Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Obrazy lidských snů v kinematografii 2. Praktická část: Dokumentární krátkometrážní film: Euroadtrip 2012, délka minimálně 10 min., režie
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Obrazy lidských snů v kinematografii
2. Praktická část: Dokumentární krátkometrážní film: Euroadtrip 2012, délka minimálně 10 min., režie
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Images of Human Dreams in Film 2.
Practical part: Short Documentary Film Euroadtrip 2012, 15 mins., directing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Obrazy lidských snů v kinematografii 2. Praktická část: Dokumentární krátkometrážní film: Euroadtrip 2012, délka minimálně 10 min., režie
Tato práce se zabývá spojitostmi mezi lidským sněním a filmovou tvorbou. Sen, jako odraz skutečnosti v podobě imaginací tvořených naším vlastním podvědomím, je pro film nevyčerpatelným tématem a motivem, který se objevuje ve filmové tvorbě už od jejího vzniku. Pomocí denního i nočního snění, lze vybudovat hloubku postavy, ukázat její vnitřní obavy, jak z minulosti, tak z budoucnosti a lze s jejich pomocí posouvat i samotný děj. Práce se zabývá vývojem používání snů v kinematografii a rozborem filmů, v nichž byl tento motiv použit nejkomplexněji.
Anotace v angličtině
This work deals with connection between human dreaming and filmmaking. Dream, as a reflection of reality created by our own subconscious, is bottomless theme and motive that is shown in cinematography since its beginnigs. Using night dreaming it is possible to build up depth of main character, show its inner fears, both from past and future and move the main plot. This work shows development of using dreams in cinematography and analyzes films that use this motiv in most complex ways.
Klíčová slova
sen, snění, komplexní film, imagince, představa
Klíčová slova v angličtině
dream, dreaming, complex film, imagination, idea
Rozsah průvodní práce
39 s. (56 612 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá spojitostmi mezi lidským sněním a filmovou tvorbou. Sen, jako odraz skutečnosti v podobě imaginací tvořených naším vlastním podvědomím, je pro film nevyčerpatelným tématem a motivem, který se objevuje ve filmové tvorbě už od jejího vzniku. Pomocí denního i nočního snění, lze vybudovat hloubku postavy, ukázat její vnitřní obavy, jak z minulosti, tak z budoucnosti a lze s jejich pomocí posouvat i samotný děj. Práce se zabývá vývojem používání snů v kinematografii a rozborem filmů, v nichž byl tento motiv použit nejkomplexněji.
Anotace v angličtině
This work deals with connection between human dreaming and filmmaking. Dream, as a reflection of reality created by our own subconscious, is bottomless theme and motive that is shown in cinematography since its beginnigs. Using night dreaming it is possible to build up depth of main character, show its inner fears, both from past and future and move the main plot. This work shows development of using dreams in cinematography and analyzes films that use this motiv in most complex ways.
Klíčová slova
sen, snění, komplexní film, imagince, představa
Klíčová slova v angličtině
dream, dreaming, complex film, imagination, idea
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem,
1 ks MiniDV SD/HD,
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách),
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu),
3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání AV prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení).
Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem,
1 ks MiniDV SD/HD,
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách),
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu),
3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání AV prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení).
Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s. ISBN 978-80-7331-207-7 (VáZ.).
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6.
KUČERA JÁN: Skladba ve filmu a televizi, Praha: 1969
BRODWELL DAVID: The way Hollywood tells it, Story and Style in Modern Movies, University of California Press, 2006
FIELD SYD: Screenplay, 1979
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s. ISBN 978-80-7331-207-7 (VáZ.).
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6.
KUČERA JÁN: Skladba ve filmu a televizi, Praha: 1969
BRODWELL DAVID: The way Hollywood tells it, Story and Style in Modern Movies, University of California Press, 2006
FIELD SYD: Screenplay, 1979
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
posudky:
vedoucí teoretické části: A - výborně
vedoucí praktické části: A - výborně
oponent teoretické část: A - výborně
oponent praktické části: B - velmi dobře
Obhajoba:
Teoretická-A
Praktická-A
Student obhájil svoji bakalářskou práci zodpovězením otázek oponenta a následné rozpravě komise