Diplomová práce se zabývá problematikou možného zefektivnění práce obchodního oddělení zlínské pobočky společnosti XY, a.s. Analyzuje stávající systém práce dané pobočky s cílem zjistit, jaké je zatížení account managerů administrativou. Tohle zjišťování je uskutečňováno prostřednictvím dotazníkového šetření, při kterém jsou osloveni všichni obchodníci, kteří pracují ve Zlíně. Na základě zjištěných údajů je vypracován projekt na vytvoření nové pracovní pozice. Cílem projektu je zaměstnat dalšího pracovníka, který část administrativních úkoly od account managerů převezme. Na závěr jsou vypracovány návrhy a doporučení pro management společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis is dealing with a problem of how to achieve more effective work in business department of XY Zlín branch. It analyzes the current system of working in the branch with the aim to find out the office work workload for account managers. This survey is carried out through a questionnaire survey in which all business man working in Zlin are approached. Based on the data a plan for creating a new job position is prepared. The project aims to employ additional staff who should take over part of the paper work tasks from account managers. In conclusion there are drawn suggestions and recommendations for company management.
Klíčová slova
pracovníci, account manager, pracovní místo, klienti
Klíčová slova v angličtině
employees, account manager, job position, clients
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou možného zefektivnění práce obchodního oddělení zlínské pobočky společnosti XY, a.s. Analyzuje stávající systém práce dané pobočky s cílem zjistit, jaké je zatížení account managerů administrativou. Tohle zjišťování je uskutečňováno prostřednictvím dotazníkového šetření, při kterém jsou osloveni všichni obchodníci, kteří pracují ve Zlíně. Na základě zjištěných údajů je vypracován projekt na vytvoření nové pracovní pozice. Cílem projektu je zaměstnat dalšího pracovníka, který část administrativních úkoly od account managerů převezme. Na závěr jsou vypracovány návrhy a doporučení pro management společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis is dealing with a problem of how to achieve more effective work in business department of XY Zlín branch. It analyzes the current system of working in the branch with the aim to find out the office work workload for account managers. This survey is carried out through a questionnaire survey in which all business man working in Zlin are approached. Based on the data a plan for creating a new job position is prepared. The project aims to employ additional staff who should take over part of the paper work tasks from account managers. In conclusion there are drawn suggestions and recommendations for company management.
Klíčová slova
pracovníci, account manager, pracovní místo, klienti
Klíčová slova v angličtině
employees, account manager, job position, clients
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte kritickou literární rešerši z oblasti sledované problematiky.
II. Praktická část
Proveďte analýzu stávajícího systému práce obchodního oddělení ve společnosti XY, a.s.
Na základě provedených analýz zpracujte projekt pro vytvoření nové pracovní pozice.
Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu, shrňte závěrečná doporučení a návrhy pro management společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů a zpracujte kritickou literární rešerši z oblasti sledované problematiky.
II. Praktická část
Proveďte analýzu stávajícího systému práce obchodního oddělení ve společnosti XY, a.s.
Na základě provedených analýz zpracujte projekt pro vytvoření nové pracovní pozice.
Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu, shrňte závěrečná doporučení a návrhy pro management společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Jiří, Zdeňka KAŇÁKOVÁ a Aleš MATEICIUC. Personalistika pro malé a střední firmy. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005. 284 s. ISBN 8025103749.
KLEIBL, Jiří, Zuzana DVOŘÁKOVÁ a Bořivoj ŠUBRT. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 264 s. ISBN 8071793892.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. 281 s. ISBN 978-80-247-3823-9.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Jiří, Zdeňka KAŇÁKOVÁ a Aleš MATEICIUC. Personalistika pro malé a střední firmy. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005. 284 s. ISBN 8025103749.
KLEIBL, Jiří, Zuzana DVOŘÁKOVÁ a Bořivoj ŠUBRT. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 264 s. ISBN 8071793892.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 215 s. ISBN 978-80-247-2497-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. 281 s. ISBN 978-80-247-3823-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: doc. Ing. Zuzana Dohnalová, Ph.D.
Počet bodů: 54
Otázky: Mohla by diplomantka popsat metodologický postup zpracování jednotlivých analýz? zcela
Oponent DP: Ing. Karel Slinták
Počet bodů: 37
Otázky: 1. V analýické.části jste (na základé dotazování) určila pruměrný čas obchodního zástupce (AM) investovaný do administrativy (představující neproduktivní část jeho práce). Ve výsledku se jedná o 13 hodinový narok snifující produktivní týdenní časový fond jednoho pracovníka. JestliŽe má pobočka 8 těchto pracovníků (to znamená v úhrnu 104 hodin týdně),jak se s tímto požadavkem může vyrovnat pouze jeden nově najatý asistent prodeje (ie-li jeho kapacita 40 hodin týdně)? zcela
Další otázky:
Doc. Ing. Josef Hurta, CSc. Má některá z těchto poboček zrealizováno? Zcela
Ing. Petr Novák, Ph.D. Čím jsou tvořeny mzdové náklady firmy? Viz kap. 10. 6. nezodpovězeno