte postup kroků vedoucích k zefektivnění marketingové strategie s ohledem na kritéria stanovená subjektem.
5. V závěru shrňte výsledky práce, zhodnoťte dosažení stanovených cílů a naznačte možné pokračování řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, Phillip a Kevin LANE. Marketing management. 1.vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1999-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-802-4727-219.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-802-4726-908.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996, 247 s. ISBN 80-716-9276-X.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, Phillip a Kevin LANE. Marketing management. 1.vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1999-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-802-4727-219.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-802-4726-908.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996, 247 s. ISBN 80-716-9276-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. V teoretické části se stručně zabýváte segmentací. Dle jakých segmentačních kritérií jste určila primární cílovou skupinu dané kavárny?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.
2. Do které skupiny (dle naznačeného rozdělení kaváren) lze zařadit Maid Café?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.
3. Uvádíte, že kavárna využila i možnost slevových akcí, aby si získala loajální zákazníky. Domníváte se, že zákazník, který navštíví kavárnu na základě poskytnuté slevy, je potenciální pravidelný zákazník?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.