Tématem diplomové práce je ?Public relations M klubu Třinec?. Hlavním cílem této práce je analýza nástrojů public relations, které je možné využívat v prostředí knihovny a dále analý-za současných komunikačních nástrojů M klubu Třinec. Na základě zjištěných výsledků pak navrhnout možné způsoby komunikace s uživateli knihovny. V teoretické části jsou zpraco-vány poznatky z public relations, příspěvkových organizací a komunikační nástroje. Prak-tická část je zaměřena na analýzu konkrétní organizace. Vlastní analýza, vycházející ze zjiš-těných informací v teoretické a praktické části, se snaží nalézt způsoby komunikace a kon-krétní činnosti a nástroje, které by mohly zefektivnit a vylepšit komunikaci knihovny s jejími uživateli. V závěru práce jsou navrženy konkrétní způsoby využití nástrojů public relations danou organizací.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is ?Public relations in M klub Třinec?. Main target of this thesis is analysis of Public Relations tools, which are possible to use in environment of libra-ry and afterwards analysis of pesent communication tools in M klub Třinec. On the basis of executed results of analysis than design possible way of communication with library users. In theoretic part there are processed experiences from PR, state-funded institutions and communication tools. Practical part is focused at analysis of choosen organization. Own ana-lyse, based from findings on practical and theoretical part, trying to find the communication way and concrete activities and tools, which can be used to make current work of organisation more efficient and improve library communication with her users. At the end of this work there are particular recommendations how to use public relations tool for this particular organisation.
Klíčová slova
Příspěvková organizace, public relations, knihovna, komunikační strategie.
Klíčová slova v angličtině
State-funded institution, public relations, library, communications strategy.
Rozsah průvodní práce
92 s. (114 596 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je ?Public relations M klubu Třinec?. Hlavním cílem této práce je analýza nástrojů public relations, které je možné využívat v prostředí knihovny a dále analý-za současných komunikačních nástrojů M klubu Třinec. Na základě zjištěných výsledků pak navrhnout možné způsoby komunikace s uživateli knihovny. V teoretické části jsou zpraco-vány poznatky z public relations, příspěvkových organizací a komunikační nástroje. Prak-tická část je zaměřena na analýzu konkrétní organizace. Vlastní analýza, vycházející ze zjiš-těných informací v teoretické a praktické části, se snaží nalézt způsoby komunikace a kon-krétní činnosti a nástroje, které by mohly zefektivnit a vylepšit komunikaci knihovny s jejími uživateli. V závěru práce jsou navrženy konkrétní způsoby využití nástrojů public relations danou organizací.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is ?Public relations in M klub Třinec?. Main target of this thesis is analysis of Public Relations tools, which are possible to use in environment of libra-ry and afterwards analysis of pesent communication tools in M klub Třinec. On the basis of executed results of analysis than design possible way of communication with library users. In theoretic part there are processed experiences from PR, state-funded institutions and communication tools. Practical part is focused at analysis of choosen organization. Own ana-lyse, based from findings on practical and theoretical part, trying to find the communication way and concrete activities and tools, which can be used to make current work of organisation more efficient and improve library communication with her users. At the end of this work there are particular recommendations how to use public relations tool for this particular organisation.
Klíčová slova
Příspěvková organizace, public relations, knihovna, komunikační strategie.
Klíčová slova v angličtině
State-funded institution, public relations, library, communications strategy.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních pramenů zaměřených na problematiku public relations neziskových organizací.
2. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte pracovní hypotézu.
3. Charakterizujte zvolenou neziskovou organizaci a analyzujte její současnou komunikační strategii se zaměřením na využití PR nástrojů.
4. Navrhněte a realizujte kvantitativní průzkum s cílem měřit, jak je organizace vnímána veřejností. Verifikujte pracovní hypotézu.
5. Na základě výsledků šetření navrhněte projekt pro zlepšení informovanosti veřejnosti o působení dané organizace, efektivní využití PR nástrojů a způsoby měření zpětné vazby.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních pramenů zaměřených na problematiku public relations neziskových organizací.
2. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte pracovní hypotézu.
3. Charakterizujte zvolenou neziskovou organizaci a analyzujte její současnou komunikační strategii se zaměřením na využití PR nástrojů.
4. Navrhněte a realizujte kvantitativní průzkum s cílem měřit, jak je organizace vnímána veřejností. Verifikujte pracovní hypotézu.
5. Na základě výsledků šetření navrhněte projekt pro zlepšení informovanosti veřejnosti o působení dané organizace, efektivní využití PR nástrojů a způsoby měření zpětné vazby.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, ISBN 978-808-7500-019.
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace: Public Relations. 1.vyd. Praha: Grada, 1994, ISBN 80-716-9106-2.
CLOW, Kenneth E.; BAACK, Donald; PAULÍNY, Vladimír. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2678-6.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 2., aktualit. vyd. Praha : Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
SVOBODA, Václav. Public relation: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, ISBN 978-808-7500-019.
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace: Public Relations. 1.vyd. Praha: Grada, 1994, ISBN 80-716-9106-2.
CLOW, Kenneth E.; BAACK, Donald; PAULÍNY, Vladimír. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2678-6.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. 2., aktualit. vyd. Praha : Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
SVOBODA, Václav. Public relation: moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8.
Přílohy volně vložené
1 x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda zkušební komise doc. Gregar přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kubíčková, Ph.D.):
1. V práci se poněkud tříští cílová skupina M klubu, kterou označujete jako mládež ve věku 13 - 30 let (str. 9) nebo 13 - 26 let (str. 44). Je podle vás v reálných možnostech M klubu poskytnout vhodnou nabídku volnočasových aktivit pro tak různorodou cílovou skupinu?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Na str. 53 uvádíte poslání dané organizace, které patrně nebude pro zvolenou cílovou skupinu příliš přitažlivé. Pokuste se formulovat konkrétní poslání M klubu s ohledem na preference cílové skupiny.
Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. V projektové části uvádíte formu guerilla marketingu jako možný efektivní nástroj propagace M klubu díky nákladům na realizaci, které "... jsou téměř nulové". Zkuste uvést stručný popis konkrétní kampaně pro M-klub.
Studentka odpověděla na položenou otázku.