Tato bakalářská práce se bude zabývat teorií a praxí marketingových komunikací s důrazem na oblast sponzoringu. Bude se snažit o zodpovězení základních otázek, které souvisejí se zajímavou formou komunikačního mixu, kterou sponzoring bezpochyby je. Definuje sponzoring, popisuje jeho základní druhy, popisuje cíle sponzoringu, komentuje jeho prosazování v komunikačních strategiích firem a má rovněž přiblížit metody a principy jimiž se firmy, které používají tuto formu komunikace řídí nebo by se měli řídit.
Anotace v angličtině
This bachelor work talks about theory and practice in marketing communications and it puts the accent on the sponsorship. It tries to answer some basic questions, which are connected with this interesting form of communication mix. It defines sponsorship, describes basic types and aims of sponsorship and it is the report of enforcement of sponsorship in communication strategies of many companies. Bachelor work also comments methods and principles, which are used by companies.
Klíčová slova
marketingové komunikace, public relations, sponzoring, reciprocita, donátorství a filantropie, sponzoring událostí, mediální a účelový sponzoring, kampaň, cílová skupina, efektivnost sponzoringu
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, public relations, sponsorship, reciprocity, donation and philantrophy, sponsorship of events, media sponsorship, campaign, target group, effectiveness of sponsorship
Rozsah průvodní práce
64 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se bude zabývat teorií a praxí marketingových komunikací s důrazem na oblast sponzoringu. Bude se snažit o zodpovězení základních otázek, které souvisejí se zajímavou formou komunikačního mixu, kterou sponzoring bezpochyby je. Definuje sponzoring, popisuje jeho základní druhy, popisuje cíle sponzoringu, komentuje jeho prosazování v komunikačních strategiích firem a má rovněž přiblížit metody a principy jimiž se firmy, které používají tuto formu komunikace řídí nebo by se měli řídit.
Anotace v angličtině
This bachelor work talks about theory and practice in marketing communications and it puts the accent on the sponsorship. It tries to answer some basic questions, which are connected with this interesting form of communication mix. It defines sponsorship, describes basic types and aims of sponsorship and it is the report of enforcement of sponsorship in communication strategies of many companies. Bachelor work also comments methods and principles, which are used by companies.
Klíčová slova
marketingové komunikace, public relations, sponzoring, reciprocita, donátorství a filantropie, sponzoring událostí, mediální a účelový sponzoring, kampaň, cílová skupina, efektivnost sponzoringu
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, public relations, sponsorship, reciprocity, donation and philantrophy, sponsorship of events, media sponsorship, campaign, target group, effectiveness of sponsorship
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast sponzoringu. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast sponzoringu. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
Marketing [2004] / Philip Kotler, Gary Armstrong. - Praha : Grada, c2004 - 855 s.
Marketingová komunikace : nové trendy a jejich využití / Petr Frey. - Vyd. 1.. - Praha : Management Press, 2005 - 111 s.
Marketingová komunikace [2003] / Miroslav Foret. - Vyd. 1.. - Brno : Computer Press, 2003 - 275 s.
Marketingová komunikace [2003/Pelsmascker] / Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh ; [přeložila Vlasta Šafaříková]. - Praha : Grada, 2003 - 581 s., [16] s.
Public relations : praxe komunikace s veřejností - 1. vyd.. - Praha : Management Press, 1996 - 167 s.
Seznam doporučené literatury
Marketing [2004] / Philip Kotler, Gary Armstrong. - Praha : Grada, c2004 - 855 s.
Marketingová komunikace : nové trendy a jejich využití / Petr Frey. - Vyd. 1.. - Praha : Management Press, 2005 - 111 s.
Marketingová komunikace [2003] / Miroslav Foret. - Vyd. 1.. - Brno : Computer Press, 2003 - 275 s.
Marketingová komunikace [2003/Pelsmascker] / Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh ; [přeložila Vlasta Šafaříková]. - Praha : Grada, 2003 - 581 s., [16] s.
Public relations : praxe komunikace s veřejností - 1. vyd.. - Praha : Management Press, 1996 - 167 s.