LOD (Level of Detail) je úsporný algoritmus, který se používá v oblasti generování velkých ploch (povrchů). Cílem práce bylo podrobně se s tímto algoritmem seznámit a v teoretické části byl popsán. V praktické části byla vytvořena komplexnější aplikace hvězdné soustavy s několika planetami, jejichž povrchy jsou generovány LOD algoritmem. Jednoduchým ovládáním je možné se ke každé planetě přiblížit natolik, že jde prokázat účinnost a úspěšnou implementaci LOD algoritmu. Při řešení bylo využito programovacího jazyka C (C++) a knihoven SDL a OpenGL.
Anotace v angličtině
LOD (Level of Detail) is an efficient algorithm, which is used for generate large areas (surfaces). Goal of this work was to learn about this algorithm in detail and it was described in theoretical part. Then in practical part, more complex application was created with the Solar system containing a few planets, whose surfaces are generated by LOD algorithm. It is possible with simple control to fly down to surface of any planet enough to prove effective and succesful implementation of LOD algorithm. To create this, the C(C++) language, SDL and OpenGL libraries was used.
Klíčová slova
Level of Detail, 3D grafika, OpenGL, SDL, C++
Klíčová slova v angličtině
Level of Detail, 3D graphics, OpenGL, SDL, C++
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
LOD (Level of Detail) je úsporný algoritmus, který se používá v oblasti generování velkých ploch (povrchů). Cílem práce bylo podrobně se s tímto algoritmem seznámit a v teoretické části byl popsán. V praktické části byla vytvořena komplexnější aplikace hvězdné soustavy s několika planetami, jejichž povrchy jsou generovány LOD algoritmem. Jednoduchým ovládáním je možné se ke každé planetě přiblížit natolik, že jde prokázat účinnost a úspěšnou implementaci LOD algoritmu. Při řešení bylo využito programovacího jazyka C (C++) a knihoven SDL a OpenGL.
Anotace v angličtině
LOD (Level of Detail) is an efficient algorithm, which is used for generate large areas (surfaces). Goal of this work was to learn about this algorithm in detail and it was described in theoretical part. Then in practical part, more complex application was created with the Solar system containing a few planets, whose surfaces are generated by LOD algorithm. It is possible with simple control to fly down to surface of any planet enough to prove effective and succesful implementation of LOD algorithm. To create this, the C(C++) language, SDL and OpenGL libraries was used.
Klíčová slova
Level of Detail, 3D grafika, OpenGL, SDL, C++
Klíčová slova v angličtině
Level of Detail, 3D graphics, OpenGL, SDL, C++
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Vysvětlete pojem LOD algoritmus a obecný smysl tohoto algoritmu.
Seznamte se s nejpoužívanějšími LOD algoritmy a podrobně je popište.
Hlouběji nastudujte LOD algoritmus, vybraný jako demonstrační pro praktickou část práce.
S využitím knihoven SDL a OpenGL naprogramujte aplikaci v jazyce c++, která bude vhodně demonstrovat přednosti vybraného LOD algoritmu.
Diskutujte možnosti využití vybraného LOD algoritmu v moderních aplikacích.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Vysvětlete pojem LOD algoritmus a obecný smysl tohoto algoritmu.
Seznamte se s nejpoužívanějšími LOD algoritmy a podrobně je popište.
Hlouběji nastudujte LOD algoritmus, vybraný jako demonstrační pro praktickou část práce.
S využitím knihoven SDL a OpenGL naprogramujte aplikaci v jazyce c++, která bude vhodně demonstrovat přednosti vybraného LOD algoritmu.
Diskutujte možnosti využití vybraného LOD algoritmu v moderních aplikacích.
Seznam doporučené literatury
WINZEN, Jochen. Interactive Visualization of a Planetary System. Karlsruhe, Německo, Duben 2003. Dostupné z: http://i31www.ira.uka.de/publikationen/files/4_Studproject_JWinzen.pdf. Studentský výzkumný projekt. University of Karlsruhe, Německo.
MARKUZZIOVÁ, Hana. Level of Detail modely terénů. Plzeň, 2006. Bakalářská práce. Západočeská univerzita v Plzni.
Seriál SDL: Hry nejen pro Linux. Root.cz [online]. 22.2.2005 [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0098-7.
CZ NeHe OpenGL [online]. 2002-2008 [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php
Seznam doporučené literatury
WINZEN, Jochen. Interactive Visualization of a Planetary System. Karlsruhe, Německo, Duben 2003. Dostupné z: http://i31www.ira.uka.de/publikationen/files/4_Studproject_JWinzen.pdf. Studentský výzkumný projekt. University of Karlsruhe, Německo.
MARKUZZIOVÁ, Hana. Level of Detail modely terénů. Plzeň, 2006. Bakalářská práce. Západočeská univerzita v Plzni.
Seriál SDL: Hry nejen pro Linux. Root.cz [online]. 22.2.2005 [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0098-7.
CZ NeHe OpenGL [online]. 2002-2008 [cit. 2012-01-17]. Dostupné z: http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Součástí práce byla i praktická ukázka vytvořeného programu.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Dostál: Odpovídá povrch Venuše realitě?
2) Prof. Farana: Odpovídá vzájemná poloha planet aktuálnímu času?
Diplomant na dotazy reagoval pohotově.