Diplomová práce se zabývá metodikou ohledání místa činu po haváriích. V teoretické části přináší přehled kriminalistické nauky o stopách v souvislosti s ohledáním a dokumentací místa činu při mimořádných událostech. Dále uvádí činnosti z typových plánů jednotlivých složek IZS na místě mimořádné události, konkrétně zaměřené na leteckou havárii.
Praktická část se zabývá rozborem ohledání místa činu při letecké havárii ve Strakonicích v roce 2009 a zjištěním stavu znalostí o možném znehodnocení stop na místě činu mezi zasahujícími složkami. Cílem práce je popsat nedostatky a navrhnout možná zlepšení zjištěného stavu.
Anotace v angličtině
The thesis drala with the metodology of the post-accident site examination. Theoretical part provides a summary of criminalists´ knowledge about in the tracen in the context of site examination and documentation during extraordinary events. This part also presents the activities from the model plans of individual components of the Integrated Rescue System at the place where an extraordinary event happens, with a focus on aviation accidents.
The practical part makes an analysis of the process of site examination after the 2009 airplane accident in Strakonice and examines the level of knowledge about possible devaluation of traces on site by the operating units. The aim of the present thesis is to describe the faults and to propose possible ways of how to improve the ascertained condition.
Accident, site examination, criminalistic trace, model plans of the Integrated Rescue System, aviation accident.
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá metodikou ohledání místa činu po haváriích. V teoretické části přináší přehled kriminalistické nauky o stopách v souvislosti s ohledáním a dokumentací místa činu při mimořádných událostech. Dále uvádí činnosti z typových plánů jednotlivých složek IZS na místě mimořádné události, konkrétně zaměřené na leteckou havárii.
Praktická část se zabývá rozborem ohledání místa činu při letecké havárii ve Strakonicích v roce 2009 a zjištěním stavu znalostí o možném znehodnocení stop na místě činu mezi zasahujícími složkami. Cílem práce je popsat nedostatky a navrhnout možná zlepšení zjištěného stavu.
Anotace v angličtině
The thesis drala with the metodology of the post-accident site examination. Theoretical part provides a summary of criminalists´ knowledge about in the tracen in the context of site examination and documentation during extraordinary events. This part also presents the activities from the model plans of individual components of the Integrated Rescue System at the place where an extraordinary event happens, with a focus on aviation accidents.
The practical part makes an analysis of the process of site examination after the 2009 airplane accident in Strakonice and examines the level of knowledge about possible devaluation of traces on site by the operating units. The aim of the present thesis is to describe the faults and to propose possible ways of how to improve the ascertained condition.
Accident, site examination, criminalistic trace, model plans of the Integrated Rescue System, aviation accident.
Zásady pro vypracování
Práci zpracujte jako edukační materiál pro výuku v předmětu Kriminalistické technologie a systémy.
Zpracujte postupy při prošetřování jednotlivých havárií.
Popište možnosti pracovníků bezpečnostních služeb při zajištění místa
havárie do příjezdu vyšetřovacích orgánů.
Uveďte možná rizika při prvotním zásahu vedoucí ke znehodnocení stop.
Proveďte analýzu činnosti při praktické činnosti a navrhněte opatření
směřující k nápravě těchto nežádoucích příčin.
Práci doplňte grafickou a fotografickou dokumentací.
Zásady pro vypracování
Práci zpracujte jako edukační materiál pro výuku v předmětu Kriminalistické technologie a systémy.
Zpracujte postupy při prošetřování jednotlivých havárií.
Popište možnosti pracovníků bezpečnostních služeb při zajištění místa
havárie do příjezdu vyšetřovacích orgánů.
Uveďte možná rizika při prvotním zásahu vedoucí ke znehodnocení stop.
Proveďte analýzu činnosti při praktické činnosti a navrhněte opatření
směřující k nápravě těchto nežádoucích příčin.
Práci doplňte grafickou a fotografickou dokumentací.
Seznam doporučené literatury
Chmelík, J. a kol.: Rukověť kriminalisty, Aleš Čeněk s.r.o., Plzeň 2005.
Hlaváček, J. a kol.: Praktická kriminalistika, Kriminalistický ústav Praha PČR, Praha 2006.
Musil, J. a kol.: Úvod do kriminalistiky, Policejní akademie ČR, Praha 1995.
Protivínský, M.: Kriminalistická stopa, Univerzita Karlova, Praha 1975.
Suchánek, J. a kol.: Kriminalistika - kriminalistickotechnické metody, Policejní akademie ČR, Praha 1996.
Seznam doporučené literatury
Chmelík, J. a kol.: Rukověť kriminalisty, Aleš Čeněk s.r.o., Plzeň 2005.
Hlaváček, J. a kol.: Praktická kriminalistika, Kriminalistický ústav Praha PČR, Praha 2006.
Musil, J. a kol.: Úvod do kriminalistiky, Policejní akademie ČR, Praha 1995.
Protivínský, M.: Kriminalistická stopa, Univerzita Karlova, Praha 1975.
Suchánek, J. a kol.: Kriminalistika - kriminalistickotechnické metody, Policejní akademie ČR, Praha 1996.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své diplomové práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1.Jaké typy softwaru se používají pro zakreslení a dokumentaci dopravních nehod?
2.Byla porušena typová činnost integrovaných záchranných složek?
3.Jak původní je vámi navrhovaný algoritmus?
4.Jak by proběhlo vyšetřování, pokud by letadlo spadlo na vojenském letišti?
Diplomant reagoval s obtížemi na položené dotazy. Komise diskutovala nad splněním cílů diplomové práce.