Táto práca je zameraná na estetiku kamery v dokumentárnej tvorbe Jana Špáty. Zaznamenáva postupný vývin autorovho štýlu, dokumentárneho rozprávania a obrazového vyjadrenia. Je svedectvom o tom, ako svojou tvorbou výrazne obohatil českú kinematografiu.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the aesthetics of film camera in a Jan Špáta´s documentary films. It analyzes the developement of his authors style, his film speech and motion picture expression. This thesis wants to witness the way he enriched czech cinematography.
Klíčová slova
Jan Špáta, Evald Schorm, dokumentárna tvorba, Československá nová vlna, Největší přání II, Špátova škola
Klíčová slova v angličtině
Jan Špáta, Evald Schorm, documentary production, Czechoslovak new wave, The greatest wish II, The Špáta's scool
Rozsah průvodní práce
41 s.
Jazyk
SK
Anotace
Táto práca je zameraná na estetiku kamery v dokumentárnej tvorbe Jana Špáty. Zaznamenáva postupný vývin autorovho štýlu, dokumentárneho rozprávania a obrazového vyjadrenia. Je svedectvom o tom, ako svojou tvorbou výrazne obohatil českú kinematografiu.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the aesthetics of film camera in a Jan Špáta´s documentary films. It analyzes the developement of his authors style, his film speech and motion picture expression. This thesis wants to witness the way he enriched czech cinematography.
Klíčová slova
Jan Špáta, Evald Schorm, dokumentárna tvorba, Československá nová vlna, Největší přání II, Špátova škola
Klíčová slova v angličtině
Jan Špáta, Evald Schorm, documentary production, Czechoslovak new wave, The greatest wish II, The Špáta's scool
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište). Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište). Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
http://cs.wikipedia.org
http://www.csfd.cz/
Dejiny Slovenskej kinematografie, Václav Macek, Jelena Paštéková
Panorama českého filmu,Luboš Ptáček
Dějiny filmu, Thompsonová Kristin, Bordwell David
Necenzurovaná zpráva o českém filmu, Melounek Pavel
2 1/2 D aneb prostor (ve) filmu v kontextu literatury a výtvarného umění, Svatoňová Kateřina
Mezi světlem a tmou: sloupky a fejetony, Jan Špáta
Okamžiky radosti, Jan Špáta
Úvod do dokumentárního filmu, Bill Nichols
Jan Špáta: dívej se dolů, Jana Hádková, Tereza Brdečková
Časopis: Kino ikon, cinepur, film.sk
Seznam doporučené literatury
http://cs.wikipedia.org
http://www.csfd.cz/
Dejiny Slovenskej kinematografie, Václav Macek, Jelena Paštéková
Panorama českého filmu,Luboš Ptáček
Dějiny filmu, Thompsonová Kristin, Bordwell David
Necenzurovaná zpráva o českém filmu, Melounek Pavel
2 1/2 D aneb prostor (ve) filmu v kontextu literatury a výtvarného umění, Svatoňová Kateřina
Mezi světlem a tmou: sloupky a fejetony, Jan Špáta
Okamžiky radosti, Jan Špáta
Úvod do dokumentárního filmu, Bill Nichols
Jan Špáta: dívej se dolů, Jana Hádková, Tereza Brdečková
Časopis: Kino ikon, cinepur, film.sk
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
posudek ved. Tč: C- dobře
posudek ved. Pč: C- dobře
posudek opon. Tč: B-velmi dobře
posudek opon Pč: D-uspokojivě
otázky:
1.Jaká je charakteristika "Špáty" kamery 2. Co ho odlišilo od ostatních kameramanů 3.Stylizovaná kamera
1.Jaký je rozdíl ve vnímání objektivní kamery - subjektivní kamery
Studentka má schopnost emotivně vnímat filmovou řeč, ale je potřeba se jistěji opřít o teoretické poznatky.