Diplomová práce se zabývá využitím komunikačních nástrojů v neziskové organizaci. Teoretická část je zaměřena na úvod do problematiky počínaje stručným popisem organizací neziskového sektoru, přes marketing a komunikaci v neziskové organizaci až po efektivitu komunikačních aktivit a její hodnocení. V praktické části je představeno Canisterapeutické centrum Zlín, za pomoci kvalitativního výzkumu je analyzována jeho komunikace s důrazem na reklamu a komunikaci se specifickými cílovými skupinami, zejména dobrovolníky. Zmapovány jsou i vybrané konkurenční přístupy. Na základě všech poznatků jsou vytvořeny návrhy na zlepšení komunikace centra. Z teoretické části práce, výsledků výzkumu a doporučení v části praktické je formulován projekt na získání dobrovolníků ? canisterapeutických týmů pro zlínské centrum.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of communication tools in non-profit organization. The theoretical part focuses on an introduction to the topic, starting with brief description of non-profit organizations, over marketing and communication in non-profit organization to efficiency of communication activities and its evaluation. In the practical part of the thesis, Canisterapeutické centrum Zlín is introduced, then - with the help of qualitative research means ? its communication is analyzed, focusing on advertising and specific target groups, especially volunteers. Also some competitive approaches are mentioned. According to the results, several recommendations for communication improvements of the center are given. From the theoretical part, analysis results and given recommendations in the practical part, the project is drawn. The project aims at obtaining new volunteers ? canistherapeutic teams for the centre.
Diplomová práce se zabývá využitím komunikačních nástrojů v neziskové organizaci. Teoretická část je zaměřena na úvod do problematiky počínaje stručným popisem organizací neziskového sektoru, přes marketing a komunikaci v neziskové organizaci až po efektivitu komunikačních aktivit a její hodnocení. V praktické části je představeno Canisterapeutické centrum Zlín, za pomoci kvalitativního výzkumu je analyzována jeho komunikace s důrazem na reklamu a komunikaci se specifickými cílovými skupinami, zejména dobrovolníky. Zmapovány jsou i vybrané konkurenční přístupy. Na základě všech poznatků jsou vytvořeny návrhy na zlepšení komunikace centra. Z teoretické části práce, výsledků výzkumu a doporučení v části praktické je formulován projekt na získání dobrovolníků ? canisterapeutických týmů pro zlínské centrum.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of communication tools in non-profit organization. The theoretical part focuses on an introduction to the topic, starting with brief description of non-profit organizations, over marketing and communication in non-profit organization to efficiency of communication activities and its evaluation. In the practical part of the thesis, Canisterapeutické centrum Zlín is introduced, then - with the help of qualitative research means ? its communication is analyzed, focusing on advertising and specific target groups, especially volunteers. Also some competitive approaches are mentioned. According to the results, several recommendations for communication improvements of the center are given. From the theoretical part, analysis results and given recommendations in the practical part, the project is drawn. The project aims at obtaining new volunteers ? canistherapeutic teams for the centre.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na specifika marketingu a současné postavení neziskových organizací, definujte základní pojmy, cíle, metody práce a vymezte hlavní problémová témata.
2. Zpracujte analýzu minulé a současné situace zvoleného neziskové organizace z hlediska využívání komunikačních nástrojů.
3. Definujte základní prvky efektivního zásahu komunikačních kampaní pro účely neziskových organizací.
4. Na základě provedených analýz a zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň pro vybranou neziskovou organizaci, navrhněte způsob její realizace a ekonomickou náročnost.
5. V závěru práce obecně platná doporučení pro využití komunikačních nástrojů v neziskové sféře. Zhodnoťte splnění cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na specifika marketingu a současné postavení neziskových organizací, definujte základní pojmy, cíle, metody práce a vymezte hlavní problémová témata.
2. Zpracujte analýzu minulé a současné situace zvoleného neziskové organizace z hlediska využívání komunikačních nástrojů.
3. Definujte základní prvky efektivního zásahu komunikačních kampaní pro účely neziskových organizací.
4. Na základě provedených analýz a zjištěných dat navrhněte komunikační kampaň pro vybranou neziskovou organizaci, navrhněte způsob její realizace a ekonomickou náročnost.
5. V závěru práce obecně platná doporučení pro využití komunikačních nástrojů v neziskové sféře. Zhodnoťte splnění cílů práce.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. Harlow: Pearson Prentice Hall, 2008, 504 s. ISBN 978-0-13-175372.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
DUBEN, Rostislav. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. 1. Praha: Codex Bohemia, 1996, 373 s. ISBN 8085963191.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 978-80-7261-237-6.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. Harlow: Pearson Prentice Hall, 2008, 504 s. ISBN 978-0-13-175372.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
DUBEN, Rostislav. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. 1. Praha: Codex Bohemia, 1996, 373 s. ISBN 8085963191.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 978-80-7261-237-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázka vedoucí práce:
V čem tkví inovativnost vašeho projektu? Lze jej zobecnit pro podobné organizace?
Studentka odpověděla na zadanou otázku.
Otázky oponentky práce:
1. V práci se často zmiňujete o důležitosti získávání finančních prostředků pro danou organizaci, nezabýváte se však možnostmi fundraisingu, proč?
2. Při analýze logotypu uvádíte pozitivní hodnocení, přemýšlela jste nad limity jeho využití v marketingové komunikaci? Co by podle vás mohlo být velkým negativem uvedeného logotypu?
3. Uvádíte, že se organizace nevěnuje osobnímu prodeji, avšak často zmiňujete osobní schůzky se sponzory či důležitost osobního kontaktu při náboru dobrovolníků. Jak chápete podstatu osobního prodeje v neziskové organizaci?
4. Bylo by možné v oblasti náboru dobrovolníků pro canisterapii zaangažovat výrazné osobnosti tohoto oboru? Byla by komunikace podpořená opinion leaderem dle vašeho názoru účinnější než roznášení informačních letáků?
Studentka plně odpověděla na všechny položené otázky.