Tato práce se zabývá tématikou rozhlasového vysílání v České republice, a to se zaměřením na soukromé rozhlasové stanice a prodej reklamního času, který je pro ně hlavním zdrojem příjmů. V této souvislosti práce popisuje i metodiky osobního prodeje, funkci rozhlasu jako média pro reklamu, principy a změny v měření poslechovosti. V praktické části textu naleznete analýzu současného rozhlasového trhu v ČR, pohled na prodej reklamy v konkrétní soukromé stanici – Radiu Čas ve Zlíně, a analýzu vlivu poslechovosti na prodej reklamního času v rádiu.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with the topic of Czech radio broadcasting with accent on private radio stations and selling of advertising time, which is the main source of earnings for them. In this context the work describes methods of personal sale, function of radio as an advertising medium, principles and changes in ratings measurement. In the practical part of the following text, you will find analysis of current radio market of Czech Republic, a view on advertising sale in a concrete private station – „Radio Čas“ in Zlín, as well as analysis of influence of ratings on selling of radio advertising space.
Klíčová slova
rozhlasové vysílání, rozhlasový trh, reklama, osobní prodej, poslechovost, Radio Čas
Klíčová slova v angličtině
broadcasting, radio market, advertisement, personal sale, radio ratings measurement, „Radio Čas“
Rozsah průvodní práce
66 stran, 14 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá tématikou rozhlasového vysílání v České republice, a to se zaměřením na soukromé rozhlasové stanice a prodej reklamního času, který je pro ně hlavním zdrojem příjmů. V této souvislosti práce popisuje i metodiky osobního prodeje, funkci rozhlasu jako média pro reklamu, principy a změny v měření poslechovosti. V praktické části textu naleznete analýzu současného rozhlasového trhu v ČR, pohled na prodej reklamy v konkrétní soukromé stanici – Radiu Čas ve Zlíně, a analýzu vlivu poslechovosti na prodej reklamního času v rádiu.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with the topic of Czech radio broadcasting with accent on private radio stations and selling of advertising time, which is the main source of earnings for them. In this context the work describes methods of personal sale, function of radio as an advertising medium, principles and changes in ratings measurement. In the practical part of the following text, you will find analysis of current radio market of Czech Republic, a view on advertising sale in a concrete private station – „Radio Čas“ in Zlín, as well as analysis of influence of ratings on selling of radio advertising space.
Klíčová slova
rozhlasové vysílání, rozhlasový trh, reklama, osobní prodej, poslechovost, Radio Čas
Klíčová slova v angličtině
broadcasting, radio market, advertisement, personal sale, radio ratings measurement, „Radio Čas“
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury k tématu rozhlasového vysílání.
2. Zpracujte literaturu a zdroje marketingových komunikací (zejména osobního prodeje) k regionálnímu rozhlasovému vysílání.
3. Proveďte analýzu daného tématu s přihlédnutím k novému způsobu metodiky měření poslechovosti.
4. Navrhněte strategii pro další možné formy marketingových komunikací pro prodej reklamního času v Rádiu Čas.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury k tématu rozhlasového vysílání.
2. Zpracujte literaturu a zdroje marketingových komunikací (zejména osobního prodeje) k regionálnímu rozhlasovému vysílání.
3. Proveďte analýzu daného tématu s přihlédnutím k novému způsobu metodiky měření poslechovosti.
4. Navrhněte strategii pro další možné formy marketingových komunikací pro prodej reklamního času v Rádiu Čas.
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker, P., Geuens,M., Van den Bergh,J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1
Burton, G., Jirák, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9
Reifová Irena a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004. ISBN 80-7178-926-7
Další zdroje:
www.ceskamedia.cz
www.radiotv.cz
www.radiocas.cz
www.mam.ihned.cz
www.median.cz
www.gfk.cz
www.mms.cz
Seznam doporučené literatury
De Pelsmacker, P., Geuens,M., Van den Bergh,J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1
Burton, G., Jirák, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister and Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6
McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9
Reifová Irena a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004. ISBN 80-7178-926-7
Další zdroje:
www.ceskamedia.cz
www.radiotv.cz
www.radiocas.cz
www.mam.ihned.cz
www.median.cz
www.gfk.cz
www.mms.cz