Diplomová práce je věnována problematice efektivního využití Public Relations v procesu komunitního plánování sociálních služeb ve městě Bruntál.Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů v oblasti komunitního plánování sociálních služeb, význam Public Relations, Media Relations a zapojování veřejnosti v procesu plánování sociálních služeb. V praktické části je využito kvantitativního dotazníku pro zjištění, nakolik je veřej-nost informována o sociální oblasti a komunitním plánování sociálních služeb v Bruntále. Teoretická východiska jsou aplikována na příkladu komunitního plánování v Bruntále. Cílem této diplomové práce je vyzdvihnout význam Public Relations jako nezbytného ná-stroje procesu plánování sociálních služeb, který pomáhá a umožňuje reagovat na složitou ekonomickou situaci a nacházet nové cesty a způsoby využití jako podpůrného nástroje, tvořícího obraz sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis is dedicated to the efficient use of public relations in the process of community planning of social services in Bruntál. The theoretical part is focused on the fundamental concepts in the area of community planning, the importance of Public Relations, Media Relations and public involvement in the planning of social services. In the practical part is used a quantitative questionnaire to determine how much is the public informed about the social and community planning of social services in Bruntál. The theoretical grounds are applied to the example of community planning in Bruntál. The aim of this thesis is to high-light the importance of public relations as an essential tool of process planning of social services that helps and responds to the difficult economic situation and finds new ways and methods of using it as a support tool which forms the image of social services.
Klíčová slova
Komunitní plánování sociálních služeb, Public Relations, Media Relations, veřejnost, marketingová komunikace, analýza
Klíčová slova v angličtině
community planning of social services, Public Relations, Media Relations, public, marketing Communications, analysis
Rozsah průvodní práce
92 s. 120 092 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována problematice efektivního využití Public Relations v procesu komunitního plánování sociálních služeb ve městě Bruntál.Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů v oblasti komunitního plánování sociálních služeb, význam Public Relations, Media Relations a zapojování veřejnosti v procesu plánování sociálních služeb. V praktické části je využito kvantitativního dotazníku pro zjištění, nakolik je veřej-nost informována o sociální oblasti a komunitním plánování sociálních služeb v Bruntále. Teoretická východiska jsou aplikována na příkladu komunitního plánování v Bruntále. Cílem této diplomové práce je vyzdvihnout význam Public Relations jako nezbytného ná-stroje procesu plánování sociálních služeb, který pomáhá a umožňuje reagovat na složitou ekonomickou situaci a nacházet nové cesty a způsoby využití jako podpůrného nástroje, tvořícího obraz sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This thesis is dedicated to the efficient use of public relations in the process of community planning of social services in Bruntál. The theoretical part is focused on the fundamental concepts in the area of community planning, the importance of Public Relations, Media Relations and public involvement in the planning of social services. In the practical part is used a quantitative questionnaire to determine how much is the public informed about the social and community planning of social services in Bruntál. The theoretical grounds are applied to the example of community planning in Bruntál. The aim of this thesis is to high-light the importance of public relations as an essential tool of process planning of social services that helps and responds to the difficult economic situation and finds new ways and methods of using it as a support tool which forms the image of social services.
Klíčová slova
Komunitní plánování sociálních služeb, Public Relations, Media Relations, veřejnost, marketingová komunikace, analýza
Klíčová slova v angličtině
community planning of social services, Public Relations, Media Relations, public, marketing Communications, analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na proces komunitního plánování sociálních služeb, definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit míru informovanosti vybraných cílových skupin o aktivitách zvolené organizace.
3. Vyhodnoťte data marketingového výzkumu, definujte silné a slabé stránky komunikace zvolené organizace, verifikujte pracovní hypotézu.
4. V projektové části navrhněte efiktivní koncept využití public relations jako nástroje zdokonalování procesu komunitního plánování sociálních služeb zvolené organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na proces komunitního plánování sociálních služeb, definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit míru informovanosti vybraných cílových skupin o aktivitách zvolené organizace.
3. Vyhodnoťte data marketingového výzkumu, definujte silné a slabé stránky komunikace zvolené organizace, verifikujte pracovní hypotézu.
4. V projektové části navrhněte efiktivní koncept využití public relations jako nástroje zdokonalování procesu komunitního plánování sociálních služeb zvolené organizace.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2009. 195 s. ISBN 978-80-247-2678-6.
ČERNÁ, Jitka; KAŠÍK, Milan; KUNZ, Vilém. Public relations : (komunikace organizací). 1. vyd. Praha : Vysoká škola finanční a správní, 2006. 87 s. ISBN 80-86754-65-0.
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Vyd. 1. V Praze : Karolinum, 2008. 172 s. ISBN 978-80-246-1578-3.
ZATLOUKAL, Leoš. Plánování rozvoje sociálních služeb metodou komunitního plánování.. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 255 s. ISBN 978-80-244-2128-5.
KOLEKTIV AUTORU. Metodiky pro plánování sociálních služeb. 1. vyd. Praha: Centrum pro komunitní práci, 2007. 112 s. ISBN 978-80-86902-44-9.
Seznam doporučené literatury
BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2009. 195 s. ISBN 978-80-247-2678-6.
ČERNÁ, Jitka; KAŠÍK, Milan; KUNZ, Vilém. Public relations : (komunikace organizací). 1. vyd. Praha : Vysoká škola finanční a správní, 2006. 87 s. ISBN 80-86754-65-0.
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Vyd. 1. V Praze : Karolinum, 2008. 172 s. ISBN 978-80-246-1578-3.
ZATLOUKAL, Leoš. Plánování rozvoje sociálních služeb metodou komunitního plánování.. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 255 s. ISBN 978-80-244-2128-5.
KOLEKTIV AUTORU. Metodiky pro plánování sociálních služeb. 1. vyd. Praha: Centrum pro komunitní práci, 2007. 112 s. ISBN 978-80-86902-44-9.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda zkušební komise doc. Gregar přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Na str. 22 píšete, že bývá obtížné zapojit uživatele. Kdo je "uživatel"? Je nejdůležitějším článkem? Přes obtížnost - měla byste doporučení, jak na něj působit ve smyslu změny postoje?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Str. 27 - definice PR. Jak rozumíte tvrzení, že kvalitní PR mohou znamenat konkurenční výhodu na trhu výrobků a služeb, na trhu práce, na trhu kapitálu?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. Str. 72 - Mediální trénink. Jste skutečně přesvědčená o tom, že poskytovatelé sociálních služeb chápou význam PR nejen formálně, ale především obsahově? Pokud ne, jak je o důležitosti PR přesvědčovat? Ve Vašem návrhu Mediálního tréninku půjde o formu nebo především o obsah, smysl činnosti poskytovatelů soc. služeb?
Studentka odpověděla na položenou otázku.