Cílem této bakalářské práce je jednoznačný popis segmentů českého cateringového a vendingového trhu, na němž se úspěšně prosadila česká rodinná fabrika AG FOODS Group a. s, včetně popisů jednotlivých segmentů a nastínění metod, jakými jsem dospěla k výsledné analýze. Práce je rozčleněna do několika základních celků, od teoretické části zabývající se popisem trhu a užívaných metod, přes část praktickou, jež je určena detailnějšímu popisu vybrané společnosti a její pozice na trhu až po výslednou část, zaměřenou na možné postupy vyplývající z výsledků šetření a doporučení.
Anotace v angličtině
The target/aim of this bachelor work is the clear description of the segments of the Czech catering market, on which the Czech company AG FOODS Group a.s. could reach its position. This work includes also descriptions of the segments and the view on the methods, on which I came to the results. The work is segmented into several main entities, starting with the theoretical part dealing with the description of the market and the used methods, to the practical part, which is dedicated to the more detailed description of the chosen company and its position on the market and as the resulting part focused on the resulting analysis, description and schemas in the individial segments and for the ovarall market.
Klíčová slova
trh, BCG matice, SWOT analýza, Porterův model, segmenty trhu
Cílem této bakalářské práce je jednoznačný popis segmentů českého cateringového a vendingového trhu, na němž se úspěšně prosadila česká rodinná fabrika AG FOODS Group a. s, včetně popisů jednotlivých segmentů a nastínění metod, jakými jsem dospěla k výsledné analýze. Práce je rozčleněna do několika základních celků, od teoretické části zabývající se popisem trhu a užívaných metod, přes část praktickou, jež je určena detailnějšímu popisu vybrané společnosti a její pozice na trhu až po výslednou část, zaměřenou na možné postupy vyplývající z výsledků šetření a doporučení.
Anotace v angličtině
The target/aim of this bachelor work is the clear description of the segments of the Czech catering market, on which the Czech company AG FOODS Group a.s. could reach its position. This work includes also descriptions of the segments and the view on the methods, on which I came to the results. The work is segmented into several main entities, starting with the theoretical part dealing with the description of the market and the used methods, to the practical part, which is dedicated to the more detailed description of the chosen company and its position on the market and as the resulting part focused on the resulting analysis, description and schemas in the individial segments and for the ovarall market.
Klíčová slova
trh, BCG matice, SWOT analýza, Porterův model, segmenty trhu
1. Zpracujte literární prameny v oblasti analýzy trhu ČR, zvláštní pozornost věnujte segmentům. Definujte základní pojmy. Na základě teoretických východisek formulujte problém, kterým se v bakalářské opráci budete zabývat, včetně pracovní hypotézy.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu forem, metod a prostředků analýzy trhu vybrané společnosti v rozsahu potřebném pro bakalářskou práci.
3. Na základě analýzy ověřte platnost pracovní hypotézy, vyvoďte závěry.
4. Navrhněte případná řešení vedoucí k efektivnosti implementace na trzích v ČR.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti analýzy trhu ČR, zvláštní pozornost věnujte segmentům. Definujte základní pojmy. Na základě teoretických východisek formulujte problém, kterým se v bakalářské opráci budete zabývat, včetně pracovní hypotézy.
2. Navrhněte vlastní metodu šetření, zpracujte analýzu forem, metod a prostředků analýzy trhu vybrané společnosti v rozsahu potřebném pro bakalářskou práci.
3. Na základě analýzy ověřte platnost pracovní hypotézy, vyvoďte závěry.
4. Navrhněte případná řešení vedoucí k efektivnosti implementace na trzích v ČR.
Seznam doporučené literatury
Kotler,P. Marketing management. Victoria Publishing, Praha 1997
Hague, P. Průzkum trhu, Computer Press, Praha 2003
Zbořil, K. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace, VŠE, Praha 1998
Schiffman, L.G., Kanuk,L. Nákupní chování. Computer Press, Praha 2004
Foret, M.Marketingový výzkum. Grada Publishing, Praha 2003
Bárta, V., Bártová, H.Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. VŠE, Praha 1995
Seznam doporučené literatury
Kotler,P. Marketing management. Victoria Publishing, Praha 1997
Hague, P. Průzkum trhu, Computer Press, Praha 2003
Zbořil, K. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace, VŠE, Praha 1998
Schiffman, L.G., Kanuk,L. Nákupní chování. Computer Press, Praha 2004
Foret, M.Marketingový výzkum. Grada Publishing, Praha 2003
Bárta, V., Bártová, H.Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. VŠE, Praha 1995