Informace o kvalifikační práci Analýza strategických činností při vstupu na trh s novým výrobkem
Analýza strategických činností při vstupu na trh s novým výrobkem
Analýza strategických činností při vstupu na trh s novým výrobkem se zaměřuje na schopnost výrobní firmy definovat vlastní konkurenční výhodu, analyzovat výrobní činnos-ti, řízení a organizaci výroby, začlenit úlohu lidských zdrojů do podnikatelského plánu a vyvíjet marketingové komunikace, které osloví klíčové zákazníky a umožní firmě vstoupit na trh s novým výrobkem.
Anotace v angličtině
Analysis of strategic activities when launching a new product on the market focuses on the ability of the manufacturer to define its own competitive advantage, to analyze ma-nufacturing activities, management and organization of production, to incorporate the task of human resources into the business plan and to develop marketing communications that address key customers, allowing the firm to enter the market with a new product.
Klíčová slova
malý a střední podnik, truhlářská výroba, stavební výroba, zakázková výroba, unikátní vý-robek, typizovaný výrobek, standardizovaný výrobek, analýza výrobních činností, analýza lidských zdrojů, analýza marketingových komunikací, integrované marketingové komuni-kace, konkurenční výhoda, podnikatelská vize, plánování
Klíčová slova v angličtině
small and mid-sized businesses, carpentry, construction, custom-made production, unique product, type-based production, standardized production, analysis of manufacturing activi-ties, human resources analysis, marketing communications analysis, integrated marketing communications, competitive advantage, entrepreneurial vision, planning
Rozsah průvodní práce
64 s., 14 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Analýza strategických činností při vstupu na trh s novým výrobkem se zaměřuje na schopnost výrobní firmy definovat vlastní konkurenční výhodu, analyzovat výrobní činnos-ti, řízení a organizaci výroby, začlenit úlohu lidských zdrojů do podnikatelského plánu a vyvíjet marketingové komunikace, které osloví klíčové zákazníky a umožní firmě vstoupit na trh s novým výrobkem.
Anotace v angličtině
Analysis of strategic activities when launching a new product on the market focuses on the ability of the manufacturer to define its own competitive advantage, to analyze ma-nufacturing activities, management and organization of production, to incorporate the task of human resources into the business plan and to develop marketing communications that address key customers, allowing the firm to enter the market with a new product.
Klíčová slova
malý a střední podnik, truhlářská výroba, stavební výroba, zakázková výroba, unikátní vý-robek, typizovaný výrobek, standardizovaný výrobek, analýza výrobních činností, analýza lidských zdrojů, analýza marketingových komunikací, integrované marketingové komuni-kace, konkurenční výhoda, podnikatelská vize, plánování
Klíčová slova v angličtině
small and mid-sized businesses, carpentry, construction, custom-made production, unique product, type-based production, standardized production, analysis of manufacturing activi-ties, human resources analysis, marketing communications analysis, integrated marketing communications, competitive advantage, entrepreneurial vision, planning
Zásady pro vypracování
1. Definování předmětu práce, základních cílů a hypotéz.
2. Stanovení postupu pro analýzu teoretických východisek na základě stanovených cílů, definování strategických činností malého a středního podniku, zpracování pramenů v oblasti teorie výroby, lidských zdrojů a marketingových komunikací zaměřené na zpracovatelský průmysl.
3. Analýza výrobních činností a jejich provázanost s řízením lidských zdrojů, analýza souvislosti řízení výroby a marketingových komunikacích.
4. Stanovení metod, forem a prostředků pro srovnání analýzy a teoretických východisek s údaji získanými pozorováním a výzkumem v praxi.
5. Ověření platnosti hypotézy H1 a H2 na základě analýzy teoretických východisek ve srovnání s praxí konkrétního podnikatelského subjektu Dřevařské a lesnické společnosti, s r.o. zabývající se zpracováním suroviny a výrobou truhlářských produktů.
6. Závěr a navržená řešení.
Zásady pro vypracování
1. Definování předmětu práce, základních cílů a hypotéz.
2. Stanovení postupu pro analýzu teoretických východisek na základě stanovených cílů, definování strategických činností malého a středního podniku, zpracování pramenů v oblasti teorie výroby, lidských zdrojů a marketingových komunikací zaměřené na zpracovatelský průmysl.
3. Analýza výrobních činností a jejich provázanost s řízením lidských zdrojů, analýza souvislosti řízení výroby a marketingových komunikacích.
4. Stanovení metod, forem a prostředků pro srovnání analýzy a teoretických východisek s údaji získanými pozorováním a výzkumem v praxi.
5. Ověření platnosti hypotézy H1 a H2 na základě analýzy teoretických východisek ve srovnání s praxí konkrétního podnikatelského subjektu Dřevařské a lesnické společnosti, s r.o. zabývající se zpracováním suroviny a výrobou truhlářských produktů.
6. Závěr a navržená řešení.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Řízení výroby. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 440 s. ISBN 80-7169-578-5
HAYES, R., WHEELWRIGHT,S.: Dynamická výroba. Praha: Victoria Publishing, 1993. 369 s. ISBN 80-85605-20-1
TOMEK,G., VÁVROVÁ,V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0
NUTSCH, W.: Příručka pro truhláře. Praha: Sobotáles, 1999. 540 s. ISBN 80-85920-60-3
TURECKIOVÁ, M.: Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 168 s. ISBN 80-247-0405-6
ARMSTRONG, M.: Řízení lidských zdrojů. Dotisk 2005. Praha: Grada Publishing, 2002. 856 s. ISBN 80-247-0469-2
KOUBEK, J.: Řízení lidských zdrojů. 2. vyd. Praha: Management Press 2000. 350 s. ISBN 80-85943-51-4
DONNELLY, J a kol.: Management. Dotisk 2004. Praha : Grada Publishing, 1997. 823 s. ISBN 80-7169-422-3
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1
SOUKALOVÁ, R.: Strategický marketing.1. vyd. Zlín: Univerzita T. Bati ve Zlíně, 2004. 115 s.
SVĚTLÍK. J.: Marketing a reklama.1 vyd. Zlín : Univerzita T. Bati ve Zlíně, 2003. 170 s.
PLESKAČ, J. SOUKUP, L.: Marketing ve stavebnictví. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0052-2
PELSMACKER De, P. a kol.: Marketingové komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Řízení výroby. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 440 s. ISBN 80-7169-578-5
HAYES, R., WHEELWRIGHT,S.: Dynamická výroba. Praha: Victoria Publishing, 1993. 369 s. ISBN 80-85605-20-1
TOMEK,G., VÁVROVÁ,V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0
NUTSCH, W.: Příručka pro truhláře. Praha: Sobotáles, 1999. 540 s. ISBN 80-85920-60-3
TURECKIOVÁ, M.: Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 168 s. ISBN 80-247-0405-6
ARMSTRONG, M.: Řízení lidských zdrojů. Dotisk 2005. Praha: Grada Publishing, 2002. 856 s. ISBN 80-247-0469-2
KOUBEK, J.: Řízení lidských zdrojů. 2. vyd. Praha: Management Press 2000. 350 s. ISBN 80-85943-51-4
DONNELLY, J a kol.: Management. Dotisk 2004. Praha : Grada Publishing, 1997. 823 s. ISBN 80-7169-422-3
HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1
SOUKALOVÁ, R.: Strategický marketing.1. vyd. Zlín: Univerzita T. Bati ve Zlíně, 2004. 115 s.
SVĚTLÍK. J.: Marketing a reklama.1 vyd. Zlín : Univerzita T. Bati ve Zlíně, 2003. 170 s.
PLESKAČ, J. SOUKUP, L.: Marketing ve stavebnictví. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0052-2
PELSMACKER De, P. a kol.: Marketingové komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1