Tato diplomová práce se zabývá limity a moţnostmi mezilidské komunikace v prostředí internetu se zaměřením na řešení komunikačních problémů v oblasti e-mailové komunika-ce mezi akademickými pracovníky a studenty UTB ve Zlíně. Teoretická část práce shrnuje základní rysy internetové komunikace, její limity a moţnosti. Praktická ? analytická část zkoumá kvantitativními metodami reálný průběh e-mailové komunikace na univerzitě. Pro-jektová část na základě analýzy současného stavu přináší konkrétní návrhy na zvýšení kva-lity a efektivity e-mailové komunikace na Univerzitě Tomáš Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis deals with the limitations and possibilities of the inter-human com-munication in the Internet environment with the main focus on solving the problems in the area of the e-mail communication between the academic staff and the students of TBU in Zlín. The Theoretical part sums up the basic features of the Internet communication, its limitations and possibilities. The practical ? analytical part applies the quantitative research to explore the real process of e-mail communication at the University. The Project part builds on the analysis of the contemporary situation to put forward specific proposals for the improvement of quality and effectivity of the e-mail communication at Thomas Bata University in Zlín.
Tato diplomová práce se zabývá limity a moţnostmi mezilidské komunikace v prostředí internetu se zaměřením na řešení komunikačních problémů v oblasti e-mailové komunika-ce mezi akademickými pracovníky a studenty UTB ve Zlíně. Teoretická část práce shrnuje základní rysy internetové komunikace, její limity a moţnosti. Praktická ? analytická část zkoumá kvantitativními metodami reálný průběh e-mailové komunikace na univerzitě. Pro-jektová část na základě analýzy současného stavu přináší konkrétní návrhy na zvýšení kva-lity a efektivity e-mailové komunikace na Univerzitě Tomáš Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis deals with the limitations and possibilities of the inter-human com-munication in the Internet environment with the main focus on solving the problems in the area of the e-mail communication between the academic staff and the students of TBU in Zlín. The Theoretical part sums up the basic features of the Internet communication, its limitations and possibilities. The practical ? analytical part applies the quantitative research to explore the real process of e-mail communication at the University. The Project part builds on the analysis of the contemporary situation to put forward specific proposals for the improvement of quality and effectivity of the e-mail communication at Thomas Bata University in Zlín.
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu.
2. Vymezte pojmy a teoretická východiska z oblasti sociální komunikace a elektronické komunikace.
3. Připravte metodiku výzkumné části.
4. Realizujte kvantitativní výzkum elektronické komunikace v prostředí Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
5. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data včetně jejich interpretace.
6. Sestavte projekt kurzu efektivní a etické e-mailové komunikace jako řešení zjištěných problémů.
7. Prezentujte výsledky, proveďte jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu.
2. Vymezte pojmy a teoretická východiska z oblasti sociální komunikace a elektronické komunikace.
3. Připravte metodiku výzkumné části.
4. Realizujte kvantitativní výzkum elektronické komunikace v prostředí Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
5. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data včetně jejich interpretace.
6. Sestavte projekt kurzu efektivní a etické e-mailové komunikace jako řešení zjištěných problémů.
7. Prezentujte výsledky, proveďte jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽAL, Jan; MÁCHAL, Pavel; LACKO, Branislav. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 507 s. ISBN 978-80-247-2848-3.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, K. Moderní trendy v e-komunikaci. Olomouc : Hanex, 2007. 98 s. ISBN 80-85783-78-0.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
TAYLOROVÁ, S. E-mailová etiketa: podrobný rádce, jak efektivně využívat elektronickou poštu v profesním i v soukromém životě a psát zdvořilé, jasné a srozumitelné zprávy. Praha: Knižní klub, 2009. ISBN 978-80-242-2679-8.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽAL, Jan; MÁCHAL, Pavel; LACKO, Branislav. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 507 s. ISBN 978-80-247-2848-3.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPECKÝ, K. Moderní trendy v e-komunikaci. Olomouc : Hanex, 2007. 98 s. ISBN 80-85783-78-0.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
TAYLOROVÁ, S. E-mailová etiketa: podrobný rádce, jak efektivně využívat elektronickou poštu v profesním i v soukromém životě a psát zdvořilé, jasné a srozumitelné zprávy. Praha: Knižní klub, 2009. ISBN 978-80-242-2679-8.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda zkušební komise doc. Gregar přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (oponent):
V úvodu své práce uvádíte, že studujete 2 studijní obory, pracujete atd., myslíte, že e-komunikace mezi studenty a pedagogy je zatížena pouze jedním komunikačním problémem, tak, jak o něm píšete na str. 13?
V personálním cíly Vaší práce uvádíte, že chcete najít souvislosti tématu. Jaké souvislosti máte prosím na mysli?
Myslíte si, že je možné vůbec uvést jako výzkumnou techniku kvantitativního výzkumu ?adresný dotaz??
Na str. 72 uvádíte jako finanční přínos projektu, že Vámi navrhovaný kurz lze rozšířit i na veřejnost. Myslíte si, že v takové podobě jak tento kurz máte v DP zpracovaný, by za Vaše informace někdo zaplatil, a případně kdo a proč?
V práci se dočítám na str. 76, že součástí kurzu má být i nácvik modelových situací pomocí hraní rolí a videotechniky. K čemu je toto pro kurz e-komunikace dobré a jaký to má přínos pro účastníky?
Student se snažil vysvětlit všechny připomínky a problémy, které mu vedoucí práce vytýkal. Předložil výpočty a testování hypotéz, které v práci chybí.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V teoretické části uvádíte, že prostředí internetu je volnější a hierarchické úrovně zde nemají striktní hranice. Myslíte si, že je to pro tvorbu vnitřního klimatu na vysoké škole a pro utváření vztahu mezi pedagogem a studentem výhoda či nevýhoda?
Student odpověděl na položenou otázku.
2. Jak si vysvětlujete rozpor ve výsledcích průzkumu u cílové skupiny studentů: nejčastější chybou pedagogů je pozdní či pomalá reakce na e-mail (obr. 24) oproti výsledkům otázky, zdali pedagogové odpovídají na e-maily včas (obr. 27)?
Student se snažil vysvětlit rozpor.
3. V projektové části navrhujete uspořádání blokového kurzu? Je tato idea stále v rovině návrhu, nebo se jí již na univerzitě někdo reálně chopil?
Student odpověděl na položenou otázku.
Celkově se komise shodla, že kvalifikační práce vykazuje nedostatky, které nelze akceptovat a dohodla se na hodnocení C-Dobře.