Diplomová práce pojednává o možnostech a limitech využívání fundraisingu v příspěvkové organizaci Základní a mateřská škola Polkovice. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zmapování komplexních informací o tom, jak výše zmíněná organizace k fundraisingu přistupuje a na základě poznatků z výzkumu byl přímo na míru této organizaci vytvořen návrh benefiční akce.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the possibilities and limits of the use of fundraising organization Primary and Nursery School Polkovice. The practical part of the thesis focuses on mapping of complex information about the ways of fundraising usage at Primary and Nursery School Polkovice and based on the findings from the research, I tailored a fundraising event for the organization Primary and Nursery School Polkovice.
Klíčová slova
Nezisková organizace, příspěvková organizace, fundraising, finanční zdroje, veřejné finance, mateřská škola, základní škola.
Diplomová práce pojednává o možnostech a limitech využívání fundraisingu v příspěvkové organizaci Základní a mateřská škola Polkovice. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zmapování komplexních informací o tom, jak výše zmíněná organizace k fundraisingu přistupuje a na základě poznatků z výzkumu byl přímo na míru této organizaci vytvořen návrh benefiční akce.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the possibilities and limits of the use of fundraising organization Primary and Nursery School Polkovice. The practical part of the thesis focuses on mapping of complex information about the ways of fundraising usage at Primary and Nursery School Polkovice and based on the findings from the research, I tailored a fundraising event for the organization Primary and Nursery School Polkovice.
Klíčová slova
Nezisková organizace, příspěvková organizace, fundraising, finanční zdroje, veřejné finance, mateřská škola, základní škola.
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu.
2. Vymezte základní pojmy a teoretická východiska z oblasti neziskových organizací, fundraisingu (zásady, strategie, metody),vztahů s veřejností a zdrojů financování.
3. Připravte metodiku výzkumné části.
4. Analyzujte stav současné fundraisingové strategie vybrané organizace.
5. Realizujte kvalitativní výzkum s cílem získání dat potřebných k vypracování fundraisingového plánu vybrané organizace.
6. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
7. Prezentujte výsledky výzkumu a navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti fundraisingové strategie vybrané organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu.
2. Vymezte základní pojmy a teoretická východiska z oblasti neziskových organizací, fundraisingu (zásady, strategie, metody),vztahů s veřejností a zdrojů financování.
3. Připravte metodiku výzkumné části.
4. Analyzujte stav současné fundraisingové strategie vybrané organizace.
5. Realizujte kvalitativní výzkum s cílem získání dat potřebných k vypracování fundraisingového plánu vybrané organizace.
6. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
7. Prezentujte výsledky výzkumu a navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti fundraisingové strategie vybrané organizace.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
NORTON, Michael. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. ISBN 567-98-6592-430-4.
POLAČKOVA, Zuzana. Fundraisingové aktivity. Jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-694-2.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2707-3.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Fundraising. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-750-2.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902376-0-6.
NORTON, Michael. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. ISBN 567-98-6592-430-4.
POLAČKOVA, Zuzana. Fundraisingové aktivity. Jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-694-2.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2707-3.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Fundraising. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-750-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky vedoucího práce:
Nemyslíte, že je poněkud nevhodný literární zdroj používat v teoretické části práce digitální učební materiály určené žákům ZŠ a SŠ (obr. 1)? Nemělo by se spíše vycházet z odborné literatury, než z nějakých již redukovaných učebních textů?
Proč je, dle obrázku, který uvádíte na str. 44, závěť jako nejvyšší forma daru?
Překvapily Vás samotnou, nebo vedení školy, některé z výsledků Vašeho výzkumného šetření.
Nemyslíte, že by bylo zbytečné prezentovat školu v přerovských periodikách (jak uvádíte na str. 82) ? vždyť Přerov má přece dost svých MŠ a ZŠ škol, stejně jako i širokou škálu nabízených volnočasových aktivit.
Ve Zlíně
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.
Otázky oponentky práce:
1. Na str. 71 uvádíte jako hrozbu ve SWOT analýze celospolečenskou krizi, kterou dále interpretujete jako (jak mravní, tak finanční úpadek společnosti) můžete prosím blíže vysvětlit Vaše tvrzení? Jak spolu souvisí "mravní a finanční úpadek"společnosti? Jak se v ekonomii definuje finanční úpadek?
2. Na str. 82 uvádíte tvrzení "Pokud bychom hodnotili spolupráci školy se zřizovatelem, podpora by se dala vyjádřit hlavně přísunem velkých finančních obnosů určených na opravy jednotlivých budov" z jaké analýzy vzešlo toto tvrzení? V práci jsem nenašla rozvahu ani výsledovku dané organizace.
3. Jaká jsou hlavní rizika Vámi navrhované benefiční akce?
Studentka odpověděla na zadané otázky.