Občanské sdružení Heřmánek je neziskovou organizací, která poskytuje sociální služby a sociálně-právní ochranu dětem, mládeži a mladým dospělým, kterým hrozí ne-bezpečí v rodině či sociální vyloučení.
Vzhledem k tomu, že v nedávné době rozšířilo své služby o poskytování sociálně právní ochrany dětí, a to formou provozování dvou zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, bude hlavním cílem diplomové práce na základě získaných informací navrhnout projekt k zefektivnění komunikační strategie Občanského sdružení Heřmánek vedoucí ke zvýšení míry informovanosti a případně také ke zkvalitnění služeb poskytovaných provo-zovanými zařízeními.
Anotace v angličtině
The Heřmánek Civic Association is a non-profit organization that provides so-cial services and social and legal protection for children, youths and young adults who are in danger, within their family, or at risk of social exclusion.
Given that Heřmánek has recently expanded its services by providing social and le-gal protection for children by running two facilities for children requiring immediate help, the main aim of the thesis, based on the information gathered, is to design a project strea-mlining the communication strategy of the Heřmánek Civic Association leading to increased level of awareness and possibly also the quality of services provided by the two facilities.
Klíčová slova
neziskový sektor, občanská společnost, sociální služby, sociálně-právní ochrana dětí, občanské sdružení, dům na půl cesty, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
non-profit sector, civil society, social services, social and legal protection for children, civic associations, halfway house, facilities for children in need of immediate help, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
91 (123433 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Občanské sdružení Heřmánek je neziskovou organizací, která poskytuje sociální služby a sociálně-právní ochranu dětem, mládeži a mladým dospělým, kterým hrozí ne-bezpečí v rodině či sociální vyloučení.
Vzhledem k tomu, že v nedávné době rozšířilo své služby o poskytování sociálně právní ochrany dětí, a to formou provozování dvou zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, bude hlavním cílem diplomové práce na základě získaných informací navrhnout projekt k zefektivnění komunikační strategie Občanského sdružení Heřmánek vedoucí ke zvýšení míry informovanosti a případně také ke zkvalitnění služeb poskytovaných provo-zovanými zařízeními.
Anotace v angličtině
The Heřmánek Civic Association is a non-profit organization that provides so-cial services and social and legal protection for children, youths and young adults who are in danger, within their family, or at risk of social exclusion.
Given that Heřmánek has recently expanded its services by providing social and le-gal protection for children by running two facilities for children requiring immediate help, the main aim of the thesis, based on the information gathered, is to design a project strea-mlining the communication strategy of the Heřmánek Civic Association leading to increased level of awareness and possibly also the quality of services provided by the two facilities.
Klíčová slova
neziskový sektor, občanská společnost, sociální služby, sociálně-právní ochrana dětí, občanské sdružení, dům na půl cesty, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
non-profit sector, civil society, social services, social and legal protection for children, civic associations, halfway house, facilities for children in need of immediate help, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury.
2. Vymezte pojmy a teoretická východiska z oblasti poskytování sociálních služeb a sociálně-právní ochrany dětí.
3. Přípravte metodiku výzkumné části.
4. Realizujte kvantitativní výzkum v oblasti zjišťování potřeb rozvoje sociálních služeb s důrazem na sociálně-právní ochranu dětí.
5. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
6. Prezentujte výsledky výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury.
2. Vymezte pojmy a teoretická východiska z oblasti poskytování sociálních služeb a sociálně-právní ochrany dětí.
3. Přípravte metodiku výzkumné části.
4. Realizujte kvantitativní výzkum v oblasti zjišťování potřeb rozvoje sociálních služeb s důrazem na sociálně-právní ochranu dětí.
5. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
6. Prezentujte výsledky výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČICHOŇ, M. Sociálně právní ochrana dětí a mládeže. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. ISBN 80-7368-086-6.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-141-2.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATOUŠEK, O. Sociální služby. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-238-9253-3.
Seznam doporučené literatury
ČICHOŇ, M. Sociálně právní ochrana dětí a mládeže. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. ISBN 80-7368-086-6.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-141-2.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATOUŠEK, O. Sociální služby. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-238-9253-3.
Přílohy volně vložené
1 dotazník výzkumného šetření
1 přehled vyhodnocení jednotlivých otázek včetně grafů
2 informační letáky Občanského sdružení Heřmánek
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda zkušební komise doc. Gregar přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kroutilová Nováková, Ph.D.):
1. Navrhněte vhodnější znění dílčích výzkumných otázek.
Student vysvětlil návrh výzkumných otázek.
2. V kp. 5.3 píšete: "Jednalo se o kvantitativní výzkum s prvky výzkumu kvalitativního." V čem přesně spatřujete prvky kvalitativního výzkumu?
Student definoval v čem spatřil prvky kvalitativního výzkumu.
3. Spatřujete souvislost mezi skutečností, že v místě předvýzkumu (tedy v Karviné) byla následně nejvyšší návratnost dotazníků?
Student vysvětlil souvislost v návaznosti dotazníků.