- The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic
1. Teoretická část: Vývoj a současnost optického filmového triku
2. Praktická část: Vopice, hraný film, délka minimálně 10 min, kamera
Main topic in English
1. Theoretical Part: History and the Present of Optical Special Effects in Film 2.
Practical Part: Monkeys, Live-action Film, Minimum Length 10 Minutes, Director of Photography
Title according to student
1. Teoretická část: Vývoj a současnost optického filmového triku 2. Praktická část: Vopice, hraný film, délka minimálně 10 min, kamera
Práce se zabývá historií a uplatněním klasického filmového triku v současnosti. Práce popisuje vznik a vývoj filmových triků v dějiných kinematografie a nabízí výčet a způsoby práce s různými triky.
Annotation in English
The thesis pursue the history and use of classical film tricks today. This work describes the origin and the development of film tricks in the history of cinematography and show a list and ways of work with different tricks.
Keywords
filmový trik, optický trik, perspektivní trik, přední projekce, zadní projekce, maska
Keywords in English
film trick, optical trick, perspective trick, front projection, rear projection, mask
Length of the covering note
39 s. 42717 znaků
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá historií a uplatněním klasického filmového triku v současnosti. Práce popisuje vznik a vývoj filmových triků v dějiných kinematografie a nabízí výčet a způsoby práce s různými triky.
Annotation in English
The thesis pursue the history and use of classical film tricks today. This work describes the origin and the development of film tricks in the history of cinematography and show a list and ways of work with different tricks.
Keywords
filmový trik, optický trik, perspektivní trik, přední projekce, zadní projekce, maska
Keywords in English
film trick, optical trick, perspective trick, front projection, rear projection, mask
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
JEŠINA, VLADIMÍR: Snímací technologie, 1968, VŠMU
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s. ISBN 978-80-7331-207-7 (VáZ.).
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6
BROWN, Blain. Motion picture and video lighting. 2nd ed., New ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2008, 254 s. ISBN 02-408-0763-4.
Recommended resources
JEŠINA, VLADIMÍR: Snímací technologie, 1968, VŠMU
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s. ISBN 978-80-7331-207-7 (VáZ.).
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6
BROWN, Blain. Motion picture and video lighting. 2nd ed., New ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2008, 254 s. ISBN 02-408-0763-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Hodnocení vedoucího TČ: C - dobře
Hodnocení vedoucího PČ: C - dobře
Hodnocení oponenta TČ:D - uspokojivě
Hodnocení oponenta PČ: C - dobře
Student obhájil odpovězením otázekl svoji závěrečnou práci.