Obsahem této bakalářské práce je zmapování neziskového sektoru v České republice, ob-lastí jeho působení, mechanismů jeho fungování a jeho historii. Práce je zaměřena na ob-last marketingových komunikací v nekomerční sféře se zaměřením na získávání financí. Pro analýzu byla vybrána konkrétní nestátní nezisková organizace a to středisko CESTA Diakonie Českobratrské církve evangelické v Uherském Hradišti, poskytující služby dětem s těžší formou mentálního a kombinovaného postižení. Práce analyzuje přínos fundraisera pro organizaci.
Anotace v angličtině
The subject of this Bachelor Graduation Thesis is to define the non-profit sector in the Czech Republic, areas of its influence, the mechanisms of its functioning a its history. The Thesis is focused on the area of marketing communications in the non-commercial field with the emphasis on fundraising. For the purpose of this analysis, a specific non-governmental, nonprofit agency has been chosen – the Diaconical Center “Cesta“ (The Pathway), which serves seriously mentally and physically handicapped children. It is opera-ted by the Moravian Evangelical Church in Uherské Hradiště. This Thesis attempts a complex analysis of the contribution of the Fundraiser to the Organisation.
Obsahem této bakalářské práce je zmapování neziskového sektoru v České republice, ob-lastí jeho působení, mechanismů jeho fungování a jeho historii. Práce je zaměřena na ob-last marketingových komunikací v nekomerční sféře se zaměřením na získávání financí. Pro analýzu byla vybrána konkrétní nestátní nezisková organizace a to středisko CESTA Diakonie Českobratrské církve evangelické v Uherském Hradišti, poskytující služby dětem s těžší formou mentálního a kombinovaného postižení. Práce analyzuje přínos fundraisera pro organizaci.
Anotace v angličtině
The subject of this Bachelor Graduation Thesis is to define the non-profit sector in the Czech Republic, areas of its influence, the mechanisms of its functioning a its history. The Thesis is focused on the area of marketing communications in the non-commercial field with the emphasis on fundraising. For the purpose of this analysis, a specific non-governmental, nonprofit agency has been chosen – the Diaconical Center “Cesta“ (The Pathway), which serves seriously mentally and physically handicapped children. It is opera-ted by the Moravian Evangelical Church in Uherské Hradiště. This Thesis attempts a complex analysis of the contribution of the Fundraiser to the Organisation.
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na fundraising a formulujte teoretická východiska pro analýzu fundraisingových aktivit nestátní neziskové organizace Cesta Uherské Hradiště.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu činnosti střediska Cesta Diakonie ČCE se zaměřením na současné fundraisingové aktivity.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na podkladě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt, vedoucí k zefektivnění současných fundraisingových metod střediska Cesta Diakonie ČCE, definujte přednosti navrženého řešení i případná rizika.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na fundraising a formulujte teoretická východiska pro analýzu fundraisingových aktivit nestátní neziskové organizace Cesta Uherské Hradiště.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu činnosti střediska Cesta Diakonie ČCE se zaměřením na současné fundraisingové aktivity.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na podkladě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt, vedoucí k zefektivnění současných fundraisingových metod střediska Cesta Diakonie ČCE, definujte přednosti navrženého řešení i případná rizika.
Seznam doporučené literatury
Duben R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. CODEX Bohemia s.r.o., Praha 1996. ISBN 80-85963-19-1.
Hannagan T. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, Ringier ČR, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7.
Němec P. Public relations: Praxe komunikace s veřejností. Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-20-4.
Rektořík J. Organizace neziskového sektoru, Základy ekonomiky, teorie a řízení. EKOPRESS, Praha 2001. ISBN 80-86119-41-6.
Čepelka O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. ISBN 80-902376-0-6.
Kotler P. marketing management,. Grada Publishing s.r.o., Praha 2001. Ledvinová J., Pešta K. Základy fundraisingu aneb jak získávat peníze na prospěšnou činnost.
Marková H. FUNDRAISING 96 - Finanční zdroje pro neziskové organizace. Asociace Brontosaura. Praha 1996.
Ledvinová J. Fundraising z místních zdrojů. Czech Edition, 1997.
Seznam doporučené literatury
Duben R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. CODEX Bohemia s.r.o., Praha 1996. ISBN 80-85963-19-1.
Hannagan T. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, Ringier ČR, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7.
Němec P. Public relations: Praxe komunikace s veřejností. Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-20-4.
Rektořík J. Organizace neziskového sektoru, Základy ekonomiky, teorie a řízení. EKOPRESS, Praha 2001. ISBN 80-86119-41-6.
Čepelka O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Nadace Omega, Liberec 1997. ISBN 80-902376-0-6.
Kotler P. marketing management,. Grada Publishing s.r.o., Praha 2001. Ledvinová J., Pešta K. Základy fundraisingu aneb jak získávat peníze na prospěšnou činnost.
Marková H. FUNDRAISING 96 - Finanční zdroje pro neziskové organizace. Asociace Brontosaura. Praha 1996.
Ledvinová J. Fundraising z místních zdrojů. Czech Edition, 1997.