Bakalářská práce je zaměřena na vnější komunikaci Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část popisuje základní charakteristiku vysokého školství v ČR, význam marketingu a marketingových komunikací pro vzdělá-vací instituce. Cílem analytické části je zjištění účinnosti různých forem a prostředků marketingových komunikací při získávání zájemců o studium a ověření si stanovených hypotéz. Cílovou skupinou respondentů byli zvoleni současní studenti FMK všech ročníků bakalářských studijních programů prezenční a kombinované formy studia. Marketing a jeho formy komunikace jsou v dnešní době již nepostradatelné pro život každé vysoké školy.
Anotace v angličtině
The bachelor’s work is dealing with external communication of Faculty of Multi-media Communications at Tomas Bata University. The theoretical part gives basic characteristics of university and college education system in the Czech Republic and shows the importance of marketing and marketing communications for educational institutions. The analytical part explores the efficiency of various forms and means of marketing communications when recruiting new applicants. The same part then verifies the stated hypothesis. The target group respondents were selected among current students of FMK - all years and study programmes included. Marketing and its various forms has become an important tool for every university or college.
Klíčová slova
Vysoká škola, marketing školy, marketingové komunikace, vztahy s veřejností (PR), zájemci o studium.
Klíčová slova v angličtině
University, college, marketing of the school, marketing communications, public relations, applicants.
Rozsah průvodní práce
107 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vnější komunikaci Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část popisuje základní charakteristiku vysokého školství v ČR, význam marketingu a marketingových komunikací pro vzdělá-vací instituce. Cílem analytické části je zjištění účinnosti různých forem a prostředků marketingových komunikací při získávání zájemců o studium a ověření si stanovených hypotéz. Cílovou skupinou respondentů byli zvoleni současní studenti FMK všech ročníků bakalářských studijních programů prezenční a kombinované formy studia. Marketing a jeho formy komunikace jsou v dnešní době již nepostradatelné pro život každé vysoké školy.
Anotace v angličtině
The bachelor’s work is dealing with external communication of Faculty of Multi-media Communications at Tomas Bata University. The theoretical part gives basic characteristics of university and college education system in the Czech Republic and shows the importance of marketing and marketing communications for educational institutions. The analytical part explores the efficiency of various forms and means of marketing communications when recruiting new applicants. The same part then verifies the stated hypothesis. The target group respondents were selected among current students of FMK - all years and study programmes included. Marketing and its various forms has become an important tool for every university or college.
Klíčová slova
Vysoká škola, marketing školy, marketingové komunikace, vztahy s veřejností (PR), zájemci o studium.
Klíčová slova v angličtině
University, college, marketing of the school, marketing communications, public relations, applicants.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskového sektoru a školství. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu vnější komunikace instituce z jejího pohledu i z pohledu jejich cílových skupin.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskového sektoru a školství. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu vnější komunikace instituce z jejího pohledu i z pohledu jejich cílových skupin.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, 1. vyd. Liberec, Omega 1997, ISBN 80-902376-0-6
SVĚTLÍK, J. Marketing školy, 1. vyd. Zlín, EKKA 1996, ISBN 80-902200-8-8
FORET, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, Masarykova univerzita 1997, ISBN 80-210-1681-7
PAYNE, A. Marketing služeb, přel. V. Dobešová, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-276-X
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor, přel. J. Novotná, 1. vyd. Praha, Management Press 1996, ISBN 80-85943-07-7
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, 1. vyd. Liberec, Omega 1997, ISBN 80-902376-0-6
SVĚTLÍK, J. Marketing školy, 1. vyd. Zlín, EKKA 1996, ISBN 80-902200-8-8
FORET, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno, Masarykova univerzita 1997, ISBN 80-210-1681-7
PAYNE, A. Marketing služeb, přel. V. Dobešová, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-276-X
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor, přel. J. Novotná, 1. vyd. Praha, Management Press 1996, ISBN 80-85943-07-7