Cílem této diplomové práce je navrhnout efektivní komunikační strategii pro Jazykovou agenturu MAXIMUM s.r.o. na rok 2013. Práce je rozdělena tři části; teoretickou, praktic-kou a projektovou. Teoretická část se zabývá problematikou služeb, trhu jazykového vzdě-lávání a marketingovou komunikací. Na základě těchto poznatků vymezuje teoretická vý-chodiska pro praktickou část. V praktické části je představena agentura MAXIMUM s.r.o. a dále tato část obsahuje výsledky provedených analýz, odhalující postavení agentury na trhu. V poslední části diplomové práce je navržen projekt nové komunikační strategie, jsou zde popsány jeho jednotlivé kroky a doporučený postup.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design an effective communication strategy for language agency MAXIMUM Ltd. in 2013. The thesis is divided into three parts; theoretical, practical and project. The theoretical part deals with services market, language education, and marketing communication. This theoretical base determines the theoretical starting points for the practical part. In the practical part is presented MAXIMUM Agency Ltd. and this part also contains the results of accomplished analyses, revealing the agency's position in the market. In the last part of the thesis is designed project of a new communication strategy, there is description of its steps and recommended guideline.
Marketing communication, marketing strategy, marketing mix, competition, services, edu-cation, language school, SWOT analysis, PEST analysis
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je navrhnout efektivní komunikační strategii pro Jazykovou agenturu MAXIMUM s.r.o. na rok 2013. Práce je rozdělena tři části; teoretickou, praktic-kou a projektovou. Teoretická část se zabývá problematikou služeb, trhu jazykového vzdě-lávání a marketingovou komunikací. Na základě těchto poznatků vymezuje teoretická vý-chodiska pro praktickou část. V praktické části je představena agentura MAXIMUM s.r.o. a dále tato část obsahuje výsledky provedených analýz, odhalující postavení agentury na trhu. V poslední části diplomové práce je navržen projekt nové komunikační strategie, jsou zde popsány jeho jednotlivé kroky a doporučený postup.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design an effective communication strategy for language agency MAXIMUM Ltd. in 2013. The thesis is divided into three parts; theoretical, practical and project. The theoretical part deals with services market, language education, and marketing communication. This theoretical base determines the theoretical starting points for the practical part. In the practical part is presented MAXIMUM Agency Ltd. and this part also contains the results of accomplished analyses, revealing the agency's position in the market. In the last part of the thesis is designed project of a new communication strategy, there is description of its steps and recommended guideline.
Marketing communication, marketing strategy, marketing mix, competition, services, edu-cation, language school, SWOT analysis, PEST analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Věnujte pozornost specifikům zvoleného sektoru služeb a nástrojům marketingových komunikací.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte agenturu Maximum, popište profil agentury ve vztahu k marketingové komunikaci a její cílové skupiny.
4. Na základě sběru dat analyzujte současný stav marketingové komunikace jazykové agentury Maximum.
5. Vyvoďte závěry z dílčích analýz, verifikujte hypotézy a stanovte východiska pro projekt.
6. Navrhněte projekt komunikační strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Věnujte pozornost specifikům zvoleného sektoru služeb a nástrojům marketingových komunikací.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte agenturu Maximum, popište profil agentury ve vztahu k marketingové komunikaci a její cílové skupiny.
4. Na základě sběru dat analyzujte současný stav marketingové komunikace jazykové agentury Maximum.
5. Vyvoďte závěry z dílčích analýz, verifikujte hypotézy a stanovte východiska pro projekt.
6. Navrhněte projekt komunikační strategie.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2 (VáZ.).
FORET, Miroslav. Komunikace s veřejností. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 206 s. ISBN 80-210-1034-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 111 s. ISBN 80-726-1129-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 2005, 209 s. ISBN 80-245-0902-4.
JANEČKOVÁ, Lidmila. Marketing služeb: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-716-9995-0.
KOTLER, Philip. Marketing management: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5 (VáZ.).
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2 (VáZ.).
FORET, Miroslav. Komunikace s veřejností. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1994, 206 s. ISBN 80-210-1034-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2005, 111 s. ISBN 80-726-1129-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: nové trendy a jejich využití. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 2005, 209 s. ISBN 80-245-0902-4.
JANEČKOVÁ, Lidmila. Marketing služeb: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 179 s. ISBN 80-716-9995-0.
KOTLER, Philip. Marketing management: nové trendy a jejich využití. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5 (VáZ.).
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky vedoucí práce:
1. Objasněte, prosím, souvztažnost (podřazenost, nadřazenost apod.) kapitol 1 - 3 a vztahy v obr. 1, s. 14. Nemá být ve středu namísto komunikační strategie, strategie marketingová? Jaký je jejich vztah?
2. Upravte SWOT analýzu dle výsledků šetření a výše uvedených poznámek, seřaďte faktory dle důležitosti řešení.
3. V čem je váš projekt inovativní, jiný než doposud, jiný než konkurenční?
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.
Otázky oponentky práce:
1. V práci se často zmiňujete o důležitosti získávání finančních prostředků pro danou organizaci, nezabýváte se však možnostmi fundraisingu, proč?
2. Při analýze logotypu uvádíte pozitivní hodnocení, přemýšlela jste nad limity jeho využití v marketingové komunikaci? Co by podle vás mohlo být velkým negativem uvedeného logotypu?
3. Uvádíte, že se organizace nevěnuje osobnímu prodeji, avšak často zmiňujete osobní schůzky se sponzory či důležitost osobního kontaktu při náboru dobrovolníků. Jak chápete podstatu osobního prodeje v neziskové organizaci?
4. Bylo by možné v oblasti náboru dobrovolníků pro canisterapii zaangažovat výrazné osobnosti tohoto oboru? Byla by komunikace podpořená opinion leaderem dle vašeho názoru účinnější než roznášení informačních letáků?
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.
Komise studentce vytkla absenci jakýchkoliv dat, která by vedla k informaci o tržbách, současném stavu, zda díky práci bude situace organizace efektivnější.