Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Moře - symbol melancholické nálady v animovaném filmu 2. Praktická část: První rybka - loutkový animovaný film
Teoretická část diplomové práce na téma Moře - symbol melancholické nálady v animovaném filmu představuje na základě odborných literárních zdrojů dva primární pojmy, melancholii a moře, jak samostatně, tak současně i ve vzájemné kontinuitě. Pozor-nost je orientována na vymezení a ukotvení pojmu melancholie v průběhu dějinného vývoje, na konfrontaci s termínem nostalgie, zejména pak na asociace mezi melancholií a vodou ? pramenem života i ikonou smrti. Praktická část následně formou analýzy konkrétního filmového snímku odkrývá možnosti tvůrce v přístupu ke ztvárnění tématu moře v animovaném filmu jako symbolu melancholické nálady v podobě objevování vzpomínek a hledání ztraceného času. Součástí praktické části je i ukázka dalších eventualit uchopení námětu jinými tvůrci animovaného filmu v podobě inspirativního obrazového materiálu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis The Sea - Symbol of Melancholy Mood in the Animated Film represents on the basis of expert literary sources two primary terms, melancholy and the sea, on the one hand separately, on the other simultaneously or in mutual continuity. The attention is focused on defining and anchoring the concept of the term melancholy through historical development, on the confrontation with the term nostalgia and especially on the association between melancholy and water - the source of life and the icon of death. The practical part reveals by analyzing the concrete film creator's possibilities of the ap-proach to represent the theme sea as a symbol of melancholy mood in the animated film in the form of exploring memories and longing for lost time. Part of the work is also an ex-ample of other possibilities of gripping the topic by other animated film's creators in the form of inspirational visual material.
Klíčová slova
Melancholie, nostalgie, vzpomínky, moře, živel voda, umění, poetický film, animovaný film, symbol, metafora, asociace, analogie, život.
Klíčová slova v angličtině
Melancholy, nostalgia, memories, sea, water element, art, poetic film, animated film, symbol, metaphor, association, analogy, life.
Rozsah průvodní práce
97 s. + 41 s. (126 768 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce na téma Moře - symbol melancholické nálady v animovaném filmu představuje na základě odborných literárních zdrojů dva primární pojmy, melancholii a moře, jak samostatně, tak současně i ve vzájemné kontinuitě. Pozor-nost je orientována na vymezení a ukotvení pojmu melancholie v průběhu dějinného vývoje, na konfrontaci s termínem nostalgie, zejména pak na asociace mezi melancholií a vodou ? pramenem života i ikonou smrti. Praktická část následně formou analýzy konkrétního filmového snímku odkrývá možnosti tvůrce v přístupu ke ztvárnění tématu moře v animovaném filmu jako symbolu melancholické nálady v podobě objevování vzpomínek a hledání ztraceného času. Součástí praktické části je i ukázka dalších eventualit uchopení námětu jinými tvůrci animovaného filmu v podobě inspirativního obrazového materiálu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis The Sea - Symbol of Melancholy Mood in the Animated Film represents on the basis of expert literary sources two primary terms, melancholy and the sea, on the one hand separately, on the other simultaneously or in mutual continuity. The attention is focused on defining and anchoring the concept of the term melancholy through historical development, on the confrontation with the term nostalgia and especially on the association between melancholy and water - the source of life and the icon of death. The practical part reveals by analyzing the concrete film creator's possibilities of the ap-proach to represent the theme sea as a symbol of melancholy mood in the animated film in the form of exploring memories and longing for lost time. Part of the work is also an ex-ample of other possibilities of gripping the topic by other animated film's creators in the form of inspirational visual material.
Klíčová slova
Melancholie, nostalgie, vzpomínky, moře, živel voda, umění, poetický film, animovaný film, symbol, metafora, asociace, analogie, život.
Klíčová slova v angličtině
Melancholy, nostalgia, memories, sea, water element, art, poetic film, animated film, symbol, metaphor, association, analogy, life.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 30 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF, 1 ks pevná vazba v tištěné podobě (barevně) 2 ks v kroužkové vazbě (čb). Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla jako přílohu teoretické části.
2. Praktická část:
Film realizujte v minimální délce 3 min a 30 vt. Praktickou část práce odevzdejte:
1) 1x data na médiu CD-R nebo DVD - výstup ze střihového programu Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI, video: pixel aspect ratio - dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067) nebo720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2 - 1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
2) 1x formát DVD - pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu formát 70x100 cm, v digitální podobě PDF (příprava pro tisk-rozlišení: 300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 30 normostran textu + přílohy, odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF, 1 ks pevná vazba v tištěné podobě (barevně) 2 ks v kroužkové vazbě (čb). Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla jako přílohu teoretické části.
2. Praktická část:
Film realizujte v minimální délce 3 min a 30 vt. Praktickou část práce odevzdejte:
1) 1x data na médiu CD-R nebo DVD - výstup ze střihového programu Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI, video: pixel aspect ratio - dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067) nebo720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2 - 1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
2) 1x formát DVD - pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu formát 70x100 cm, v digitální podobě PDF (příprava pro tisk-rozlišení: 300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Monaco, J. Jak číst film. Praha: Albatros Plus, 2004
Blažejovský, J. Spiritualita ve filmu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2007
Epstein, J. Poetika obrazů. Praha: Hermann & synové, 1997
Bachelard, G. Voda a sny - Esej o obraznosti hmoty. Praha: Mladá fronta, 1997
Petráňová, L. Živel voda. Praha: Agentura Koniklec, 2005
Seznam doporučené literatury
Monaco, J. Jak číst film. Praha: Albatros Plus, 2004
Blažejovský, J. Spiritualita ve filmu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2007
Epstein, J. Poetika obrazů. Praha: Hermann & synové, 1997
Bachelard, G. Voda a sny - Esej o obraznosti hmoty. Praha: Mladá fronta, 1997
Petráňová, L. Živel voda. Praha: Agentura Koniklec, 2005
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická část: A výborně
Praktická část: B velmi dobře
studentka byla pochválena za nadprůměrnou teoretickou práci,
u praktické části jí byla vytknuta slabší dramaturgie