Cílem bakalářské práce ''Úloha celebrit v reklamě pohledem dospívající mládeže‘‘ je popsání postojů cílové skupiny dospívající mládeže k reklamnímu působení, které je spojené se známou osobností, celebritou.
Součástí bakalářské práce je výzkum realizovaný mezi cílovou skupinou s cílem po-tvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy týkající se postojů cílové skupiny k úloze celebrit v reklamě. Bakalářská práce rovněž obsahuje projekt, který se zabývá praktickým využitím informací získaných výzkumem.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor´s thesis ''The Role of Celebrities in Advertising from the Perspective of Teenagers‘‘ is a description of teenager´s attitudes towards the influence of advertising associated with a well-known person - a celebrity.
One part of the bachelor´s thesis is a research carried out in the focus group with the aim to ether verify or disprove the hypothesis concerning the focus group´s attitude towards the role of celebrities in advertising. The thesis also include the project concerning the practical use of the information gathered from the research.
celebrity, advertising, focus group, hypothesis, research, collection of information, data analysis, teenagers, emotions, bying process.
Rozsah průvodní práce
52 s., 11 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce ''Úloha celebrit v reklamě pohledem dospívající mládeže‘‘ je popsání postojů cílové skupiny dospívající mládeže k reklamnímu působení, které je spojené se známou osobností, celebritou.
Součástí bakalářské práce je výzkum realizovaný mezi cílovou skupinou s cílem po-tvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy týkající se postojů cílové skupiny k úloze celebrit v reklamě. Bakalářská práce rovněž obsahuje projekt, který se zabývá praktickým využitím informací získaných výzkumem.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor´s thesis ''The Role of Celebrities in Advertising from the Perspective of Teenagers‘‘ is a description of teenager´s attitudes towards the influence of advertising associated with a well-known person - a celebrity.
One part of the bachelor´s thesis is a research carried out in the focus group with the aim to ether verify or disprove the hypothesis concerning the focus group´s attitude towards the role of celebrities in advertising. The thesis also include the project concerning the practical use of the information gathered from the research.
celebrity, advertising, focus group, hypothesis, research, collection of information, data analysis, teenagers, emotions, bying process.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje v oblasti tématu bakalářské práce.
2. V teoretické části popište mechanismy působení reklamy v hlavních médiích. Charakterizujte roli celebrit v reklamě v obecné rovině.
3. V analytické části rozeberte na příkladech vybraných celebrit jejich působení ve stanovených médiích. Charakterizujte specifika cílové skupiny dospívající mládeže z hlediska vnímání reklamních obsahů a popište roli celebrit v životě těchto recipientů. Formulujte základní hypotézy.
4. Vypracujte dotazník a realizujte anketu v cílové skupině dospívající mládeže. Vyhodnoťte výsledky ankety, porovnejte je se stanovenými hypotézami a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje v oblasti tématu bakalářské práce.
2. V teoretické části popište mechanismy působení reklamy v hlavních médiích. Charakterizujte roli celebrit v reklamě v obecné rovině.
3. V analytické části rozeberte na příkladech vybraných celebrit jejich působení ve stanovených médiích. Charakterizujte specifika cílové skupiny dospívající mládeže z hlediska vnímání reklamních obsahů a popište roli celebrit v životě těchto recipientů. Formulujte základní hypotézy.
4. Vypracujte dotazník a realizujte anketu v cílové skupině dospívající mládeže. Vyhodnoťte výsledky ankety, porovnejte je se stanovenými hypotézami a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Marketing management, Victoria Publishing, Praha 1997
Zbořil, K. Marketingový výzkum, Metodologie a aplikace, VŠE, Praha, 1998
Vysekalová J., Komárková R., Psychologie reklamy, Grada Publishing, 2002
Vysekalová J., Psychologie spotřebitele, Grada Publishing, 2004
Crha I., Křížek Z., Život s reklamou, Grada Publishing, 2002
Kozel R. a kolektiv. Moderní marketingový výzkum, Grada Publishing, 2005
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Marketing management, Victoria Publishing, Praha 1997
Zbořil, K. Marketingový výzkum, Metodologie a aplikace, VŠE, Praha, 1998
Vysekalová J., Komárková R., Psychologie reklamy, Grada Publishing, 2002
Vysekalová J., Psychologie spotřebitele, Grada Publishing, 2004
Crha I., Křížek Z., Život s reklamou, Grada Publishing, 2002
Kozel R. a kolektiv. Moderní marketingový výzkum, Grada Publishing, 2005