Pro svoji bakalářskou práci jsem si vybrala světově známou síť restaurací McDonald´s. Tuto společnost jsem použila pro analýzu marketingového prostředí. V první části představuji čtenáři historii a pojem marketing, globální marketing a základy franchisingu, zaobírám se teoretickým vysvětlováním co znamená marketingové prostředí, jak jej dělíme a jaké analýzy je dobré použít pro rozpoznání vlivů, které mohou pozitivně či negativně ovlivnit chod společnosti. V poslední kapitole první části seznamuji čtenáře s pojmem marketingové komunikace a s jejími nejpouží-vanějšími nástroji.
Ve druhé části bakalářské práce se zabývám praktickou analýzou marketingové prostředí s použitím SWOT analýzy, PEST analýzy a Analýzy pěti sil. Dále pak rozebírám marketingové komunikace a její nástroje ovlivňující postavení McDonald´s na trhu.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis, I analyzed the marketing environment of McDonald‘s corporation. In the first part of my thesis, I introduce the history and the term of marketing, global marketing and principle of franchising. I also explain a conception of the marketing environment, its analyses and potential positive or negative impacts they can infer. In the last chapter of first part, I acqui-ant readers with marketing communications and its the most effective tools.
In the second part of my bachelor thesis, I analyzed the marketing environment by means of SWOT analysis, PEST analysis and Five Forces analysis. Then I proceed the next step with the marketing communication of McDonald’s and its tools.
Klíčová slova
Klíčová slova: McDonald’s, globální marketing, franchising, marketingové prostředí, mikro-prostředí, makroprostředí, SWOT analýza, PEST analýza, Analýza pěti sil, marketingové komu-nikace.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: McDonald’s, global marketing, franchising, marketing environmet, micro-environment, macroenvironment, SWOT analysis, PEST analysis, Five Forces Analysis, marke-ting communications.
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
AN
Anotace
Pro svoji bakalářskou práci jsem si vybrala světově známou síť restaurací McDonald´s. Tuto společnost jsem použila pro analýzu marketingového prostředí. V první části představuji čtenáři historii a pojem marketing, globální marketing a základy franchisingu, zaobírám se teoretickým vysvětlováním co znamená marketingové prostředí, jak jej dělíme a jaké analýzy je dobré použít pro rozpoznání vlivů, které mohou pozitivně či negativně ovlivnit chod společnosti. V poslední kapitole první části seznamuji čtenáře s pojmem marketingové komunikace a s jejími nejpouží-vanějšími nástroji.
Ve druhé části bakalářské práce se zabývám praktickou analýzou marketingové prostředí s použitím SWOT analýzy, PEST analýzy a Analýzy pěti sil. Dále pak rozebírám marketingové komunikace a její nástroje ovlivňující postavení McDonald´s na trhu.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis, I analyzed the marketing environment of McDonald‘s corporation. In the first part of my thesis, I introduce the history and the term of marketing, global marketing and principle of franchising. I also explain a conception of the marketing environment, its analyses and potential positive or negative impacts they can infer. In the last chapter of first part, I acqui-ant readers with marketing communications and its the most effective tools.
In the second part of my bachelor thesis, I analyzed the marketing environment by means of SWOT analysis, PEST analysis and Five Forces analysis. Then I proceed the next step with the marketing communication of McDonald’s and its tools.
Klíčová slova
Klíčová slova: McDonald’s, globální marketing, franchising, marketingové prostředí, mikro-prostředí, makroprostředí, SWOT analýza, PEST analýza, Analýza pěti sil, marketingové komu-nikace.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: McDonald’s, global marketing, franchising, marketing environmet, micro-environment, macroenvironment, SWOT analysis, PEST analysis, Five Forces Analysis, marke-ting communications.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretickou základnu pro analýzu a definici pozice McDonald´s na trhu.
2. Analyzujte McDonald´s - z pohledu marketingu a systému marketingových komunikací.
3. Na základě analýzy se pokuste znovu vytvořit markektingové strategie - pokud to bude zapotřebí - a navrhněte změny v marketingových aktivitách.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretickou základnu pro analýzu a definici pozice McDonald´s na trhu.
2. Analyzujte McDonald´s - z pohledu marketingu a systému marketingových komunikací.
3. Na základě analýzy se pokuste znovu vytvořit markektingové strategie - pokud to bude zapotřebí - a navrhněte změny v marketingových aktivitách.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6
Kotler, P., Armstrong,G.: Marketing, Praha, Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-05133
Pelsmecker, P. , Geuens, M.: Bergh. J.V.: Marketingova komunikace, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-86419-38-X
Ollins, W.: International Corporate Identity, Calmann and King, Ltd., London 1995
Kenneth E. Clow, Donald Baack: Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Second Edition 2002, ISBN 0130175781
www.mcdonalds.com
www.rmhc.org
www.mam.cz
www.economist.com
www.marketwire.com
www.foodservice.com
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6
Kotler, P., Armstrong,G.: Marketing, Praha, Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-05133
Pelsmecker, P. , Geuens, M.: Bergh. J.V.: Marketingova komunikace, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-86419-38-X
Ollins, W.: International Corporate Identity, Calmann and King, Ltd., London 1995
Kenneth E. Clow, Donald Baack: Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Second Edition 2002, ISBN 0130175781
www.mcdonalds.com
www.rmhc.org
www.mam.cz
www.economist.com
www.marketwire.com
www.foodservice.com