Bakalářská práce je zaměřena na vzájemné vztahy mezi cílovou skupinou „mládež“ a konkrétními oděvními značkami, které působí na českém trhu.
Bakalářská práce je diverzifikována do třech stěžejních kapitol: teoretické, praktické a projektové. První teoretická část objasňuje klíčové pojmy, které se týkají zadaného tématu. V praktické části je vymezena cílová skupina „mládež“. Je zde také provedena analýza českého oděvního trhu a dvou relevantních módních značek – Benettonu a Kenvela. Cílem praktické části je objasnit vztah cílové skupiny nejen ke zmíněným značkám, ale zároveň ke značkovému zboží obecně.
Třetí část vychází z poznatků teoretické a praktické části. Jsou zde předloženy možné návrhy a doporučení pro zlepšení komunikace značek Benetton a Kenvelo s cílovým publikem „mládeže“.
Anotace v angličtině
This Bachelor study is focused on the topic of mutual relationships between a target group „youth“ and certain clothing brands that are reacting on the czech market.
The Bachelor work is divided into three main chapters: theoretical, analytical and commendatory. The first theoretical section defines key terms that are concerned with the topic. The analytical section determinates the target group „youth“. There is also performed the analysis of czech clothing market and two relevant fashion brands – Benetton and Kenvelo - in the analytical part. The point of analytical section is not only to clarify relationship of the target group to the mentioned brands but also to the branded goods in general.
The third part is based on the knowledge in theoretical and analytical parts. There are proposed possible suggestions and recommendations which can improve communication of brands Benetton and Kenvelo with the target audience – „youth“.
Klíčová slova
Cílová skupina, značka, značkové zboží, oděvní trh, komunikace.
Bakalářská práce je zaměřena na vzájemné vztahy mezi cílovou skupinou „mládež“ a konkrétními oděvními značkami, které působí na českém trhu.
Bakalářská práce je diverzifikována do třech stěžejních kapitol: teoretické, praktické a projektové. První teoretická část objasňuje klíčové pojmy, které se týkají zadaného tématu. V praktické části je vymezena cílová skupina „mládež“. Je zde také provedena analýza českého oděvního trhu a dvou relevantních módních značek – Benettonu a Kenvela. Cílem praktické části je objasnit vztah cílové skupiny nejen ke zmíněným značkám, ale zároveň ke značkovému zboží obecně.
Třetí část vychází z poznatků teoretické a praktické části. Jsou zde předloženy možné návrhy a doporučení pro zlepšení komunikace značek Benetton a Kenvelo s cílovým publikem „mládeže“.
Anotace v angličtině
This Bachelor study is focused on the topic of mutual relationships between a target group „youth“ and certain clothing brands that are reacting on the czech market.
The Bachelor work is divided into three main chapters: theoretical, analytical and commendatory. The first theoretical section defines key terms that are concerned with the topic. The analytical section determinates the target group „youth“. There is also performed the analysis of czech clothing market and two relevant fashion brands – Benetton and Kenvelo - in the analytical part. The point of analytical section is not only to clarify relationship of the target group to the mentioned brands but also to the branded goods in general.
The third part is based on the knowledge in theoretical and analytical parts. There are proposed possible suggestions and recommendations which can improve communication of brands Benetton and Kenvelo with the target audience – „youth“.
Klíčová slova
Cílová skupina, značka, značkové zboží, oděvní trh, komunikace.
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových komunikací s důrazem na reklamu, značku, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, definujte cílovou skupinu.
2. Formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy vlastního šetření pro analýzu vztahu dospívající mládeže ze základní a střední školy ke značkám v oblasti odívání - Kenvelo a Benetton.
3. Zpracujte analýzu, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Zhodnoťte přínos práce pro teorii i praxi marketingových komunikací, s důrazem na značku.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových komunikací s důrazem na reklamu, značku, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, definujte cílovou skupinu.
2. Formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy vlastního šetření pro analýzu vztahu dospívající mládeže ze základní a střední školy ke značkám v oblasti odívání - Kenvelo a Benetton.
3. Zpracujte analýzu, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Zhodnoťte přínos práce pro teorii i praxi marketingových komunikací, s důrazem na značku.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Steel, J. Reklama, průzkum, příprava a plánování. Brno, Computer Press 2003. ISBN 80-251-0065-0
Zyman, S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Vydání první. Praha, Management Press, 2004. ISBN 80-7261-107-0
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002.
Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha, 2000.
Foret, Miroslav. Stávková, Jana. Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing, Praha, 2003.
Kleinová, N. Bez loga. Vydání první. Praha, Argo, 2005. Počet stran 512. ISBN 80-7203-671-8
Aaker, D. A. Brand building. První vydání. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 328. ISBN: 80-7226-885-6
Sak, P. Proměny české mládeže. Praha, Petrklíč, 2000. Počet stran 292.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Steel, J. Reklama, průzkum, příprava a plánování. Brno, Computer Press 2003. ISBN 80-251-0065-0
Zyman, S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Vydání první. Praha, Management Press, 2004. ISBN 80-7261-107-0
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002.
Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada Publishing, Praha, 2000.
Foret, Miroslav. Stávková, Jana. Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing, Praha, 2003.
Kleinová, N. Bez loga. Vydání první. Praha, Argo, 2005. Počet stran 512. ISBN 80-7203-671-8
Aaker, D. A. Brand building. První vydání. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 328. ISBN: 80-7226-885-6
Sak, P. Proměny české mládeže. Praha, Petrklíč, 2000. Počet stran 292.