Diplomová práca je spracovaná na tému ?Dozvukové procesory a ich využitie v AV tvorbe?. Poskytuje obraz o problematike simulovania umelého priestoru, predstavuje a porovnáva jednotlivé technológie, ktoré na dané účely používame a opisuje zaužívané postupy práce s nimi, v rovine dramaturgickej výstavby AV diela, či v rovine technických úprav zvuku. Okrem teoretických a praktických poznatkov sú v práci uvedené aj návody na realizáciu niektorých základných úprav zvuku týmito jednotkami.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is concerned with topic ?Reverb processors and their use in AV production?. It provides complex view on issue of simulation of space and also presents, compares and describes individual technologies and methods used for this purpose, either on field of dramaturgical constructing of AV piece, or on field of technical modification of sound. Besides theoretical and practical knowledge, thesis presents instructions for implementation of few basic modifications of sound with mentioned technologies.
Klíčová slova
priestorové úpravy zvuku, zdroj zvuku, priamy zvuk, prvé odrazy, dozvukový procesor, parameter dozvuku, hĺbka priestoru, šírka priestoru, frekvenčné úpravy dozvuku, zvuková dramaturgia
Klíčová slova v angličtině
reverb, spatial audio editing, sound source, direct sound, early reflections, reverb processor, parameter reverberation, depth of space, width of space, reverb color correction, dramaturgical constructiong
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca je spracovaná na tému ?Dozvukové procesory a ich využitie v AV tvorbe?. Poskytuje obraz o problematike simulovania umelého priestoru, predstavuje a porovnáva jednotlivé technológie, ktoré na dané účely používame a opisuje zaužívané postupy práce s nimi, v rovine dramaturgickej výstavby AV diela, či v rovine technických úprav zvuku. Okrem teoretických a praktických poznatkov sú v práci uvedené aj návody na realizáciu niektorých základných úprav zvuku týmito jednotkami.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is concerned with topic ?Reverb processors and their use in AV production?. It provides complex view on issue of simulation of space and also presents, compares and describes individual technologies and methods used for this purpose, either on field of dramaturgical constructing of AV piece, or on field of technical modification of sound. Besides theoretical and practical knowledge, thesis presents instructions for implementation of few basic modifications of sound with mentioned technologies.
Klíčová slova
priestorové úpravy zvuku, zdroj zvuku, priamy zvuk, prvé odrazy, dozvukový procesor, parameter dozvuku, hĺbka priestoru, šírka priestoru, frekvenčné úpravy dozvuku, zvuková dramaturgia
Klíčová slova v angličtině
reverb, spatial audio editing, sound source, direct sound, early reflections, reverb processor, parameter reverberation, depth of space, width of space, reverb color correction, dramaturgical constructiong
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Václav Vlachý - Praxe zvukové techniky
Bohumil Geist - Akustika
Gregor Makarian - Dabing
Ján Grečnár - Filmová hudba od nápadu po soundtrack
Štefan Nagy - Audioprocesory
Melka Alois - Základy experimentálnej psychoakustiky
web
Seznam doporučené literatury
Václav Vlachý - Praxe zvukové techniky
Bohumil Geist - Akustika
Gregor Makarian - Dabing
Ján Grečnár - Filmová hudba od nápadu po soundtrack
Štefan Nagy - Audioprocesory
Melka Alois - Základy experimentálnej psychoakustiky
web
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
posudek ved. Tč: D-uspokojivě
posudek ved. Pč: C-dobře
posudek opon. Tč: D-uspokojivě
posudek opon Pč: C-dobře
otázky: Jak zlepšit diplomatické vztahy mezi účastníky pedagogického procesu. Míra skladatelova egoismu ve vztahu k zvukové kompozici filmového díla.
Student se dobře orientuje v problematice zvukového mistra.