Diplomová práce je zaměřena na hnutí fair trade a zabývá se informovaností a znalostmi vysokoškolských studentů o tomto hnutí. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti lid-ských práv, popis současné situace v rozvojových zemích, dále je zde vymezena společen-ská odpovědnost firem, hnutí fair trade u nás a ve světě, značka Fair trade a organizace zabývající se spravedlivým obchodem. Praktická část je zaměřena na výzkum informova-nosti a znalostí vysokoškolských studentů o hnutí fairt trade, značce Fair trade a dalších souvislostech. Projektová část se věnuje marketingové komunikaci směrem ke studentům s cílem zvýšení jejich celkového povědomí o fair trade.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on fair trade movement and deals with the awareness and knowledges of this movement by university students. The theoretical part contains findings about human rights and description of situation in underdeveloped states. Then there is defined corporate social responsibility, fair trade movement in the Czech republic and in the world, Fairtrade mark and fair trade organizations. The practical part is focused on the research on awareness and knowledges of fairtrade, Fairtrade mark and another conections. The project part is devoted to the marketing communication to the students and the target is increase in their awareness of fair trade.
human rights, underdeveloped states, developing co-operation, developing help, corporate social responsibility, fair trade
Rozsah průvodní práce
99 s. (135 806 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na hnutí fair trade a zabývá se informovaností a znalostmi vysokoškolských studentů o tomto hnutí. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti lid-ských práv, popis současné situace v rozvojových zemích, dále je zde vymezena společen-ská odpovědnost firem, hnutí fair trade u nás a ve světě, značka Fair trade a organizace zabývající se spravedlivým obchodem. Praktická část je zaměřena na výzkum informova-nosti a znalostí vysokoškolských studentů o hnutí fairt trade, značce Fair trade a dalších souvislostech. Projektová část se věnuje marketingové komunikaci směrem ke studentům s cílem zvýšení jejich celkového povědomí o fair trade.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on fair trade movement and deals with the awareness and knowledges of this movement by university students. The theoretical part contains findings about human rights and description of situation in underdeveloped states. Then there is defined corporate social responsibility, fair trade movement in the Czech republic and in the world, Fairtrade mark and fair trade organizations. The practical part is focused on the research on awareness and knowledges of fairtrade, Fairtrade mark and another conections. The project part is devoted to the marketing communication to the students and the target is increase in their awareness of fair trade.
human rights, underdeveloped states, developing co-operation, developing help, corporate social responsibility, fair trade
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu k tématu.
2. Vymezte základní pojmy a teoretická východiska z oblasti lidských práv, společenské odpovědnosti firem, hnutí fair trade u nás a ve světě, následně vymezte informace o značce Fair trade, organizacích zabývajících se spravedlivým obchodem a nastiňte popis současné situace na pracovním trhu v rozvojových zemích.
3. Připravte metodiku výzkumné části.
4. Realizujte kvantitativní výzkum zaměřený na informovanost vysokoškolských studentů o fair trade.
5. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
6. Prezentujte výsledky výzkumu a navrhněte vlastní řešení.
7. Zpracujte projektovou část se zaměřením na marketingovou komunikace směrem ke studentům.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu k tématu.
2. Vymezte základní pojmy a teoretická východiska z oblasti lidských práv, společenské odpovědnosti firem, hnutí fair trade u nás a ve světě, následně vymezte informace o značce Fair trade, organizacích zabývajících se spravedlivým obchodem a nastiňte popis současné situace na pracovním trhu v rozvojových zemích.
3. Připravte metodiku výzkumné části.
4. Realizujte kvantitativní výzkum zaměřený na informovanost vysokoškolských studentů o fair trade.
5. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
6. Prezentujte výsledky výzkumu a navrhněte vlastní řešení.
7. Zpracujte projektovou část se zaměřením na marketingovou komunikace směrem ke studentům.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
FRANC, P., J. NEZHYBA a C.HEYDENREICH. Když se bere společenská odpovědnost vážně. Brno: Ekologický právní servis, 2006. ISBN 80-86544-08-7.
RANSOM, David. Fair trade. Brno : Doplněk, 2011. ISBN 978-80-7239-258-2.
ROLNÝ, Ivo a Lubor LACINA. Globalizace, etika, ekonomika. Boskovice : Albert, 2001. ISBN 978-80-7326-000-2.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků. Praha : C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
FRANC, P., J. NEZHYBA a C.HEYDENREICH. Když se bere společenská odpovědnost vážně. Brno: Ekologický právní servis, 2006. ISBN 80-86544-08-7.
RANSOM, David. Fair trade. Brno : Doplněk, 2011. ISBN 978-80-7239-258-2.
ROLNÝ, Ivo a Lubor LACINA. Globalizace, etika, ekonomika. Boskovice : Albert, 2001. ISBN 978-80-7326-000-2.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků. Praha : C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky vedoucího práce:
Jakým způsobem ve Vaší práci rozdělujete země na rozvojové a rozvinuté na str. 21 ? co je tím měřítkem?
Je podle Vás rozvojová pomoc jen souhrn politických kroků, tak, jak uvádíte na str. 25?
Na str. 58-59 citujete několik bakalářských a diplomových prací ? proč je nemáte v seznamu použité literatury?
Proč jste si zvolila jako cílovou skupinu vašeho výzkumu právě VŠ studenty studující pouze na UTB ve Zlíně? Myslíte si, že je tato skupina něčím specifická ve spojitosti s problematikou faire trade?
Čím si vysvětlujete, že se nepotvrdila ani jedna z Vámi předpokládaných a testovaných hypotéz?
Které předměty na FMK podle Vás souvisí s faire trade a ve kterých by tedy měly zaznít přednášky o této problematice?
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.
Otázky oponentky práce:
1. Z jakého důvodu máte v teoretické části obsaženou literární rešerši na problematiku CSR?
2. Charakterizujte jednotky obr. č. 2 a tedy i jeho interpretaci.
3. Charakterizujte podrobně rozpočet Vašeho projektu, kolik produktů a v jakém složení je nutné prodat pro Vámi požadovaný výsledek (zisk)?
Studentka zodpověděla všechny zadané otázky.