Práce je věnována poměrně novému odvětví na českém trhu, které se začalo rozvíjet po r.1989 -biozemědělství, ale přesto je do určité míry stále na začátku. To potvrzuje i chování větších zahraničních firem, které váhají se vstupem na český trh. Všechny tyto skutečnosti se odrážejí i na úrovni marketingových komunikací. Situace v prodeji se ale neustále vyvíjí. Určitá změna v chování a přístupu k bioproduktům u velkých supermarketů naznačuje, že biopotraviny jsou atraktivní komoditou na trhu potravin.
Ve své práci se zaměřuji na Zahradnictví Luční údolí Velehrad, které působí v oboru více než 10 let a analyzuji jeho situaci na trhu a dosavadní marketingové komunikace. Na základě této analýzy v závěru práce navrhuji další možnosti a směry v marketingových komunikacích pro tuto biofarmu.
Anotace v angličtině
The bachelor’s thesis represents relatively new economic field of the Czech market which
has begun to grow since 1989, but anyhow is still at the beginning in some ways -
bioagriculture. This bears relation to abroad corporations and their lingering about entry to
the Czech market. All these facts reflect a situation on the level of marketing
communications.
The retail situation is still in progress anyway. Positive change in behavior and approach to
bioproducts on the part of large hypermarkets implies that bioproducts are attractive food
market commodity.
I am focusing on bio-farm Zahradnictví Luční údolí Velehrad which works on the Czech
market for more than 10 years, and analyzing its market position and present marketing
communications. Based on the analysis at the end of my bachelor’s thesis, I propose further
possibilities and directions for their marketing communications.
Klíčová slova
zahradnictví, Zahradnictví Luční údolí Velehrad, bioprodukty, biozemědělství
Klíčová slova v angličtině
gardening, Zahradnictví Luční údolí Velehrad, bioproducts, biofarming
Rozsah průvodní práce
56 s., 3 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována poměrně novému odvětví na českém trhu, které se začalo rozvíjet po r.1989 -biozemědělství, ale přesto je do určité míry stále na začátku. To potvrzuje i chování větších zahraničních firem, které váhají se vstupem na český trh. Všechny tyto skutečnosti se odrážejí i na úrovni marketingových komunikací. Situace v prodeji se ale neustále vyvíjí. Určitá změna v chování a přístupu k bioproduktům u velkých supermarketů naznačuje, že biopotraviny jsou atraktivní komoditou na trhu potravin.
Ve své práci se zaměřuji na Zahradnictví Luční údolí Velehrad, které působí v oboru více než 10 let a analyzuji jeho situaci na trhu a dosavadní marketingové komunikace. Na základě této analýzy v závěru práce navrhuji další možnosti a směry v marketingových komunikacích pro tuto biofarmu.
Anotace v angličtině
The bachelor’s thesis represents relatively new economic field of the Czech market which
has begun to grow since 1989, but anyhow is still at the beginning in some ways -
bioagriculture. This bears relation to abroad corporations and their lingering about entry to
the Czech market. All these facts reflect a situation on the level of marketing
communications.
The retail situation is still in progress anyway. Positive change in behavior and approach to
bioproducts on the part of large hypermarkets implies that bioproducts are attractive food
market commodity.
I am focusing on bio-farm Zahradnictví Luční údolí Velehrad which works on the Czech
market for more than 10 years, and analyzing its market position and present marketing
communications. Based on the analysis at the end of my bachelor’s thesis, I propose further
possibilities and directions for their marketing communications.
Klíčová slova
zahradnictví, Zahradnictví Luční údolí Velehrad, bioprodukty, biozemědělství
Klíčová slova v angličtině
gardening, Zahradnictví Luční údolí Velehrad, bioproducts, biofarming
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast biozemědělství. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí biozemědělské farmy Luční údolí formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací biozemědělské farmy Luční údolí z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v oboru biozemědělství.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast biozemědělství. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí biozemědělské farmy Luční údolí formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací biozemědělské farmy Luční údolí z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v oboru biozemědělství.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
Hanková, J. Sociální kampaně jako systém. in: Strategie 22. 4. 2003. s. 23
Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing služeb - Vyd. 1. - Praha. Grada, 2001. -180 s. ISBN 80-7169-995-0
Kotler, P. Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh Marketingová komunikace -Vyd. 1. - Praha. Grada, 2005. - 600 s. ISBN 80-247-0254-1
Seznam doporučené literatury
Hanková, J. Sociální kampaně jako systém. in: Strategie 22. 4. 2003. s. 23
Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing služeb - Vyd. 1. - Praha. Grada, 2001. -180 s. ISBN 80-7169-995-0
Kotler, P. Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh Marketingová komunikace -Vyd. 1. - Praha. Grada, 2005. - 600 s. ISBN 80-247-0254-1