V této bakalářské práci je uveden popis programu Blender, jeho základní uživatelské prostředí a popis tvorby interaktivních aplikací s 3D obsahem.
V praktické části je uveden popis základních nástrojů a funkcí použávaných při tvorbě interaktivních aplikací, které jsou použity v přiložené ukázce vytvořeré aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis is a description of Blender, its basic user interface and a description of interactive applications with 3D content.
In the practical section describes the basic tools and features used to create interactive applications that are used in the attached demo application.
Klíčová slova
Blender, 3D grafika, GameBlender, herní engine, tvorba 3D her a interaktivních aplikací
Klíčová slova v angličtině
Blender, 3D graphics, GameBlender, game engine, creating interactive 3D games and applications
Rozsah průvodní práce
57 s. (71 725 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci je uveden popis programu Blender, jeho základní uživatelské prostředí a popis tvorby interaktivních aplikací s 3D obsahem.
V praktické části je uveden popis základních nástrojů a funkcí použávaných při tvorbě interaktivních aplikací, které jsou použity v přiložené ukázce vytvořeré aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis is a description of Blender, its basic user interface and a description of interactive applications with 3D content.
In the practical section describes the basic tools and features used to create interactive applications that are used in the attached demo application.
Klíčová slova
Blender, 3D grafika, GameBlender, herní engine, tvorba 3D her a interaktivních aplikací
Klíčová slova v angličtině
Blender, 3D graphics, GameBlender, game engine, creating interactive 3D games and applications
Zásady pro vypracování
Seznamte se podrobně s programem Blender, zaměřte pozornost zejména na část pro tvorbu interaktivních aplikací.
Popište základní prostředí programu Blender, včetně nástrojů pro tvorbu interaktivních aplikací.
Navrhněte a vytvořte názornou interaktivní aplikaci v prostředí Blender, využívající implementovaný GAMEENGINE.
Vytvořte podrobnou dokumentaci k vytvořené aplikaci.
Vytvořte podrobnou elektronickou příručku k tvorbě interaktivních aplikací pro aktuální verzi programu Blender.
Zásady pro vypracování
Seznamte se podrobně s programem Blender, zaměřte pozornost zejména na část pro tvorbu interaktivních aplikací.
Popište základní prostředí programu Blender, včetně nástrojů pro tvorbu interaktivních aplikací.
Navrhněte a vytvořte názornou interaktivní aplikaci v prostředí Blender, využívající implementovaný GAMEENGINE.
Vytvořte podrobnou dokumentaci k vytvořené aplikaci.
Vytvořte podrobnou elektronickou příručku k tvorbě interaktivních aplikací pro aktuální verzi programu Blender.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ PAVEL. Blender - naučte se 3D grafiku. 2.vyddání, Praha BEN - technická literatura, 2009. ISBN 80-7300-244-2.
Grafika online. Animace v Blenderu. Blender [Online].2011.Dostupné z WWW: http://www.grafika.cz/art/3d/clanek2047803217.html
Blender [Online].2011.dostupné z WWW: http://www.blender.org.
Doc:Manual [Online].2011.BlenderWiki.Dostupné z WWW: http://wiki.blender.org/index.php/DocManual.
Blender Artists Komunity. Diskuzní fórum [Online].2011.dostupné z WWW: http://www.blenderartists.org
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ PAVEL. Blender - naučte se 3D grafiku. 2.vyddání, Praha BEN - technická literatura, 2009. ISBN 80-7300-244-2.
Grafika online. Animace v Blenderu. Blender [Online].2011.Dostupné z WWW: http://www.grafika.cz/art/3d/clanek2047803217.html
Blender [Online].2011.dostupné z WWW: http://www.blender.org.
Doc:Manual [Online].2011.BlenderWiki.Dostupné z WWW: http://wiki.blender.org/index.php/DocManual.
Blender Artists Komunity. Diskuzní fórum [Online].2011.dostupné z WWW: http://www.blenderartists.org
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Součástí prezentace byla i ukázka výsledné aplikace.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Farana: Vycházel jste z předchozí bakalářské práce?
2) Prof. Farana: Jaké vidíte využití výsledků práce?
3) Prof. Dostál: Proč kombinujete v obsahu české a anglické názvy?
4) Doc. Hruška: Funguje vytvořená aplikace i v operačním systému Android?
5) Doc. Hruška: Jak složité by bylo upravit aplikaci pro funkci na systému Windows Phone?
Diplomant na dotazy reagoval pohotově, bez většího zaváhání.