Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvoření interaktivního programu v prostředí Wolfram Mathematica 8, jenž by napomáhal studentům při studiu matematiky kvadratických útvarů v rovině. Dále si práce brala za cíl vysvětlit základní pojmy, jenž problematika kuželoseček zahrnuje a popsat příkazy, které byly použity při tvorbě programu.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis was to create an interactive program in the Wolfram Mathematica 8, which would assist students in their study of mathematics of quadratic objects in a plane. Furthermore, the work took aim to explain the basic concepts, which includes the issue of conics and to describe commands used in the source code.
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvoření interaktivního programu v prostředí Wolfram Mathematica 8, jenž by napomáhal studentům při studiu matematiky kvadratických útvarů v rovině. Dále si práce brala za cíl vysvětlit základní pojmy, jenž problematika kuželoseček zahrnuje a popsat příkazy, které byly použity při tvorbě programu.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis was to create an interactive program in the Wolfram Mathematica 8, which would assist students in their study of mathematics of quadratic objects in a plane. Furthermore, the work took aim to explain the basic concepts, which includes the issue of conics and to describe commands used in the source code.
Definujte obecně kvadratické objekty v rovině.
Klasifikujte všechny tyto reálné a imaginární kvadratické objekty.
Popište stručně relevantní příkazy prostředí Mathematica.
Vytvořte interaktivní program(y) pro průsečíky dvou reálných kvadratických objektů.
Zásady pro vypracování
Definujte obecně kvadratické objekty v rovině.
Klasifikujte všechny tyto reálné a imaginární kvadratické objekty.
Popište stručně relevantní příkazy prostředí Mathematica.
Vytvořte interaktivní program(y) pro průsečíky dvou reálných kvadratických objektů.
Seznam doporučené literatury
JUKL, Marek. Analytická geometrie kuželoseček a kvadrik. Olomouc: Univerzita Palackého, Přírodovědecká fakulta, 1999. ISBN 8070679913.
VALA, Jiří. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební [online]. ? 2006 [cit. 2011-11-16]. Dostupné z: http://math.fce.vutbr.cz/vyuka/podpora/Anal_Geo.pdf
ŘÍHOVÁ, Helena [online]. ? 2006 [cit. 2011-12-04]. Dostupné z: http://dagles.klenot.cz/rihova/kuzelosecky.pdf
Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Kuželosečka [online]. Poslední aktualizace 14. 10. 2011 [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Ku%C5%BEelose%C4%8Dka&oldid=7499811
WOLFRAM RESEARCH [online]. ? 2012 [cit. 2011-01-30]. Dostupné z: http://www.wolfram.com/
CHRAMCOV, Bronislav. Základy práce v prostředí Mathematica. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80--510-5.
Seznam doporučené literatury
JUKL, Marek. Analytická geometrie kuželoseček a kvadrik. Olomouc: Univerzita Palackého, Přírodovědecká fakulta, 1999. ISBN 8070679913.
VALA, Jiří. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební [online]. ? 2006 [cit. 2011-11-16]. Dostupné z: http://math.fce.vutbr.cz/vyuka/podpora/Anal_Geo.pdf
ŘÍHOVÁ, Helena [online]. ? 2006 [cit. 2011-12-04]. Dostupné z: http://dagles.klenot.cz/rihova/kuzelosecky.pdf
Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Kuželosečka [online]. Poslední aktualizace 14. 10. 2011 [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Ku%C5%BEelose%C4%8Dka&oldid=7499811
WOLFRAM RESEARCH [online]. ? 2012 [cit. 2011-01-30]. Dostupné z: http://www.wolfram.com/
CHRAMCOV, Bronislav. Základy práce v prostředí Mathematica. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80--510-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace BP byla praktická ukázka řešených příkladů v prostředí Mathematica.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Pomocí Vámi prezentovaného programu zkuste vyřešit příklad zaměřený
na průsečíky dvou kružnic o daných parametrech. (prof. Ing. Vítečková, CSc.)
2. Kde byste viděl uplatnění Vašich výstupů v oblasti technické praxe? (doc. Mgr. Jašek, Ph.D.)
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího BP a oponenta v plném
rozsahu a na kladené dotazy v diskuzi komise pro SZZ reagoval dobře.