Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Technologie natáčení S3D
2 2. Praktická část: Technický scénář k hranému filmu, délka minimálně 20 min.
Bakalářská práce se zabývá problematikou stereo 3D natáčení z pohledu režiséra. Snaží se přehledně předkládat základní znalosti nutné k přípravě a natáčení stereoskopického filmu a pokrývá tak oblasti základních optických a psychických jevů nutných k pochopení práce s filmovým prostorem, natáčecí a projekční technologií a problematiku přípravy záběrů a scén ve hraném filmu. V závěru se pokouší na stereografii aplikovat pravidla dramaturgie a shrnuje možnosti využití současných postprodukčních technik k potlačení omezení tvorby v S3D filmu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with 3D stereo shooting from the perspective of the director. It seeks to clearly present the basic knowledge required to prepare a stereoscopic film shooting and covers the fundamental optical and psychic phenomena which are necessary to understand the film space, filming and projection technology and the issue of shot and scene preparation in a feature film. In conclusion, attempts to apply the rules of dramaturgy for stereography and summarizes the current use of post-production techniques used for eliminating artistic limitations in S3D filmmaking.
Bakalářská práce se zabývá problematikou stereo 3D natáčení z pohledu režiséra. Snaží se přehledně předkládat základní znalosti nutné k přípravě a natáčení stereoskopického filmu a pokrývá tak oblasti základních optických a psychických jevů nutných k pochopení práce s filmovým prostorem, natáčecí a projekční technologií a problematiku přípravy záběrů a scén ve hraném filmu. V závěru se pokouší na stereografii aplikovat pravidla dramaturgie a shrnuje možnosti využití současných postprodukčních technik k potlačení omezení tvorby v S3D filmu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with 3D stereo shooting from the perspective of the director. It seeks to clearly present the basic knowledge required to prepare a stereoscopic film shooting and covers the fundamental optical and psychic phenomena which are necessary to understand the film space, filming and projection technology and the issue of shot and scene preparation in a feature film. In conclusion, attempts to apply the rules of dramaturgy for stereography and summarizes the current use of post-production techniques used for eliminating artistic limitations in S3D filmmaking.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 1 ks CD (nosič řádně popište) a 3 ks scénáře v kroužkové vazbě (řádně popsané).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 1 ks CD (nosič řádně popište) a 3 ks scénáře v kroužkové vazbě (řádně popsané).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Mendiburu, Bernard: 3D TV and 3D Cinema: Tools and Processes for Creative Stereoscopy. Focal Press; 1 edition (July 1, 2011)
Kaminsky, Michael Sean: Shoot 3D Video Like a Pro: 3D Camcorder Tips, Tricks & Secrets: the 3D Movie Making Guide They Forgot to Include. Organik Media, Incorporated (November 5, 2011)
Boyle, Geoff: 3D Cinematography Basics - a survival guide. Amazon Digital Services, ASIN: B004VSA4AI.
Block, Bruce: The Visual Story, Second Edition: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Focal Press; 2 edition (November 7, 2007)
Mendiburu, Bernard: 3D Movie Making: Stereoscopic Digital Cinema from Script to Screen. Focal Press; 1 edition (May 6, 2009)
Seznam doporučené literatury
Mendiburu, Bernard: 3D TV and 3D Cinema: Tools and Processes for Creative Stereoscopy. Focal Press; 1 edition (July 1, 2011)
Kaminsky, Michael Sean: Shoot 3D Video Like a Pro: 3D Camcorder Tips, Tricks & Secrets: the 3D Movie Making Guide They Forgot to Include. Organik Media, Incorporated (November 5, 2011)
Boyle, Geoff: 3D Cinematography Basics - a survival guide. Amazon Digital Services, ASIN: B004VSA4AI.
Block, Bruce: The Visual Story, Second Edition: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. Focal Press; 2 edition (November 7, 2007)
Mendiburu, Bernard: 3D Movie Making: Stereoscopic Digital Cinema from Script to Screen. Focal Press; 1 edition (May 6, 2009)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího TČ: A - výborně
Hodnocení vedoucího PČ: B - velmi dobře
Hodnocení oponenta TČ: B - velmi dobře
Hodnocení oponenta PČ: D - uspokojivě
Student obhájil svoji závěrečnou práci odpovězením otázek komisi.