Bakalářská práce je zaměřena na problematiku erotické reklamy. Smyslem této práce je pokus o vymezení hranic mezi lechtivým a obscénním. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. První část seznamuje s historickým vývojem erotiky v reklamě a zobrazováním ženy i muže. Dále se zmiňuje o emancipaci, feminismu, stereotypech i o české společnosti.
Praktická část vychází z poznatků teoretického oddílu. Uvádí se zde jakým způsobem je česká reklama regulována a rozebírá konkrétní příklady z praxe na hranici etického.
Anotace v angličtině
The erotic advertising is the topic of the thesis and it´s goal is to specify the margin between the suggestive and "obscene" in the advertising. The thesis is dividend into two parts - theoretical and practical. The first part of the thesis deals with historical development of erotic in advertising and illustration of the womens and mens body in the past and nowdays. It shows the connection with the position of a men in the advertising and in the czech society. The practical part shows, how the Czech advertising is adjusted and analysis factual examples on the margin of ethical.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku erotické reklamy. Smyslem této práce je pokus o vymezení hranic mezi lechtivým a obscénním. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. První část seznamuje s historickým vývojem erotiky v reklamě a zobrazováním ženy i muže. Dále se zmiňuje o emancipaci, feminismu, stereotypech i o české společnosti.
Praktická část vychází z poznatků teoretického oddílu. Uvádí se zde jakým způsobem je česká reklama regulována a rozebírá konkrétní příklady z praxe na hranici etického.
Anotace v angličtině
The erotic advertising is the topic of the thesis and it´s goal is to specify the margin between the suggestive and "obscene" in the advertising. The thesis is dividend into two parts - theoretical and practical. The first part of the thesis deals with historical development of erotic in advertising and illustration of the womens and mens body in the past and nowdays. It shows the connection with the position of a men in the advertising and in the czech society. The practical part shows, how the Czech advertising is adjusted and analysis factual examples on the margin of ethical.
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast erotiky v reklamě. Na základě zjištěných poznatků formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte průzkum postoje daných generací k problematice.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti a směry dalšího vývoje dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast erotiky v reklamě. Na základě zjištěných poznatků formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte průzkum postoje daných generací k problematice.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti a směry dalšího vývoje dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
Kodex reklamy ČR vydaný Radou pro reklamu. 2004. Dostupné z WWW: http://www.rpr.cz/cz/zaklad/uvod_zaklad.htm
RENZETTI, C. M., CURRAN, D. J. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. 642 s. ISBN 80-246-0525-2.
ŠILER, V. Etika reklamy. Elektronická podoba vysokoškolských skript, nepublikováno.
VYSEKALOVÁ, J. Sex v reklamě : mladým nic nenabulíkujete. Strategie, 2004, č. 20, s. 17-19. ISSN 1210-3756
PACHMANOVÁ, M. Tělo a ztráta nevinnosti. Ateliér, 1997, č.10
Seznam doporučené literatury
Kodex reklamy ČR vydaný Radou pro reklamu. 2004. Dostupné z WWW: http://www.rpr.cz/cz/zaklad/uvod_zaklad.htm
RENZETTI, C. M., CURRAN, D. J. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. 642 s. ISBN 80-246-0525-2.
ŠILER, V. Etika reklamy. Elektronická podoba vysokoškolských skript, nepublikováno.
VYSEKALOVÁ, J. Sex v reklamě : mladým nic nenabulíkujete. Strategie, 2004, č. 20, s. 17-19. ISSN 1210-3756
PACHMANOVÁ, M. Tělo a ztráta nevinnosti. Ateliér, 1997, č.10