Veřejné mínění je obrazem úrovně komunikace firmy (především v oblasti PR) s veřejností. Tato bakalářská práce analyzuje image společnosti Plastika a. s. v očích regionální veřejnosti metodou výzkumné sondy, která se uskutečnila mezi 200 obyvateli kroměřížského regionu. Sběr dat byl realizován v prvním týdnu v prosinci 2005 prostřednictvím samostatného, anonymního a dobrovolného vyplňování standardizovaného dotazníku rozčleněného do následujících okruhů: společnost jako nejvýznamnější zaměstnavatel regionu, který zaměstnává i ZP občany, ekologické chování firmy, společnost podporující region (podnikové občanství), mediální známost.
Výsledky prokázaly důležitost budování pozitivní image u všech cílových skupin, tedy i u regionální veřejnosti a jsou výzvou pro marketingové oddělení společnosti Plastika a. s.
Anotace v angličtině
The public opinion is an image of level of company comunication (primarily in the area of public relation) with the public. This bachelor thesis analyses an image of the company Plastika a. s. from the view of regional public by investigation probe that was realized among 200 inhabitants of Kroměříž region. The data acquisition was held in December 2005 in the way of independent, anonymous and voluntary filling of standard questionnaire segmented in the following way: corporation as the most important employer in the region who employs handicapped people, too, environmental corporate culture, corporation supporting the region (company patriotism),publicity of media.
The results have confirmed an importance of positive image development of all target groups including regional public and they imply a challenge for marketing department of Plastika a.s.
Veřejné mínění je obrazem úrovně komunikace firmy (především v oblasti PR) s veřejností. Tato bakalářská práce analyzuje image společnosti Plastika a. s. v očích regionální veřejnosti metodou výzkumné sondy, která se uskutečnila mezi 200 obyvateli kroměřížského regionu. Sběr dat byl realizován v prvním týdnu v prosinci 2005 prostřednictvím samostatného, anonymního a dobrovolného vyplňování standardizovaného dotazníku rozčleněného do následujících okruhů: společnost jako nejvýznamnější zaměstnavatel regionu, který zaměstnává i ZP občany, ekologické chování firmy, společnost podporující region (podnikové občanství), mediální známost.
Výsledky prokázaly důležitost budování pozitivní image u všech cílových skupin, tedy i u regionální veřejnosti a jsou výzvou pro marketingové oddělení společnosti Plastika a. s.
Anotace v angličtině
The public opinion is an image of level of company comunication (primarily in the area of public relation) with the public. This bachelor thesis analyses an image of the company Plastika a. s. from the view of regional public by investigation probe that was realized among 200 inhabitants of Kroměříž region. The data acquisition was held in December 2005 in the way of independent, anonymous and voluntary filling of standard questionnaire segmented in the following way: corporation as the most important employer in the region who employs handicapped people, too, environmental corporate culture, corporation supporting the region (company patriotism),publicity of media.
The results have confirmed an importance of positive image development of all target groups including regional public and they imply a challenge for marketing department of Plastika a.s.
1. Proveďte rešerši literatury z oblasti marketingových komunikací, corporate identity a budování image. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu corporate identity společnosti Plastika, a.s. Zpracujte výzkumnou sondu vnímané image společnosti občany Kroměříže a jejího okolí.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte závěry, naznačte možnosti řešení budování image ve společnosti Plastika a. s., případně zásady vypracování komplexního projektu její corporate identity.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury z oblasti marketingových komunikací, corporate identity a budování image. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu corporate identity společnosti Plastika, a.s. Zpracujte výzkumnou sondu vnímané image společnosti občany Kroměříže a jejího okolí.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte závěry, naznačte možnosti řešení budování image ve společnosti Plastika a. s., případně zásady vypracování komplexního projektu její corporate identity.
Seznam doporučené literatury
FORET M., Marketingová komunikace, 1. vydání, Computer Presws, a.s., Brno 2003. Počet stran 273, ISBN 80-7226-811-2
PATRIC DE PELSMACKER, MAGGIE GEUENS, JOERI VAN DEN BERGH, Marketingová komunikace, 1. vydání, Grada Publishing a.s., Praha 2003. Počet stran 585. ISBN 80-247-0254-1
SVOBODA V., Corporate identity, 1. vydání, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2003. Počet stran 70. ISBN 80-7318-106-1
SMITH P., Moderní marketing, 1. rozšířené vydání, Computer Press a.s., BRNO 2000, Počet stran518. ISBN 80-7226-252-1
Seznam doporučené literatury
FORET M., Marketingová komunikace, 1. vydání, Computer Presws, a.s., Brno 2003. Počet stran 273, ISBN 80-7226-811-2
PATRIC DE PELSMACKER, MAGGIE GEUENS, JOERI VAN DEN BERGH, Marketingová komunikace, 1. vydání, Grada Publishing a.s., Praha 2003. Počet stran 585. ISBN 80-247-0254-1
SVOBODA V., Corporate identity, 1. vydání, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Zlín 2003. Počet stran 70. ISBN 80-7318-106-1
SMITH P., Moderní marketing, 1. rozšířené vydání, Computer Press a.s., BRNO 2000, Počet stran518. ISBN 80-7226-252-1